Starholk 1000r

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
hej. har provstartat och den verkade gå bra. men jag får nog bänka den och mappa om den med powercommander. luftburken och alla intag är tillräkligt stora för att den inte ska kvävas i alla fall. hålen är ju framåt. kör jag i 300 så kanske jag får 5hk till. ha ha. :hojharley
:tummenupp snyggt jobbat vi kommer sakna dig här i holken lycka till med nya jobbet lite avis är vi ju..:tummenupp

DirtyRotten

DirtyRotten
Gick med
8 Sep 2007
Hoj
1982, Yamaha SR 400
Detta är ju lätt en av de grymmaste trådarna, fy fan va imponerande, hoppas vi får en uppdatering snart! Lycka till!

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
jo. det går bra. har hållit på med lite smågrejer som inte är så mkt och visa tycker jag. fick göra insatser till avgasrören för den lät ju så in i helvete. gjorde nog 5st insatser innan jag blev nöjd med ljudet. sen har jag knackat till en sadel i aluminium som jag ska börja och klä med stoppning och få till rätt utsende på.

Bifogat

• sadel.JPG
    sadel.JPG
    87.8 KB · Visningar: 230

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
har inte en aning. den blir väl inte superlätt skulle jag tro. men den är ju ganska liten i storlek så den kanske inte blir så tung. det märks när jag ska besikta den igen.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har du någon bild på slutresultaten av db-killerna (insatserna till avgasrören)?
Skulle vara intressant att se vad som slutligen fungerade :)
(d.v.s tystar en TL motor... hehe)

:hej

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
den låter ju ganska mkt nu med men den går betydligt tystare med insatser. vet inte hur mkt effektförlust det kan bli men det får jag ta. hellre det än sätta på ljuddämpare:D

Bifogat

• insats.JPG
    insats.JPG
    49.6 KB · Visningar: 176

Jaz

Nuda Veritas
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
.
kul att de går framåt för dig.. insatserna lär ju bort efter besiktingen.. åk med öronproppar innanför hjälmen istället.. nog för att du kommer synas me den hojen men folk ska ju börja titta mot ditt håll innan dom ser dig :D

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
nja. jag ska ha dom här insatserna i hela tiden. det låter alldeles för mkt utan dom. och det låter inge bra heller. jag ska ta och filma nån dag när jag startar den och lägga upp här. när jag ska besikta ska jag skruva på en ljuddämpare och fylla den med stålull och sätta ett nät i utblåset med en slangklämma för jag måste komme ner i 86db eller vad det är.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
"Raggarinsatserna" som man kan köpa lite överallt (Roffes) funkar faktiskt ganska bra.
Men skall man få tyst på en twin behövs stor volym i dämparen.
Gigantiska pulser som skall utjämnas utan att bromsas för mycket.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nja. jag ska ha dom här insatserna i hela tiden. det låter alldeles för mkt utan dom. och det låter inge bra heller. jag ska ta och filma nån dag när jag startar den och lägga upp här. när jag ska besikta ska jag skruva på en ljuddämpare och fylla den med stålull och sätta ett nät i utblåset med en slangklämma för jag måste komme ner i 86db eller vad det är.

84 dB(A). Sjuk lågt är det :nicka

Jag hade funderingar på att hitta någon hoj med en katalysator inmonterad (lite osäker på om nya SV1000 har en kat eller inte) och besiktiga ett eventuellt framtida bygge så. Borde klara eventuella avgaskrav då oxå. :)

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
det finns inga avgaskrav på mc. förutom bullret

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inte?? Wooohooo!!! :D

Det var goda nyheter! Har oroat mig lite på den delen. :)

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
bilar som byggs som amatörbyggda kan få dispans om dom betalar 7000kr. men hojar slipper det.:yoparty så jag har tagit bort allt som har med avgasreningen och göra. mindre prylar= mindre krångel.:D

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yupp :tummenupp

TL motorn går skräp med allt det där påmonterat ändå, så typ nästan alla jag känner med en TL har monterat bort det ändå. :)

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
dom verkar inte vara så känsliga. när jag har startat min har jag inga vakumslangar vid insugen och inte alla givare på och gasspjällen är inte rätt justerade för fem öre. men den startar hur lätt som helst och går rent i motorn. men den går väl ännu bättre sen med allt på och justerat.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Såg denna tråden först idag. Grymt häftigt bygge. Är i klass med ett A.Ness bygge fast snyggt. Som sagt impad å kraftigt åxå.:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha