Stenungsundstråden

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Någon som är sugen på en tur i eftermiddag/kväll?

Ny på hoj och körningar(köpte första hojen nu i Maj), var utgår ni ifrån när det är körningar? Såsom Gbg alltid ses på GP?
Någon standardtid ni brukar dra iväg(jobbar ni eller kör ni bara hoj?:tungan )
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Ny på hoj och körningar(köpte första hojen nu i Maj), var utgår ni ifrån när det är körningar? Såsom Gbg alltid ses på GP?
Någon standardtid ni brukar dra iväg(jobbar ni eller kör ni bara hoj?:tungan )

Bilia brukar vi träffas på. Tiderna är olika, vardagar blir det mest kontakt via sms. När vi kör på helgerna skriver vi mestadels här, brukar bli träff mellan 11:00-13:00 med hemkomst framåt 22:00 :tummenupp = +40 mil
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
vad ska man säga,

återigen en trevlig körning!!! :tummenupp

mycket bus,, :yoparty

hoppas du fick med det sits med goa knäskarp m m :arsele hehe ,,

tack för i går grabbs,... :pannkyss

nu Måste jag byta gummi :D :D :D
 

maximus

Har ömsat skinn
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RSV Factory snart RSV4
Ny på hoj och körningar(köpte första hojen nu i Maj), var utgår ni ifrån när det är körningar? Såsom Gbg alltid ses på GP?
Någon standardtid ni brukar dra iväg(jobbar ni eller kör ni bara hoj?:tungan )

Tjena å grattis till din hoj:)
Välkommen å hälsa på oss i stenungsunds mc club.
Vi träffas varje onsdag kl 18.00 vid vårt klubbhus.
Vi har även ett forum på vår hemsida som du kan kolla på för info. stenungsundsmc.se
Där finns vägbeskrivning till klubbhuset mm

Mvh Johan. Ordf SMCC
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
Semester

:tummenupp :tummenupp Gubbs... nu har jag med semester :yoparty så mer fritid med andra ord,,, nya däck kommer monteras så nu kanske halden å andra goa körningar kommer bli hög aktuella för min del snart ,,
så dom som e hemma å e sugna på att köra kan ju höra av sig,, jag skriver in då å då med ,,,
så håll er upp to date om ni e bus sugna :D :D


0768 88 02 92 ( för dom som inte har det,,,,,:tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Tjena å grattis till din hoj:)
Välkommen å hälsa på oss i stenungsunds mc club.
Vi träffas varje onsdag kl 18.00 vid vårt klubbhus.
Vi har även ett forum på vår hemsida som du kan kolla på för info. stenungsundsmc.se
Där finns vägbeskrivning till klubbhuset mm

Mvh Johan. Ordf SMCC

Tackar! Har kikat på hemsidan lite snabbt, ska se om jag kan kika upp någon onsdag tror jag förstår vägbeskrivningen men sista stycket är inte så uppmuntrande för sporthojar "vår leriga infartsväg".
Vad är det för tempo på körningarna? Jag har kört lite med Gbgarna som samlas vid GP och där kan man ju lugnt säga att vi kört 'aktivt'. :yoparty

:tummenupp :tummenupp Gubbs... nu har jag med semester :yoparty så mer fritid med andra ord,,, nya däck kommer monteras så nu kanske halden å andra goa körningar kommer bli hög aktuella för min del snart ,,
så dom som e hemma å e sugna på att köra kan ju höra av sig,, jag skriver in då å då med ,,,
så håll er upp to date om ni e bus sugna :D :D


0768 88 02 92 ( för dom som inte har det,,,,,:tummenupp

Blir körning från Uddevalla torg ikväll 17:30. Jag jobbar i Stenungsund och drar dit efter jobbet, med en sväng över Orust för att lämna av en grej. Så får man tillfälle att heja på _alla_ fartkameror också påvägen... :tungan
 
Last edited:

Danne boy

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
Yamaha R6-06(projekt)
:tummenupp :tummenupp Gubbs... nu har jag med semester :yoparty så mer fritid med andra ord,,, nya däck kommer monteras så nu kanske halden å andra goa körningar kommer bli hög aktuella för min del snart ,,
så dom som e hemma å e sugna på att köra kan ju höra av sig,, jag skriver in då å då med ,,,
så håll er upp to date om ni e bus sugna :D :D


