Stark Varg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Som någon konstaterade redan för ett år sedan…inriktningen har alltså gått från att vara tidernas 450 fyrtakts och 250 tvåtakts dräpare…till att vara någon slags överprisad stugmoppe…?

Vilket var giver från första stunden även om det fanns många som trodde att fysikens lagar inte gällde för elmotorer och Stark.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Alltså vad är problemet med Stark Varg nu då? Är de dåliga?

Mvh
Batteri kapaciteten duger inte om du vill åka Stångebroslaget,Ränneslätt och GGN
Så enduro är uteslutet
Eddie Karlsson åkte förvisso GGN 5 varv och fyra depå stopp som var långa
Vad det gäller fjädring och allmän körupplevelse vet jag inget om har inte provkört beroende på det jag skrivit ovan

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Batteri kapaciteten duger inte om du vill åka Stångebroslaget,Ränneslätt och GGN
Så enduro är uteslutet
Eddie Karlsson åkte förvisso GGN 5 varv och fyra depå stopp som var långa
Vad det gäller fjädring och allmän körupplevelse vet jag inget om har inte provkört beroende på det jag skrivit ovan

Ja, jo. Batterikapaciteten är vad den är än så länge men varför är den dålig? Vem kör en timme motorväg med en sådan hoj?

Det verkar ju ändå som att de vid första försöket gjort en rätt hyfsad hoj, vars enda nackdel (?) är att den går på batteri. Är inte det ganska bra?

Mvh

Duce-666

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2022
Hoj
Honda
Det verkar ju ändå som att de vid första försöket gjort en rätt hyfsad hoj, vars enda nackdel (?) är att den går på batteri. Är inte det ganska bra?
Allt nytt är skit det vet du väl:tungan Det spelar ingen roll om hojen kostar 5,000 kronor och har en räckvidd på 100 mil per laddning, de som klagat i denna tråd skulle bara klaga på nåt annat istället.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Missförstå mig rätt
Jag ser Vargen som enduro hoj GGN har en kör tid på 3tim+1tim respit tid alltså 4 timmar
Och det klara den inte ens för en glad motionär som jag
Det skulle ju givetvis gå att lösa
om man fick med reserv batterier tex
Då skulle den ev vara ett alternativ även för mig

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ja, jo. Batterikapaciteten är vad den är än så länge men varför är den dålig? Vem kör en timme motorväg med en sådan hoj?

Mvh
Det största felet är att de konstant påstår saker som inte stämmer. Sälj dem som de leksaker som de är.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det största felet är att de konstant påstår saker som inte stämmer. Sälj dem som de leksaker som de är.

ÄR de leksaker då? Jag tycker att det mesta pekar på att det är en seriös hoj som är batteridriven. Dvs ungefär det som de påstått.

Om du faktagranskar reklamen och marknadsföringen från andra tillverkare så vet du att det är lika mycket mumbojumbo därifrån med påståenden om effekt som inte stämmer (se tex KTM-s uppgivna effekter i jämförelse vad de faktiskt ger vid mätning) och vikt som verkar ha uppmätts med konstiga mått.

Det har aldrig hindrat hojar att vara både roliga och användbara.

Mvh

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Mvh

Ja, vad är problemet? Hojen med mer prestanda än de bränsledrivna hojarna och 6 timmar körtid i enduro, dom visade verkligen var skåpet ska stå på Gotland nyss...
Eller hur lång tid körde dom egentligen mellan laddningarna? Kanske inte riktigt 6 timmar och inte utmanade dom de riktiga hojarna heller.

Kanske lite väl oseriös marknadsföring kan jag ju tycka.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Man sa ju uttryckligen att man skulle köra åttor runt allt annat i både MX och enduro och att allt annat skulle vara passe så fort Vargarna finns ute.

Det blev uppenbarligen inte så, inte ens efter två år. Om du läser Rickens inlägg så inser du att de dessutom inte reagerar väldigt snabbt på kritik från ägarna.

