PeterDeleter
Gudomlig sporthojare
Tänkte lika samma men ett annat "yrke" ?Du beskriver verkligen målande den där känslan av obehag och " Allt kan strax gå åt helvete" nästa sekund. Kanske en framtid som deckarförfattare ligger öppen?
Tänkte lika samma men ett annat "yrke" ?Du beskriver verkligen målande den där känslan av obehag och " Allt kan strax gå åt helvete" nästa sekund. Kanske en framtid som deckarförfattare ligger öppen?
Tack. Åkte till Yamaha (återförsäljare/verkstad) och de kunde beställa med billigare frakt. Dock är skruvarna väldigt dyra.Här har du 3 alternativ.
Tyvärr brukar frakten inte vara så jävla rolig...
Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts
CMSNL specializes in Honda Motorcycle Parts, Kawasaki Motorcycle Parts, Yamaha and Suzuki OEM and Aftermarket Motorcycle Parts for Classic Bikes, Dirt Bikes, ATV's, Snowmobiles and morewww.cmsnl.comThe UK’s biggest choice of motorcycle parts for Japanese and European machines.
Choose from the largest stock of OEM and pattern parts for major manufacturers from around the world. The best value and the highest qualitywww.wemoto.com
Verkar vara en bra sida.Jag har gått igenom samma helvete med en Honda CRF250 nyligen.
Gjorde rent förgasaren säkert 4-5 ggr. Men till slut hittade jag lösningen. Man ska byta packningar och rengöra mid body enheten. Packningar finns på "Bra i gasen" Efter det startar den varje gång jag ska åka utan problem. Det finns dock 2 eller om det är 3 olika packningar. man måste ta iur förgasaren och titta supernoga på biderna när man beställer.
View attachment 494196
Verkar vara en bra sida.
.......
Om det inte blev bättre så får jag öppna upp förgasaren igen och se efter i mitten. Möjligt att det är där problemet ligger.
Min teori är att det snarare samlar sig smuts inne i midbody enheten när man gör rent. Det är väldigt krångliga kanaler. Skulle inte förvåna mig om du hittar en grankotte där inne....Såg även en video att "hot startern" kan läcka vid tätningen och kan vara ett problem men det är inte så många som påpekar just det. Mer troligt att det är pilot, bränsleskruv eller någon o-ring som är problemet. OM det är förgasaren.
.....
men det hör inte hemma i den här tråden.?
Jag frågade en återförsäljare, varför det inte gick att se mittendelen på sprängskissen och varför det inte fanns några artikelnummer på o-ringarna och de andra gummiduttarna där inne.Min teori är att det snarare samlar sig smuts inne i midbody enheten när man gör rent. Det är väldigt krångliga kanaler. Skulle inte förvåna mig om du hittar en grankotte där inne....
Samt att det är väldigt viktigt att tätningarna är täta så den inte tar tjuvluft.
Ja, så är det.Jag frågade en återförsäljare, varför det inte gick att se mittendelen på sprängskissen och varför det inte fanns några artikelnummer på o-ringarna och de andra gummiduttarna där inne.
Han svarade, "vi säljer inte dem separat och känner du för att byta dem så ska du förmodligen köpa en ny förgasare". Konstigt svar, tycker jag.
Fast återförsäljare säljer ju det mesta av de andra delarna.Ja, så är det.
Keihin tillhandahåller inte resevdelar. Men nu finns det piratdelar att få fram istället.... som sagt drygt och dyrt att köpa ny förgasare pga det.
Frank MX parts har också delar till dessa förgasare.
Hur många skruva som midbody enheten är monterad med. 2 eller 4Fast återförsäljare säljer ju det mesta av de andra delarna.
Tack för länken. Hur vet jag vilken modell på förgasaren som jag har (Keihin FCR MX)?
Keihin FCR MX mid-body gasket kit
These gaskets are not officially available through Keihin, since they do not want you to open the carb that way...
