Stark Varg

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Eddie stannade och bytte batteri 2-3 gånger vi diskuterade det här i någon tråd lite efter tävlingen. Han hade meckar som gjorde det jobbet imponerande snabbt. Jag tror inte att någon av oss kan byta så snabbt om vi ens vill köpa ett extra batteri och därmed landa på ett pris närmare 200kkr inkl hoj.
Själv har jag aldrig haft med någon mek när jag tävlade.

Troligen har dom tränat och trimmat in batteribytet ordentligt mycket. Ungefär som en enduroförare som skiftar däck på några minuter, eller meckarna som tankar och byter däck i F1.

Enduroreglementet brukar inte tillåta byta av hoj så det alternativet är nog uteslutet.
Ja det är den stora nackdelen för min del att hojen inte levereras med extra batteri samt att det ska gå fort att byta det själv
Sen om man ska bevisa att Vargen funkar för enduro så får den nog ta sig igenom en kåsa då blir jag nog övertygad
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja det är den stora nackdelen för min del att hojen inte levereras med extra batteri samt att det ska gå fort att byta det själv
Sen om man ska bevisa att Vargen funkar för enduro så får den nog ta sig igenom en kåsa då blir jag nog övertygad

Dom borde ha konstruerat den med kasettfäste på batteriet. Då skulle depåstoppen helt plötsligt bli snabbare än vad någon tankar bränsle.

Det räcker inte för att jag ska slanta upp 200kkr för en maskin som inte är tillräckligt testad tillförlitlighetsmässigt. Men för några skulle den nog kunna bli ett potent verktyg.

Beträffande tillförlitlighet så fotpinnarna tex som nog är det lättataste som finns att hitta på marknaden är ju tunna som knivblad och känns inte så tryggt i mina ögon utöver att dom bevisligen gått sönder. Inte trygga är lär nöta hårt på skorna.
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Dom borde ha konstruerat den med kasettfäste på batteriet. Då skulle depåstoppen helt plötsligt bli snabbare än vad någon tankar bränsle.

Det räcker inte för att jag ska slanta upp 200kkr för en maskin som inte är tillräckligt testad tillförlitlighetsmässigt. Men för några skulle den nog kunna bli ett potent verktyg.

Beträffande tillförlitlighet så fotpinnarna tex som nog är det lättataste som finns att hitta på marknaden är ju tunna som knivblad och känns inte så tryggt i mina ögon utöver att dom bevisligen gått sönder. Inte trygga är lär nöta hårt på skorna.
Ja precis nästa problem är priset 👍
Blev ju mörkrädd när BMW provade att uppfinna hjulet igen med sitt försök till enduro hoj
Så för min del får det allt bli ganska många testpiloter innan jag skulle handla någon
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
ÄR de leksaker då? Jag tycker att det mesta pekar på att det är en seriös hoj som är batteridriven. Dvs ungefär det som de påstått.

Om du faktagranskar reklamen och marknadsföringen från andra tillverkare så vet du att det är lika mycket mumbojumbo därifrån med påståenden om effekt som inte stämmer (se tex KTM-s uppgivna effekter i jämförelse vad de faktiskt ger vid mätning) och vikt som verkar ha uppmätts med konstiga mått.

Det har aldrig hindrat hojar att vara både roliga och användbara.


Mvh
Om den inte duger att tävla konkurrenskraftigt med så är det en leksak. För mig som har astma och usel kondition skulle det förstås fungera, men det är inte tjocka gubbar som är målgruppen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Det är några häromkring som köpt stark varg. (Men alla jag vet har fortfarande kvar sina vanliga cross/enduro också).

En hade med sig sin till enduro spåret en gång när jag träffade han i höstas. Det är en riktigt Smålands stenig enduro bana där man inte har mycket gaspådrag. Ett varv tar ca20-25 minuter.
Dom flesta motionärer som är där och tränar brukar köra 3-5 varv. På ett sådant ställe funkar det hyfsat.

Bättre dom lagt marknadsföringen på att det är något för medelålders enduro motionärer istället för elit crossåkare som kundgrupp

Det är lite tråkigt/olyckligt att dom var så kaxiga och lovade guld och gröna skogar. Kanske medvetet för att få publicitet.

Jag måste erkänna att jag trodde att det bara skulle vara ett luftslott som aldrig skulle bli färdiga för leverans. Dom fungerar ändå hyfsat.
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Det är några häromkring som köpt stark varg. (Men alla jag vet har fortfarande kvar sina vanliga cross/enduro också).

En hade med sig sin till enduro spåret en gång när jag träffade han i höstas. Det är en riktigt Smålands stenig enduro bana där man inte har mycket gaspådrag. Ett varv tar ca20-25 minuter.
Dom flesta motionärer som är där och tränar brukar köra 3-5 varv. På ett sådant ställe funkar det hyfsat.

Bättre dom lagt marknadsföringen på att det är något för medelålders enduro motionärer istället för elit crossåkare som kundgrupp

Det är lite tråkigt/olyckligt att dom var så kaxiga och lovade guld och gröna skogar. Kanske medvetet för att få publicitet.

Jag måste erkänna att jag trodde att det bara skulle vara ett luftslott som aldrig skulle bli färdiga för leverans. Dom fungerar ändå hyfsat.
Vore intressant att veta hur mycket det är kvar i batteriet efter 5 varv
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Aprillia gjorde ett försök med som inte varade så länge men dom såg jäkligt snygga att titta på
Var väl både 450 och 550 om jag inte minns fel

Jag tror den hade lite svårt med reglementen ibland då den hade 2 cylindrar. Det hade ju ordentligt med effekt särskilt 550 men 550 var väl inte helt tillförlitlig istället.

550n kunde nog matcha vargen i effekt.

Jag har varit sugen på att köpa en sån ibland men jag har gett mig själv köpstopp eftersom jag måste rensa bort innan jag köper mer skrot.
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top