Jo, precis.Hotstartern stänger väl av en del bensin så den borde varva mer oavsett bestyckning, ja utan last alltså
Är titan standard?Är det titan ventiler i din kan det vara hög tid att byta dessa till rostfria. Titan ventiler har EX antal timmar sedan går dessa ned sig o då hjälper ingen chimsning i världen utan byte av ventiler är ett måste..
Jag får nog riva och göra om/kontrollera jobbet som tidigare ägare gjort.En WR450 ska inte vara svårstartad, titta över ventiler förgasare och tändning. Sen klarar du dig bra utan den där elstarten.
Yes, den ligger högt på listan. Såg en video på Youtube om den. Tack för påminnelsen.Kolla också att plattan vid trotteln(vacuum release plate på Keihinspråk)inte är monterad uppochner om någon haft isär förgasaren innan.
Platta sidan ner.
Tack.Jag skruvar en hel del i just wr 450 så jag känner till dem väl, de är de driftsäkraste enduromaskinerna jag känner till. Titanventilerna håller stenbra säkert 500+ för vid 300-400 tim ser de helt ok ut och de går sälla rakt av som på många andra motorer. Men byter man ut ventilerna så sätter man in stålventiler med hårdare fjädrar för de är ännu säkrare och billigare.
Jag skulle först kollat att de satt in rätt nål och munstycken ,kolla yamaha oem parts så ser du vad de ska va. Om de är mer öppen ljuddämpare och luftburk så kan du gå upp 10% i högfartsmunstycket och lågfart från org storlek. Trottelnålen är svårare att bedömma om den är rätt för de finns nålar som funkar bättre än org.
Om den går startar bra kall men inte varm så kan ventilerna ligga på och de kan bero på att man inte justerat dem på 500 tim eller i värsta fall har de nött ner sig i sätet.
De är dock sällan ventilerna har för tight ventilspel på dem för mde har grymt lång intervall mellan ventiljusteringarna. De kan gå 500 tim utan justering men jag skulle kolla dem vid 200 tim intervall. De är dock dryga att justera för de är shims så de blir en hel del skruvande.
Skräp i förgasare och feljusterad förgasare är vanligaste felet följt av elfel magneter som lossnat i svänghjul eller statorfel.
Okej, tack.Plastslangarna är luftintag till flotörhus och den längst ner är dränering flotörkopp. Du kan köra utan slangar och den går lika bra men då kan den dra in damm därav att de är svinlånga slangar för då stannar skiten/luften en bit in i slangen istället. Om en slang är vikt brukar gå bra utan att de blir vacum i flotörhuset men är flera vikt kan de bli vacum och fylls inte flotörhuset på med soppa som de ska.
Swedol, Hydroscand, Mekonomen etc etc, lokal trädgårdsmaskinservice.Okej, tack.
(Det har kommit en del annat ivägen för det här men nu kanske det finns tid.)
Kan kanske vara en anledning till att motorn inte går så bra eller att den är svår att starta. Luft och soppa flödar inte optimalt. Ringer en lite klocka nu och kag kommer ihåg när farsan tjatade om sånt och han inte hade tid.
"Har den gnista"
"Får den soppa"
"Får den luft"
?
När jag kände på förgasar slangarna så var de verkligen hårda/torra och iaf en var vikt och en var smällt. Letar och letar, vart fn beställer man sånt? Är i Uddevalla krokarna och hörde om en affär i Vänersborg. Kan det vara något?
Biltema har bara tjocka slangar, finns sånt här på Bauhaus?
Så vilken plastslang som helst (rätt storlek) passar för ändamålet?Swedol, Hydroscand, Mekonomen etc etc, lokal trädgårdsmaskinservice.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |