illoco
Sporthojsnörd
- Gick med
- 6 Jun 2015
- Ort
- mitt i mellan
- Hoj
- TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Ja det är den stora nackdelen för min del att hojen inte levereras med extra batteri samt att det ska gå fort att byta det självEddie stannade och bytte batteri 2-3 gånger vi diskuterade det här i någon tråd lite efter tävlingen. Han hade meckar som gjorde det jobbet imponerande snabbt. Jag tror inte att någon av oss kan byta så snabbt om vi ens vill köpa ett extra batteri och därmed landa på ett pris närmare 200kkr inkl hoj.
Själv har jag aldrig haft med någon mek när jag tävlade.
Troligen har dom tränat och trimmat in batteribytet ordentligt mycket. Ungefär som en enduroförare som skiftar däck på några minuter, eller meckarna som tankar och byter däck i F1.
Enduroreglementet brukar inte tillåta byta av hoj så det alternativet är nog uteslutet.
Sen om man ska bevisa att Vargen funkar för enduro så får den nog ta sig igenom en kåsa då blir jag nog övertygad