Du svarar på frågan själv med som du uttrycker det, " det finns inget dom stoppar luftflödet". Då får man kompencera med större munstycken, annan nål, osv för att den ska få mer bränsle för till det ökade "luftflödet" annars går den snålt.
Jag har svårt att tro att avgaspackningen skulle ge startproblem, smällar på avslag och läckande avgaser tror jag är större problem.
Jaha, jag trodde det var tillgången på bränsle som styrde och om det är fullt öppet (luft) så möjliggör det bara att man kan stoppa i en större main och nål, dvs. om man vill. Men det är kanske klart, det kallas väl sugmotor och då blir det lite tvärt om. Dvs. Finns det tillgång till mer luft så behöver/måste man öppna för mer bränsle?
Jag har haft ur och isär förgasaren nu och hittade att piloten (#48) var nästan helt igenkleggad så jag blåste ur den med tryckluft. Tror den har stått länge hos tidigare ägare.
Main som satt i var #160 och då gissar jag att det var snålt tilltaget. Jag satte i #170 som ni föreslagit.
Bränsleskruven var knappt 1.5 varv ut och jag satte den på närmare 2 nu som en start.
Nålen är standard och var ställd på mittenspåret (4?). Jag ställde upp den på 2an (uppifrån). Synpunkter på det?
Kollade trotteln och plattan sitter rättvänd. Jag hade aldrig ur den men såg "M" på rätt sida. Däremot sitter plattan lite löst och lite glappigt. Ska det vara så eller ska den sitta helt fast?
Hur kan jag (för enkelhetens skull) förinställa tomgången (hitta ett bra utgångsläge) när förgasaren är på arbetsbänken så jag kan ställa glappet på "trottelglappskruven" som styr det första sprutet (acceleratorpumpen)?
Har för mig att det står någonstans i boken att man ska kunna få in en 1.3 mm (max) stång mellan trottelskivan och botten. Eller ska trottelskivan gå helt ner på tomgång?