Stenungsundstråden

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
:rolleyes: :tummenner :gråta Nu är "gamle" svarten såld... till en go gubbe i kungsbacka, :tummenupp :fakta Så nu kommer jag vara lite ur kurs ett tag,om inte jag får hem vickans snart så jag kan ta den hihihi:D :D :tuttar annars blir det nog att jag e i skogen en del med fiddyn,. ,, :yoparty :yoparty


:tummenupp :tummenupp
Jag vet inte om jag ska gratta eller gråta...undrar hur länge det dröjer innan du hittat nåt nytt :)

Ja ja det va la gött å bli av med den gammla trötta cykeln:rofl du har ju fått kännapå krafterna hos en värsting hoj i dag :yoparty

Jag passar på att tacka alla medverkande på dagens 57 mila tur.....
om än det inte var så många mil eller meter några var med :näsblod
XT 660 funkar för en dag men sedan får det räcka:rullandeu

:fyllisar :arsele :tuttar :crash :slicka :wiggle :pussa :2cool
Jag gjorde lite snabba ändringar hemma på 5 minuter, sen gick den bättre, även om långt ifrån alla pållarna var hemma. Men då hade jag redan tappat lusten...:rolleyes:
 
Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Fan...perfekt väder ute idag, så jag har varit ute i skogen i två timmar med fiddyn. Resultat - blöt, lerig och ett barns leende på läpparna :D
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
...och ute igen, grymt kört idag Rikard, och Mattias hängde på bra han oxå :tummenupp Nästan 4 timmar blev det och troligtvis den jobbigaste klättringen hittills med våra fiddys :yoparty Nu behöver min rejält med kärlek :tuttar
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
absolut,,

...och ute igen, grymt kört idag Rikard, och Mattias hängde på bra han oxå :tummenupp Nästan 4 timmar blev det och troligtvis den jobbigaste klättringen hittills med våra fiddys :yoparty Nu behöver min rejält med kärlek :tuttar

Det kan man säga.. fy vilka backar det var ett tag,, men satan vad kul det är .. kan tänka mig att du får lägga ner lite äkta kärlek på din om du ska kunna köra snart igen ,, min är ju som den e men funkar bra i skogen ,,

Bra kört å kämpat av alla! :tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Kusten....
Hoj
ZX10rr-06, svart
Nån som vill med till Lidköping, tänkte spana i HJULAFTON...bilar å mc å allt möjligt, uppvisningar...å se hem ikväll igen.

Åker om en 30-40 min från Stenungsund.

Martin 070-4502115
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Har tyvärr inte kunnat hänga med denna helgen. Är handledare för en polare och det är lite lugnare tempo när han övningskör... :D
Har dock kört fre, lör samt idag runt Uddevalla/Stenungsund/Gbg så har ni sett två blå Ninjor puttra runt så vet ni vem den ena är! :D

Hoppas få lite fart på polaren så vi kan hänga med er snart!

Hoppas ni alla haft en trevlig helg!
 

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Har tyvärr inte kunnat hänga med denna helgen. Är handledare för en polare och det är lite lugnare tempo när han övningskör... :D
Har dock kört fre, lör samt idag runt Uddevalla/Stenungsund/Gbg så har ni sett två blå Ninjor puttra runt så vet ni vem den ena är! :D

Hoppas få lite fart på polaren så vi kan hänga med er snart!

Hoppas ni alla haft en trevlig helg!

Det var lugnt tempo..:D Freding var ju handledare åt mig! :tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Haha, efter min åktur med Stenungsundsåkarna så tror jag inte på något lugnt tempo! Nu måste jag dock ha ett nytt bakdäck igen, börjar bli ett vitt streck på mitten.
Har för mig att någon av er tipsade om bra modell på däck? Det är ju mitt första bakdäck i livet så jag har inget att jämföra med...
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Haha, efter min åktur med Stenungsundsåkarna så tror jag inte på något lugnt tempo! Nu måste jag dock ha ett nytt bakdäck igen, börjar bli ett vitt streck på mitten.
Har för mig att någon av er tipsade om bra modell på däck? Det är ju mitt första bakdäck i livet så jag har inget att jämföra med...
Jag kör helst på begagnade racedäck från Metzeler eller Pirelli. Överlägset bäst fäste till oslagbart pris, speciellt om du lär dig kränga själv :tummenupp Jag kommer dock slänga på ett set Maxxis Presa Sport nu för att testa, och hittills har jag mest hört positivt om dom.
 