Mycket snack och lite verkstad, helt enkelt.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jäklar vad ni är negativa!
Har ni kört någon varg själva?
Har en kompis som körde vargen på Gotland
Han körde 1varv, -fikade och laddade till 70%
Körde att varv till,-fikade och laddade tills det var 5 min kvar innan varvningen stängde och körde ett varv till.
Det kanske inte den optimala hojen för långlopp som är anpassade för fossilbränsle, men det är en potent enduro hoj 👍👍👍

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Körde att varv till,-fikade och laddade tills det var 5 min kvar innan varvningen stängde och körde ett varv till.
Det kanske inte den optimala hojen för långlopp som är anpassade för fossilbränsle, men det är en potent enduro hoj 👍👍👍

Potent endurohoj? :rofl
Det du beskriver låter som en perfekt fiskemoppe och inte den racingmaskin den marknadsförts som.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Potent endurohoj? :rofl
Det du beskriver låter som en perfekt fiskemoppe och inte den racingmaskin den marknadsförts som.
Men , har du någon egen erfarenhet av vargen?
Den duger till betydligt mer än att bara vara en ”fiskemoppe”
Eddie Karlsson klarar sig ganska bra på sin varg👍
El motorcyklar är en ganska ny produkt, det vore märkligt om den redan var färdigutvecklad 🙄

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Glömde han att elbilsbajsa, eller gäller det bara om man kör elbil?

• Haha
Reaktioner: GuW

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
El motorcyklar är en ganska ny produkt, det vore märkligt om den redan var färdigutvecklad 🙄
Är det 75:e placeringen på GGN du tänker på?
Och ja,jag har kört Varg så jag borde var tillåten att skriva i tråden.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
Ja, vad är problemet? Hojen med mer prestanda än de bränsledrivna hojarna och 6 timmar körtid i enduro, dom visade verkligen var skåpet ska stå på Gotland nyss...
Eller hur lång tid körde dom egentligen mellan laddningarna? Kanske inte riktigt 6 timmar och inte utmanade dom de riktiga hojarna heller.

Kanske lite väl oseriös marknadsföring kan jag ju tycka.

Vad gäller Eddie har det gått bra i extrem enduro
Men GGN visade väl på Vargens svaghet han blev 75a. Om det är bra för en förare som har kapacitet för topp 10-15 vet jag inte
Om dom ladda batteri eller bytte på varje varv vet jag inte men det var långa depå stopp.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Nej, jag vet att den bevisligen är snabb men bara i 20-30 minuter och vad ska jag använda en sån hoj till? Jag behöver ju ett extra batteri alternativt 2 hojar bara för att kunna åka ut och träna.

Skulle du stanna och fika om du körde ett cykellopp?
Skulle du köpa en trampcykel som är jäkligt snabb men kan köras mer än 20-30 minuter i stöten och sen måste du ta meka i kanske 20 minuter samtidigt som dina medtävlande trampar förbi dig där du står och mekar? Jag misstänker att du skulle hånskratta åt den som försökte sälja den cykeln till dig.
Den duger ju inte ens till att träna med.

Eddie Karlsson är en bra förare och skulle ha klarat sig betydligt bättre på en EXC eller WR 250-450. Skulle han saknat väl intrimmade mekaniker och istället fått byta batteriet själv så skulle det nog ha blivit ett varv mindre för honom.

Ja, alla motorcyklar utvecklas och el-hojar är fortfarande inte tillräckligt utvecklade för att vara konkurrenskraftiga med ce-driva.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad gäller Eddie har det gått bra i extrem enduro
Men GGN visade väl på Vargens svaghet han blev 75a. Om det är bra för en förare som har kapacitet för topp 10-15 vet jag inte
Om dom ladda batteri eller bytte på varje varv vet jag inte men det var långa depå stopp.

Eddie stannade och bytte batteri 2-3 gånger vi diskuterade det här i någon tråd lite efter tävlingen. Han hade meckar som gjorde det jobbet imponerande snabbt. Jag tror inte att någon av oss kan byta så snabbt om vi ens vill köpa ett extra batteri och därmed landa på ett pris närmare 200kkr inkl hoj.
Själv har jag aldrig haft med någon mek när jag tävlade.

Troligen har dom tränat och trimmat in batteribytet ordentligt mycket. Ungefär som en enduroförare som skiftar däck på några minuter, eller meckarna som tankar och byter däck i F1.

Enduroreglementet brukar inte tillåta byta av hoj så det alternativet är nog uteslutet.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Enda platsen jag ser för att en Varg skulle passa mig vore ifall jag bodde så att jag hade en privat träningscrossbana bakom huset. Och grannar nära som kunde störas av ljudet. Då skulle jag kunna träna ett 30 min pass före lunch, låta hojen ladda och sedan kunde jag ta ett 30 min pass före middagen.

Fast jag skulle nog istället ändå hellre då använda en YZF450 och bygga en jäkligt tyst ljuddämpare.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping