Starholk 1000r

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Coolt! Ska bli kul att följa hur du löser det. Inte minst estetiskt som Jörgen sa. :)

Tips. Det är Sam på TLZone som är bäst att fråga när det gäller seriös trimming av TL motorn. (om det finns flera med liknande namn, så är det den Sam som vann TLOTM med sin enkelsvings fighter ombygda TLS, med Z1000 lampa)
Han håller för tillfället på att kompressormata en TL motor, han har tidigare tävlat (hill climbing, på Engelskt vis) med sin TLS, och har trimmat på klassiskt vis en hel del. Han vet och har erfarenhet av motortriming och vet vad han pratar om, till skillnad från många som tror sig veta. :)

:hej
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
hej. Starholken ska göras fin inför elmia i påsk. Har gjort nya ljuddämpare , ska byta styre, har gjort framskärmen mindre och lite små grejer.. Sen kommer den ut i en italiensk mctidning. www.bikerslife.com
 

Bifogat

  • 20090216836.jpg
    20090216836.jpg
    128.1 KB · Visningar: 203
  • 20090216837.jpg
    20090216837.jpg
    162.7 KB · Visningar: 252
  • 20090216838.jpg
    20090216838.jpg
    129.9 KB · Visningar: 188

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Tackar. Ja, det blir nog turbo. Måste hinna få i den innan sommaren i så fall.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Opps . Då får man se den live:tummenupp Ska va där och bygga monter:va
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
hej. Starholken ska göras fin inför elmia i påsk. Har gjort nya ljuddämpare , ska byta styre, har gjort framskärmen mindre och lite små grejer.. Sen kommer den ut i en italiensk mctidning. www.bikerslife.com


satan vilka tjusiga kärringar som gnider sig mot din sadel. Du kommer aldrig att få några torrsprickor på den i alla fall:D
 

Grimm

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Västkusten
Hoj
Kawasaki VN800(Såld), Kawasaki Z1000(Såld), Aprilia Tuono V4 1100 Factory -17
tackar. :tummenupp det är en VAPOR trail tech med en extra hållare för kontrollampor. fick med en massa olika glas man kunde byta.sen är det varvräknare , temp ,klocka, växlingslampor , mm. instrumentet är silver från början.

Hittade instrumentet på deras hemsida, men där anges hastigheten i MPH. Går det att ändra mellan KMH och MPH eller? Du sa även att instrumentet var i silver från början, har du lackat om det då eller?
"Fett med credd" till dig! En redigt fin hoj du har, riktigt fet!
 
Last edited:

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Hittade instrumentet på deras hemsida, men där anges hastigheten i MPH. Går det att ändra mellan KMH och MPH eller? Du sa även att instrumentet var i silver från början, har du lackat om det då eller?
"Fett med credd" till dig! En redigt fin hoj du har, riktigt fet![/QUOTE

thanks :tummenupp ja, det går och ändra. och jag har lackat min.

Framsida i bikerslife såg ja ;), kommer i fler tidningar sen...

MVH

J

ja, och stor bild på mittensidan. . 3 dubbelsidor i tidningen. :tummenupp
 
Last edited:

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Blir det några utställningar hemma i värmland i år? Vill ju se skönheten

ska till örebro springmeet imorn. sen ska jag korta ramen 2 cm och bygga om spoilern lite innan jag ska ställa ut den i kristinehamn den 23 maj. hoppas jag inte kommer på mer dumheter. funderar på och bygga om hela hojen. he he man blir ju aldrig nöjd.. :huvet blir nog att jag åker till karlstad och filipstad i sommar också.
 

MikkE

Guest
Imponerande bygge. Har dock inte haft möjlighet att se tidningsartiklarna men bilderna här räcker för att se att det är ett kanonjobb på den.
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Imponerande bygge. Har dock inte haft möjlighet att se tidningsartiklarna men bilderna här räcker för att se att det är ett kanonjobb på den.

tackar. :tummenupp var på en utställning hemma i stan i helgen. fick första pris i mc och peoples choice. det var 250 bilar och 25 mc och jag fick träffens bästa pris. ha ha
 

Bifogat

  • IMG_0154.jpg
    IMG_0154.jpg
    189.5 KB · Visningar: 195
  • 666544_lz8aj4.jpg
    666544_lz8aj4.jpg
    99.2 KB · Visningar: 499
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
tackar. :tummenupp var på en utställning hemma i stan i helgen. fick första pris i mc och peoples choice. det var 250 bilar och 25 mc och jag fick träffens bästa pris. ha ha

Grattis!! :tummenupp

Glöm inte att gå in på TLZone och uppdatera så alla TL freaks där får sitt lystmäte. :)

Jag har sett hojen på diverse reklamsidor för olika evenemag. (eller kanske var samma evenemang men olike reklamsidor... ::confused: )

Grym är den. De nya avgasrören är läckra oxå. :)

:hej
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
tackar. tänkte uppdatera lite. spoiler nr:6 är byggd. sen har jag en liten rolig bild på när farbror blå tittar på hojen. he he . och pokalhyllan börjar på och växa. men nu funderar jag på och riva ner hela hojen i molekyler byta färg, bättre finish på allt och lite mer påkostade grejer. man blir ju alldrig nöjd.:huvet är det nån som har nån bra ide på nån ball lack man kan måla?
 

Bifogat

  • spoiler 6.jpg
    spoiler 6.jpg
    86.2 KB · Visningar: 267
  • farbror blå.jpg
    farbror blå.jpg
    53.9 KB · Visningar: 385
  • pokaler.jpg
    pokaler.jpg
    83.2 KB · Visningar: 261
  • elmia.jpg
    elmia.jpg
    108.1 KB · Visningar: 526
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top