Last edited:

George

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
Kinekulle på söndag, synd att ni inte ska med sukkers!
Hade varit skojigare med lite skön bonnhumor. Tänker mest på Jonny måste jag säga.

Fast det är ju klart, med det Ile of man tempot ni håller på vägarna så bygger man inte upp nån abstinens för bankörning.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Kinekulle på söndag, synd att ni inte ska med sukkers!
Hade varit skojigare med lite skön bonnhumor. Tänker mest på Jonny måste jag säga.

Fast det är ju klart, med det Ile of man tempot ni håller på vägarna så bygger man inte upp nån abstinens för bankörning.

Jag tävlar på Mantorp på söndag :tummenupp Hoppas du får det bra!
Det är pga abstinens det går som det går ibland... :gnissla
 

Jbod

Kör hårt!
Gick med
28 May 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Kawasuki 1000-04
Jag tävlar på Mantorp på söndag :tummenupp Hoppas du får det bra!
Det är pga abstinens det går som det går ibland... :gnissla

Hoppas att det går fint før er grabbar :rolleyes:
Nej då :tummenupp det skall la inte vara några problems før er ruttinerade gubbar....kør ni som vanligt blir det la inte mer æn två tre vurpor høgst :näsblod

Får ju hoppas på att ni inte vinner iaf før jag orkar fan INTE høra på freddans tjøt om vinst hela vintern :arsele
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Hoppas att det går fint før er grabbar :rolleyes:
Nej då :tummenupp det skall la inte vara några problems før er ruttinerade gubbar....kør ni som vanligt blir det la inte mer æn två tre vurpor høgst :näsblod

Får ju hoppas på att ni inte vinner iaf før jag orkar fan INTE høra på freddans tjøt om vinst hela vintern :arsele
Hamnar vi top 40 :tungan så kommer du få höra ändå :D :D :D Vurpor ska inte vara nåt problem, dom fixar Knixen...:gnissla
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Sååå...första ERF:et avklarat :tummenupp Fan vad skoj :tummenupp
Till att börja med så ville vi hedra Kevin Schwantz, och fick därför startnummer 34. Mikael tog starten, efter en stark inledning låg vi på en 13 plats när det var dax för förarbyte. Efter att ha tourat runt bakom SC-bilen i tio minuter satte jag iväg, nu med ett par tappade placeringar. Men jag svek inte teamkamraten utan tog oss upp till en trettonde plats igen. Hårt race med kontakt med en cbr1000rr (startnummer 111) ut på start/mål-rakan, visade att hornen var välutväxta :yoparty. In för tankning, som gick utmärkt, och sen förarbyte igen. Mikael satte upp riktigt bra tempo, och för att ännu bättre hedra legenden Kevin skulle han köra om en kombatant på insidan i långhögern innan chikanen. Där finns det tyvärr sen flera år en håla, vilket ledde till att han kraschade:rolleyes: In (på skamkärran) för lagning, ca en 15-20 minuter och ett förarbyte senare var vi ute igen...nu på plats 34 - Kevin måste känna sig hedrad:tungan . Som en silverpil (mycket tejp av den varan) jagar jag fram i fältet och lyckas köra in 13 av 20 varv upp till plats 33. Lite strul med uteblivande tankning ger sig Mikael ut bara för att några varv senare komma in för att fylla på. Ut igen - fullt fräs. Vid det här laget var Mikael rejält taggad och tog in ytterligare 10 varv mot 33. SC-bilen är ute igen och Mikael bestämmer sig för att göra sista förarbytet, och jag sticker ut igen, forfarande bakom SC-bilen, som av någon anledning släpper förbi en del av klungan för att sedan hejda resten:va Där bakom fortsätter jag, blir mer och mer irriterad, tills målflagg vajjas:mad:

Anledning till sista SC-bilen är att en man som åkte skammkärran, trillade av och slog huvudet i backen, ambulansen fick åka iväg med honom. Och då det inte fanns en andra ambulans vid banan, hur fan nu det får gå till vid ett race, så fick vi ligga bakom SC-bilen i 30 minuter till målflagg.

Bortsett från klotningen så körde både Mikael och jag mycket starkt, Mikaels bästa tid, enligt depåchefen Magnus, var 1,24.3, och mitt 1,24.6. Dagens snabbaste ska har varit 1,23.1. En titt på Mylaps.com kommer förhoppningsvis bekrätfta detta.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top