Sthlmsåkatråden

Dr.Bike

Guest
Ja, d1ce uttryckte saken kungligt, så jag behöver väl inte spä på med "sanningar" ? :D

Old Harleys never die, they just go faster! Undras vad din hoj är när den är 14 bast, petflaskor? ;)

/J

Haha - kool kommentar!
Men... hur mycket mer än emblemen på din hoj är Hå-Dee?

Jag får tacka Klabbis och Christian för liften. Utan er hade jag väl fått sova under en gran i natt:) . Hojen är nu i alla fall hämtad och felsökt.

Laddningsregulatorn åt h-e naturligtvis. Honda Sverige tog bara 3066:- för en sådan förra året. D.v.s. då den pajade förra gången:gnissla

Det är i alla fall enkelt att felsöka viffrar. Är det något knas, så är det alltid laddningsregulatorn. Man byter den sedan går den 2000 -3000 mil till.


Laddregulator kan du ta eg. "vilkensomhelst" så länge den har rätt antal sladdar (oftast 5 el. 6)
Men billiga replikor som är bättre än original hittar du på:

http://www.electrexworld.co.uk/
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha - kool kommentar!
Men... hur mycket mer än emblemen på din hoj är Hå-Dee?

http://www.electrexworld.co.uk/

Det går ju att få bra snurr på sportster-1200 med utgångspunkt från originablock och toppar med! Här är Stefan Graffs "gat"sportster med trimmad originalmotor, alltså ingen S&S. http://www.youtube.com/watch?v=naPgJvWTIY4
Han har dock tagit upp den till 1570cc och har 138 hk på bakhjulet.
Jag föll dock för att satsa på S&S på en gång eftersom det ger så mycket enklare underhåll på en gathoj som jag kör ca 1000 mil per år med. Slår man sönder en topp är det "bara" att handla en ny. Man slipper göra om hela dyra arbetet på en "handbyggd" topp eller moddad blockhalva etc. Men det är ju högre trimmarstatus att utgå från original förstås.


Laddregulator kan du ta eg. "vilkensomhelst" så länge den har rätt antal sladdar (oftast 5 el. 6)
[/url]

HD:s regulator (eller voltpack som det heter på HD-språk) är skottsäker. Eller rättare sagt "Harley-proof". Det är långt över alla Flyg- och MIL- och NASA-specar som finns! :hihi 1000:- kostar den

Nu kommer vi snart få fan för att vi trim-spammar i ännu en åkatråd :gnissla

/J
 
Last edited:

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Nån mer som är ledig imorrn och sugen på en repa på dagen?

Vädret ser ut att bli helt ok!
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Vart ska vi träffas då? Spelar ingen direkt roll för mig. Jag åker varsomhelst :)

Kaninen, jag pm'ar mitt nummer så kan du ringa imorrn och berätta hur det blir för din del! :tummenupp
 

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
Sign me upp!
Börjar 1430 imorgon, så innan dess kan jag dra några mil...

skriv här, eller pma nummer, så jag kan ringa någon...
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top