Fyra konstiga torx med en pinne i (plombering).Hur många skruva som midbody enheten är monterad med. 2 eller 4
Om det är en fast eller lös lufttratt in i förgasaren. Men säkrast är att demontera den först och jämföra supernoga med bilderna på Frank MX. Det är små små detaljer som skiljer
Bladmått med 0,05 intervall fungerar bra. Ska det vara 0,15-0,20 så är principen att 0,15 ska gå in lätt utan allt för mycket motstånd och 0,20 ska inte gå in. Då har du ett korrekt ventilspel som är större än 0,15 men mindre än 0,20. Det är därför man anger ett intervall och inte ett exakt mått. Det finns även hojar som man behöver köpa bladmått i tum.Jag har tre olika bladmått set men alla är tyvärr 0.05-1.0 och inte tillräckligt noga för ventiljustering. Jag har letat men hittar inte någon affär som har noggrannare. Endast 24mx verkar ha ett bladmått som kan användas bra för ventiljustering. Någon som har en ide vart jag jsn köpa?
Ja, och det kanske räcker för att komma inom toleransområdet?Bladmått med 0,05 intervall fungerar bra. Ska det vara 0,15-0,20 så är principen att 0,15 ska gå in lätt utan allt för mycket motstånd och 0,20 ska inte gå in. Då har du ett korrekt ventilspel som är större än 0,15 men mindre än 0,20. Det är därför man anger ett intervall och inte ett exakt mått. Det finns även hojar som man behöver köpa bladmått i tum.
Hoppas att det du förstår vad jag menar.
Eftersom shimsen är i 0,05mm intervall så blir det inte noggrannare än så.Ja, och det kanske räcker för att komma inom toleransområdet?
Känner bara att det är en smula grovt med 0.05 i steg när de visar exempel på tex 0.22 (men inte 0.25) eller 0.32 som går in (men inte 0.35). Känns som om det behöver mätas noggrannare än 0.05.
View attachment 494325
Eftersom shimsen är i 0,05mm intervall så blir det inte noggrannare än så.
Om du köper bladmått i tum så får du reda på mer exakt var i spelet du ligger. T.ex. 0,05" är 0,127mm, så det skulle passa bra för insugsventilen. Men det är fortfarande principen att 0,15 bladmåttet inte ska gå in. Om du inte redan vet så vill man hamna så högt upp i intervallet som möjligt.
Stämmer. Men nu har jag inte tillräckligt med hår på bröstet för att tygla en 450 fullt ut i skogen, så därför skulle jag lägga mig på så stort spel som möjligt. Så TS får själv välja om han vill köra med "man eller mus" intervall på ventilernaOm man vill maximera säkerhetsmarginalerna ja.
Vill man maximera effekten så vill man ju istället ligga på minimalt spel.
Så om vi har målet att ligga mellan 0.10-0.15 så är det bättre att ligga på 0.14 isf 0.11?Eftersom shimsen är i 0,05mm intervall så blir det inte noggrannare än så.
Om du köper bladmått i tum så får du reda på mer exakt var i spelet du ligger. T.ex. 0,05" är 0,127mm, så det skulle passa bra för insugsventilen. Men det är fortfarande principen att 0,15 bladmåttet inte ska gå in. Om du inte redan vet så vill man hamna så högt upp i intervallet som möjligt.
Du har iallafall lite mer marginal tills nästa justering.Någon skillnad i effekt märker du ändå inte av.Så om vi har målet att ligga mellan 0.10-0.15 så är det bättre att ligga på 0.14 isf 0.11?
Enligt tabellen du visade tidigare är det shims med fasta 0,05mm intervall till den hojen, så du kan inte välja exakt vilket mått du vill hamna på. Ta insugsventilen där spelet ska vara 0,10 - 0,15 mm. Får du in 0,10 bladmått (ska gå lätt) men inte 0,15 så har du rätt ventilspel och behöver inte justeras. Du behöver inte veta exakt vilket ventilspel du har just nu, bara acceptera att ingen justering behöver göras. Följ det som står i servicemanualen och överdramatisera det inte. Det är först när "fel" bladmått passar som du behöver göra något.Så om vi har målet att ligga mellan 0.10-0.15 så är det bättre att ligga på 0.14 isf 0.11?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |