drängen
CATCH ME IF YOU CAN
Tyvärr inget aprilskämt, tre varv på första tidsträningen så gick han omkull ingen som vet hur. Men han har brutit benet strax under knätMattias skrev:HAHAHA! April, april!!!
Tyvärr inget aprilskämt, tre varv på första tidsträningen så gick han omkull ingen som vet hur. Men han har brutit benet strax under knätMattias skrev:HAHAHA! April, april!!!
Jag menade 2 sek mellan position 1-6. Inte 6 sek. Inte överdrivet jämnt det heller.Chris Ash skrev:Vad har du fått får lista egentligen?
Kiosken skrev:Starkt av Stiggy
Det kan man nog utgå ifrån, hans sponsorer betalar ju för att två hojar skall synas på banan varje race, så det skulle förvåna mig om han inte har ett tvång via kontrakt att ha båda hojarna i gång på nästa tävling.jolio skrev:Faan UPC ingen mc visning där inte..
Men skitkul med resultatet
En lite tråkig fundering, har stiggy någon backuppförare om folkesson inte är kurant till nästa runda ??
Lord Melchet skrev:Det kan man nog utgå ifrån, hans sponsorer betalar ju för att två hojar skall synas på banan varje race, så det skulle förvåna mig om han inte har ett tvång via kontrakt att ha båda hojarna i gång på nästa tävling.
Goodstuff skrev:Synd att Stiggy gjorde en klassisk "sockerbagarstart" för han körde bra i racet och hade nog kunnat ge Goorbergh en match om femteplatsen.
Charpentier och Curtain var ju i en klass för sig. Grymt kul fight mellan Foret (han är sen på bromsarna...), Fujiwara och Fabrizio.
moto-gg skrev:Jag gissar på att Robin Harms hoppar in där eller någon som är villig och betala vad det kostar.
Det var världens oväder när vi vaknade i morse. Det regnade och blåste hur mycket som helst.
Morgonträningen kördes på blött underlag och det var första gången för Johan på regn med 600:an. Riktigt halt tyckte han, inte alls som med 250cc. Det är ju ganska stor skillnad på en 250 och 600 viktmässigt, och motorkarraktären är helt annorlunda. Så det kanske inte var så konstigt att det kändes annorlunda..
Racet;
Det blåste och blåste, så racet blev uppskjutet på grund av säkerhetskäl. Det var i alla fall helt torrt, vilket Johan föredrog..
Starten var helt ok, men efter ett par meter och växlar så körde någon in i Johan så han var tvungen att slå av lite på gasen och då tappade han direkt ett par placeringar.
Däckvalet funkade perfekt med hårt framdäck och mjukt bakdäck, de sista varven sladdade det dock ganska mycket, men under kontroll.
Johan körde in 4-5 placeringar som han hade tappat i starten och låg större delen av racet på en 7:e plats. I slutet kraschade Fabrizio så en ”gratis” placering gav en 6:e plats i dagens andra VM race som avgjordes här i Australien på Phillip Island.
Johan;
- Idag och hela helgen har varit helt otrolig för mig och teamet. Allt funkar som det ska och vi har inte haft några tekniska eller andra problem på hela helgen. Jag är otroligt glad för en 6:e plats i mitt första Supersport 600 race, men samtidigt är jag besviken över vad som hänt med Stefan, så glädjen är inte riktigt fulländad. Vi (teamet) har fått otroligt stor uppmärksamhet i depån, och även från Honda. Våra hojar är nästan alltid bland dom 5 snabbaste i top speeden, och inte alls långt från fabrikshojarna. Trots att vi fortfarande kör på 2004 års hojar. Att man får så mycket possitiv uppmärksamhet är givetvis extra kul, och det ger teamet bättre status.
Stefan;
Igår opererades Stefan, och det gick bra enligt doktorn som gjorde det. Brottet är komplicerat så det kommer nog ta ett tag innan det är läkt. Tyvärr kan vi inte säga när Stefan kommer att köra igen, men lovar att ge er uppdatering om det så fort vi kan.
Angående ersättningsförare för Stefan har vi ännu inte något besked. Vi har haft möte med Flammini idag om det. Vi behöver inte ha någon ”stand in” i Valencia. Vi har ett race på oss att reda ut vem vi ska använda. Så min gissning blir att vi kommer att ha en ny förare i Monza.?
Zilversurfer skrev:Fick lite info igår...Folkesson räknar med att sitta på hojjen om 30 dagar - Det är lite McCoy stil...
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |