Stark Varg

Det blev en wheelie när han gasade och han råkade träffa den andra

Det ser väl ut som ett gashäng, eller hade han för avsikt att släpa vargen över den andra hojen med vilt spinnande bakhjul?

Gashäng kan IOFS drabba alla fordon, så det kanske inte är det han hänvisar till angående hojens beteende
 

Där finns incidenten.
Det såg smooth ut förutom det där, det måste varit mer bakom ett så bryskt uttalande antar jag?
 
Last edited:
Det ser väl ut som ett gashäng, eller hade han för avsikt att släpa vargen över den andra hojen med vilt spinnande bakhjul?

Gashäng kan IOFS drabba alla fordon, så det kanske inte är det han hänvisar till angående hojens beteende

Jag tror bara att den inte svarade på gasen som han tänkte sig.
Jag skulle gissa att han tänkte spinna bakdäcket för att få hojen att vrida sig åt vänster. Med koppling skulle man varva upp motorn och dumpa kopplingen för att rycka lös bakdäcket, men utan kopplingen så kunde han bara dra snabbt på gasen och det gav inte tillräckligt snabb momentökning för att sätta däcket i spinn, istället greppade det med följden att framhjulet istället for upp.
 
Det ser väl ut som ett gashäng, eller hade han för avsikt att släpa vargen över den andra hojen med vilt spinnande bakhjul?

Gashäng kan IOFS drabba alla fordon, så det kanske inte är det han hänvisar till angående hojens beteende
Nä jag tror inte det var ett gashäng, handlade nog mer om att han feldoserade gasrörelsen själv
 
Jag tror de handlar om att ge igen för typ gammal ost..


Underligt sätt att göra det på när han istället hade världens chans att ge honom en t-bone direkt. Men istället stannar han upp och väntar en sekund innan han fäller både sig själv och den andra.

Man undrar ju då varför han bryter kontraktet och vägrar ställa upp i kommande deltävlingar?

I unilaterally terminate the contract with Stark Future company and I refuse to race in the next races.
I also want to express my apologies for the event happened at German GP, which was not my intention and was caused by the unpredictable reaction of the motorcycle.

Vi tar det igen, "the unpredictable reaction of the motorcycle".

Tolka det rätt nu, det kanska bara handlar om en vanesak beträffande hur man kör hojen och det faktum att den saknar koppling så man kan inte bygga upp energi i svänghjulet för att sedan dumpa ut den hårt med kopplingen.

Jag skulle gissa att elmotorn har stora möjligheter vara betydligt fördelaktigare i de allra flesta fall när det kommer till att hitta grepp vid körning, både vid acceleration och motorbroms. Sen kommer förstås just det här enstaka fallet där den drabbas negativt av att den saknar koppling, ett verktyg som alla förare är vana att kunna använda.
 
Last edited:
Rätt uppenbart att något annat ligger bakom. Hans avsikt var nog att vända cykeln, inte torpedera. Därifrån till att bryta kontraktet så är en väldigt lång väg att gå. Gissningsvis mer betalt från någon konkurrent.
 
Vi får hoppas att Varg trilskas med kontraktet så att han blir heligt förbannad och frispråkig
 
Rätt uppenbart att något annat ligger bakom. Hans avsikt var nog att vända cykeln, inte torpedera. Därifrån till att bryta kontraktet så är en väldigt lång väg att gå. Gissningsvis mer betalt från någon konkurrent.

Eller så är han bara jäkligt missnöjd. Det har hänt förr.
Jag vill Minnas att Jörgen Nilssson eller Bubben gjorde nåt liknande och bröt ett fabrikskontrakt för att bli privatförare eftersom hojen inte inte var bra.

Och med tanken på den ringa erfarenhet Stark har av racing så kan det mycket väl vara så att dom inte erbjuder det material och den service en toppförare begär.
 
Låter mer som att han är frustrerad över regelverket som tvingar på begränsningar på hojen och frustration över att det inte gått så bra...

 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top