dunderhonung
Vill ha en duke nu!!
Nej, detta är inget försök att va rolig, men jag har faktiskt stött på ett verkligt och inte heller så roligt problem med min nya hoj:
Den vill inte starta!!!!
Startade upp den som vanligt imorse (utan problem) med choke då den stått ute hela kvällen och så efter en stunds chokande så körde jag iväg emot vad jag trodde skulle bli Röken.
Efter en kort stunds körande (fortfrande med lite choke i) kom jag till Roslagstullsrondellen och där stannade jag för rött ljus varpå hojen dog strax därefter.
Startade på nytt, men startknappen reagerade inte alls.
Tog på full choke, men inget hände, och igen, men nada!
Puttade fanskapet till en närliggande parkering och provade allt.
Slog av den, på en igen, full choke medan jag trycker på startknappen och samtidigt virder på gas, men nada (jo, en gång "tände" den till men dog sekunden efter).
Kollade så att jag inte kommit åt dödarknappen, eller att sidostöd inte var nerfällt och dylikt (nu hade jag neutralläge i så det kvittar ju ändå).
Nåja, fortfarande inget som hände.
Provade senare idag att ta och vrida bort tankknappen och ta bort choke för att blåsa ur den, men startknappen vill inte!
Varför vill den inte starta?
Är det nåt elektriskt fel? Batteriet?
Ja, ni kan ju bara gissa att jag inte vet....
Den vill inte starta!!!!
Startade upp den som vanligt imorse (utan problem) med choke då den stått ute hela kvällen och så efter en stunds chokande så körde jag iväg emot vad jag trodde skulle bli Röken.
Efter en kort stunds körande (fortfrande med lite choke i) kom jag till Roslagstullsrondellen och där stannade jag för rött ljus varpå hojen dog strax därefter.
Startade på nytt, men startknappen reagerade inte alls.
Tog på full choke, men inget hände, och igen, men nada!
Puttade fanskapet till en närliggande parkering och provade allt.
Slog av den, på en igen, full choke medan jag trycker på startknappen och samtidigt virder på gas, men nada (jo, en gång "tände" den till men dog sekunden efter).
Kollade så att jag inte kommit åt dödarknappen, eller att sidostöd inte var nerfällt och dylikt (nu hade jag neutralläge i så det kvittar ju ändå).
Nåja, fortfarande inget som hände.
Provade senare idag att ta och vrida bort tankknappen och ta bort choke för att blåsa ur den, men startknappen vill inte!
Varför vill den inte starta?
Är det nåt elektriskt fel? Batteriet?
Ja, ni kan ju bara gissa att jag inte vet....