Kollat så att inte fotpinnarna är utfällda av misstag?
Nä....fan vad taskig jag var nu.....förlåt...
Fotpinnar = 185 i MAX?
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att hojen blir hastighetsbegränsad när man fäller ner passagerarfotpinnarna... Svara SNARAST då jag ligger här med en blond liten vippa som inte håller med mig *grrrr* :mad:www.sporthoj.com
kommer ni ihåg min lilla utflykt till bromsbänken som visade på den massiva 2,96hk ökningen mellan 60 och 80hk lägena?
Ni som hade samma tanke som mig där att "Nu är det ju uppenbart att nåt är fel, Stark fixar det här!"
Ni hade lika jävla fel som mig.
Dom hävdar fortfarande att hojen är enligt spec.
Just, och så med kommentaren "Please note that the modifications done on your VARG also will affect performance, as this is not what it was designed for."
Motardhjul. Jag har satt dit motardhjul...
Så inte nog med att dom har sålt en hoj med ganska dålig byggkvalitet, dom har ljugit i marknadsföringen också.
Så hur är humöret idag i hushållet?
Jodå, vi är lite smått jävligt irriterade.
Jag skulle fråga ifall de har ingenjörer som verkligen tror att ett hjulbyte påverkar effekten.
När man Dynojet-bänkar fordon med betydligt högre effekt än 60 hk så har bakdäckets fäste mot rullen betydelse för resultatet. Vad jag minns så brukar man ju spänna ned bakhjulet mot rullen på de flesta hojar. Men någon på Stark menar alltså att ett slicks - som rimligtvis har betydligt bättre fäste än original knotterdäck - skulle producera MINDRE effekt...?
Jag tror inte att detta har något med ingenjörer hos Stark att göra. Detta kommer från någon slags reklamationsansvarig kundkontakt som bara följer protokollet, det vill säga att slå ned på allt som inte är original.
Byt bakhjul och bänka igen så får vi se vad de säger?
Någon kanske ska maila den här tråden till dom? Just idag kanske är en extra lämplig dag dessutom?Ingen kör med crossdäck i en bromsbänk, inte ens med en mopedmotor.
Jag tror inte heller att retoriken är förankrad hos deras ingenjörer. Frågan är om denne ens för en sekund diskuterat frågan med sina ingenjörer innan denna börjar hitta på sina egna bortförklaringar.
Vilket ju är något som skulle göra mig som kund extra irriterad. Och min fråga jag ville ställa om ingenjörerna är ju liksom för att denne reklamansvarige kanske ska förstå att hans sagor är genomskådad och att han snarare håller på att underminera förtroendet för sin egen arbetsgivare.
Någon kanske ska maila den här tråden till dom? Just idag kanske är en extra lämplig dag dessutom?
Jag skulle inte vara förvånad om Starks gäng har bevakning på den här tråden. Dom skummar nog internet med jämna mellanrum för att se vad det pratas om.Eller vänta och låt dom göra bort sig ännu mer?
Jag skulle inte vara förvånad om Starks gäng har bevakning på den här tråden. Dom skummar nog internet med jämna mellanrum för att se vad det pratas om.
Antar att man avser moment på bakhjulen. Är dock ganska svårsmält information då åtminstone jag inte har någon referens till siffran.Det skulle vara trevligt om dom kunde presentera sina 900+nm i vrid på en graf ihop med 80hk? Har inte hittat någon dyno körning där dom presenterar vridet ihop med hk än??
Jag kontaktade Stark Varg första gången jag såg vridmoment siffrorna publicerade i flera tidningar och undrade om det hade blivit fel men dom hävdade att det var rätt?
Men bara gratulera då eftersom dom lyckats få mer vrid än i många eldrivna personbilar!?
Min 50-hästarsmotor förmår generera, i alla fall en väldigt kort stund, ca 800 Nm på bakhjulet i ettans växel.Antar att man avser moment på bakhjulen. Är dock ganska svårsmält information då åtminstone jag inte har någon referens till siffran.
När men tittar på deras hemsida så står det faktiskt i den löpande texten att moment är på bakhjulet och att elmotorn har ett maxvarvtal på 14200rpm.Jag tror nog att vridmomentet är på motorn precis som de flesta andra redovisar vridmomentet på vevaxeln. Vilket på en elmotor också är en totalt ointressant siffra eftersom man via valet av utväxling kan få nästan vilket vridmoment som helst på bakhjulet.
Om man negligerar hur utväxlingen även påverkar hastigheten.
Det är vrid i motorn.Det skulle vara trevligt om dom kunde presentera sina 900+nm i vrid på en graf ihop med 80hk? Har inte hittat någon dyno körning där dom presenterar vridet ihop med hk än??
Jag kontaktade Stark Varg första gången jag såg vridmoment siffrorna publicerade i flera tidningar och undrade om det hade blivit fel men dom hävdade att det var rätt?
Men bara gratulera då eftersom dom lyckats få mer vrid än i många eldrivna personbilar!?
Man måste ju inte köra med knotterddäck, det går ju att sätta ett landsvägsdäck på 19" fälgen, det är ju så man normalt bänkar crosshojar...Ja, när 40 av hästkrafterna istället försvinner i form av ett moln gummirök.
Räknar du inte utväxlingen åt fel håll?Det är vrid i motorn.
Runt 80Nm på bakhjulet, 3,23:1 utväxling i reduktion i motorn, 14/45 drev, några procent förluster i drivlinan.
Vi mätte 34hk vid 30km/h. Ungefär 2850rpm.
Det ger ~80-85Nm på bakhjulet.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |