Stark Varg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lite mer än så verkar Eddie tappa i depåstoppen.Efter två varv när Max och Albin tankade hade dom 3,15-3,20 på den sektionen medan Eddie tog drygt 6 minuter på sig.
Kanske laddskitandet tar längre tid än själva batteribytet?

Hur lång tid tar det för eliten att tanka och byta glasögon?15-20 sekunder? Då är ju 2 minuter fortfarande nästan som en evighet även om det inte riktigt förklarar skillnaden på nästan 3 minuter.

2 minuter var kanske det snabbaste batteribytet av fyra? Men sen rinner det ju iväg tid runt omkring varje gång man styr in i depån.
Nu har jag inte varit på GGN sedan tidigt 90-tal men då var det jäkligt lång sträcka man tvingades köra långsamt inne i depån och där rinner nog mycket av tiden iväg och sedan är väl själva stoppet jäkligt snabbt avklarat.

Jag ser förresten att det blivit obligatoriskt med 2 tankstopp för eliten, det skulle nog lätt gå att få ner till 1 med stor tank.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Stark Varg vs parkerad Tiguan elhybrid.
Med tanke på en ganska kort start sträcka för vargen blir jag lite imponerad av accelerationen och den anslags kraft den fick... Välbyggd :) Obs: inte min bil på bild, en kompis som jobbar i samma byggnad som ÅF för varg i Uppsala.
Olyckan skedde utanför deras butik.
View attachment 505860

Vargattack!

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Vad kostar batteriet till vargen ? Fick skrämselhicka när jag kollade freeride e nu -för ett par år sen låg dom på runt 30”för ett 3,9kw nu såg det värre ut om priset stämmer 🫣 60125 riksdaler är ju en slant så jag antar att vargens inte är billigareIMG_7721.png

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Hur lång tid tar det för eliten att tanka och byta glasögon?15-20 sekunder? Då är ju 2 minuter fortfarande nästan som en evighet även om det inte riktigt förklarar skillnaden på nästan 3 minuter.

2 minuter var kanske det snabbaste batteribytet av fyra? Men sen rinner det ju iväg tid runt omkring varje gång man styr in i depån.
Nu har jag inte varit på GGN sedan tidigt 90-tal men då var det jäkligt lång sträcka man tvingades köra långsamt inne i depån och där rinner nog mycket av tiden iväg och sedan är väl själva stoppet jäkligt snabbt avklarat.

Jag ser förresten att det blivit obligatoriskt med 2 tankstopp för eliten, det skulle nog lätt gå att få ner till 1 med stor tank.
Jag har för mig att när Gundersen vann GGN 2004 åkte han kawa 125 och var inne å tanka på vartannat varv men varvtiderna var identiska
Minns dock inte om han åkte 6 eller 7 varv

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har för mig att när Gundersen vann GGN 2004 åkte han kawa 125 och var inne å tanka på vartannat varv men varvtiderna var identiska
Minns dock inte om han åkte 6 eller 7 varv

Med tvåtakt är det nog svårt att komma under 2 stopp även med större tank. Kanske även 450f drar onödigt mycket samtidigt som nog inte ens eliten behöver den effekten. Vill man komma ner till ett tankstopp bör man nog köra 250f.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati