Stark Varg

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag tror att Eddies aktier steg lite i värde nu.

Bifogat

• 1000004066.png
    1000004066.png
    1.1 MB · Visningar: 45

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

Där finns incidenten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det blev en wheelie när han gasade och han råkade träffa den andra

Det ser väl ut som ett gashäng, eller hade han för avsikt att släpa vargen över den andra hojen med vilt spinnande bakhjul?

Gashäng kan IOFS drabba alla fordon, så det kanske inte är det han hänvisar till angående hojens beteende

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Där finns incidenten.
Det såg smooth ut förutom det där, det måste varit mer bakom ett så bryskt uttalande antar jag?

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det ser väl ut som ett gashäng, eller hade han för avsikt att släpa vargen över den andra hojen med vilt spinnande bakhjul?

Gashäng kan IOFS drabba alla fordon, så det kanske inte är det han hänvisar till angående hojens beteende

Jag tror bara att den inte svarade på gasen som han tänkte sig.
Jag skulle gissa att han tänkte spinna bakdäcket för att få hojen att vrida sig åt vänster. Med koppling skulle man varva upp motorn och dumpa kopplingen för att rycka lös bakdäcket, men utan kopplingen så kunde han bara dra snabbt på gasen och det gav inte tillräckligt snabb momentökning för att sätta däcket i spinn, istället greppade det med följden att framhjulet istället for upp.

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta

Nä jag tror inte det var ett gashäng, handlade nog mer om att han feldoserade gasrörelsen själv

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror de handlar om att ge igen för typ gammal ost..

Underligt sätt att göra det på när han istället hade världens chans att ge honom en t-bone direkt. Men istället stannar han upp och väntar en sekund innan han fäller både sig själv och den andra.

Man undrar ju då varför han bryter kontraktet och vägrar ställa upp i kommande deltävlingar?

I unilaterally terminate the contract with Stark Future company and I refuse to race in the next races.
I also want to express my apologies for the event happened at German GP, which was not my intention and was caused by the unpredictable reaction of the motorcycle.

Vi tar det igen, "the unpredictable reaction of the motorcycle".

Tolka det rätt nu, det kanska bara handlar om en vanesak beträffande hur man kör hojen och det faktum att den saknar koppling så man kan inte bygga upp energi i svänghjulet för att sedan dumpa ut den hårt med kopplingen.

Jag skulle gissa att elmotorn har stora möjligheter vara betydligt fördelaktigare i de allra flesta fall när det kommer till att hitta grepp vid körning, både vid acceleration och motorbroms. Sen kommer förstås just det här enstaka fallet där den drabbas negativt av att den saknar koppling, ett verktyg som alla förare är vana att kunna använda.

Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Rätt uppenbart att något annat ligger bakom. Hans avsikt var nog att vända cykeln, inte torpedera. Därifrån till att bryta kontraktet så är en väldigt lång väg att gå. Gissningsvis mer betalt från någon konkurrent.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi får hoppas att Varg trilskas med kontraktet så att han blir heligt förbannad och frispråkig

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Rätt uppenbart att något annat ligger bakom. Hans avsikt var nog att vända cykeln, inte torpedera. Därifrån till att bryta kontraktet så är en väldigt lång väg att gå. Gissningsvis mer betalt från någon konkurrent.

Eller så är han bara jäkligt missnöjd. Det har hänt förr.
Jag vill Minnas att Jörgen Nilssson eller Bubben gjorde nåt liknande och bröt ett fabrikskontrakt för att bli privatförare eftersom hojen inte inte var bra.

Och med tanken på den ringa erfarenhet Stark har av racing så kan det mycket väl vara så att dom inte erbjuder det material och den service en toppförare begär.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Låter mer som att han är frustrerad över regelverket som tvingar på begränsningar på hojen och frustration över att det inte gått så bra...

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...