0768 88 02 92 ( för dom som inte har det,,,,,:tummenupp

Tja! Går oxå på semester idag, kan tyvärr inte köra ikväll dock då jag ska på fest i Lysekil. Men om vädert tillåter är ja på o köra en sväng förbi Halden mm i helgen eller någon gång under de närmasta 2 veckorna:banana :wiggle :tummenupp

För Er som glömt eller "tappat" bort mitt nummer så är det 0706-569126:whip
 

maximus

Har ömsat skinn
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RSV Factory snart RSV4
Tackar! Har kikat på hemsidan lite snabbt, ska se om jag kan kika upp någon onsdag tror jag förstår vägbeskrivningen men sista stycket är inte så uppmuntrande för sporthojar "vår leriga infartsväg".
Vad är det för tempo på körningarna? Jag har kört lite med Gbgarna som samlas vid GP och där kan man ju lugnt säga att vi kört 'aktivt'. :yoparty


Tja igen... Ja det är bara dom sista 40m som är grus å det kan ju vara lite söligt där på våren men nu är det snustorrt:D
Man kan nog säga att vi tillhör kategorin "Aktiv körning":D Även om vi kanske inte håller riktigt lika högt tempo på slangen som ett annat numera välkänt gäng i byhåla:brinnerup
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
För Er som glömt eller "tappat" bort mitt nummer så är det 0706-569126:whip

Jag har kvar det, men tittar inte så mycket på det längre...e ju ingen idé :whip

Tja igen... Ja det är bara dom sista 40m som är grus å det kan ju vara lite söligt där på våren men nu är det snustorrt:D
Man kan nog säga att vi tillhör kategorin "Aktiv körning":D Även om vi kanske inte håller riktigt lika högt tempo på slangen som ett annat numera välkänt gäng i byhåla:brinnerup

Jag tror jag kan räkna mig till det sistnämnda :D :D :D
 
Last edited:

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
mc körning

Vad är passiv körning,????


finns två kategorier,, åka mc.. eller KÖRA mc,,,,

Outsiders träffas på asvalt, kör på asvalt.. och det händer att vi kör med ett för alla behagligt tempo också,,, har oftast med oss någon mer eller mindre nybörjare som vi väntar in och hjälper att utvecklas,, därför anpassas tempot efter vilka som är med!!


Touche,,,,,,:tuttar
 

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Kusten....
Hoj
ZX10rr-06, svart
Nån som vill haka på en mc tur upp till Lysekil å sen vidare kanske...tänkte dra vid 16 tiden, sen behöver jag va hemma vid 1930 igen....

/ Martin i Stenungsund
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Nån som vill haka på en mc tur upp till Lysekil å sen vidare kanske...tänkte dra vid 16 tiden, sen behöver jag va hemma vid 1930 igen....

/ Martin i Stenungsund

Fasen också, missade detta. hade lätt hängt på om jag bara hade kollat internet tidigare idag... :huvet
Hoppas på fint väder imorgon/måndag, RR licens på Anderstorp ju!
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
,,

kanske Preemraff,, :tummenupp

gott , nu har jag på nytt gummi,, så nu kan man spontan köra igen ... :D söndag??? var ska jag då? ,,, :va
 

preemer

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Kusten....
Hoj
ZX10rr-06, svart
PREEMER
Kallar du dig så för att du jobbar på Preem kanske?! :va Bara nyfiken...

Stämmer...å dålig fantasi.. :O)

kanske Preemraff,, :tummenupp

gott , nu har jag på nytt gummi,, så nu kan man spontan köra igen ... :D söndag??? var ska jag då? ,,, :va

Japp, preemraff i Gbg....

Kan nog hänga med på en söndagstur om någon vill..ska vara på tjejens syrras kalas dock nån gång vid 16-17 så en tur innan eller efter så e jag på...
 
Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Ska på kalas imorrn förmiddag, vet inte hur länge, men inte så värst. Men jag kan klämma in en tur efter det innan oljegubben (måste vara en välsmord kille :D ) måste vidare...
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
jag e på .,.

:tummenupp Jag e på jag med .. hade varit kul mellan skurarna..


ska ví försöka säga en tid? :7peta

lättare att få det att klaffa då :yoparty

:fart


:glömdet .. .. var en rolig tur i går,,, satte en grymt skön wheelie över hela tjörn bron på vägen hem,,, inte en bil i närheten så man var helt själv,grym känsla, :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top