Stiggy Motorsports Phillip Island

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Men Max Neukirchner trea i Superbike är imponerande....samme Neukirchner som fått däng av både Palle och Watz....
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Ja snart djävlar... :corn
Det ska bli spännande. Räkna med att Stiggy kommer att ligga långt fram. Kvalet var lite missvisande, han åkte på dassiga däck hela kvalet!
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Grattis Johan! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Synd på den trista starten men vadå, det var ju första gången! Kan bara bli bättre...
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Hur gick det? jag ställde klockan men jag visste knappt vart jag va när ja vakna så jag somna om.. :rolleyes:
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Resultat:

1. Sebastien Charpentier FRA Winston Ten Kate Honda CBR 600RR 34min 28.920 secs
2. Kevin Curtain AUS Yamaha Motor Germany YZF R6 +3.395 secs
3. Fabien Foret FRA Team Megabike Honda CBR 600RR +9.641 secs
4. Katsuaki Fujiwara JPN Winston Ten Kate Honda CBR 600RR +9.664 secs
5. Jurgen vd Goorbergh NED Ducati Selmat 749R +29.602 secs
6. Johan Stigefelt SWE Stiggy Motorsports Honda CBR 600RR +34.168 secs
7. Broc Parkes AUS Yamaha Motor Germany YZF R6 +42.695 secs
8. Stephane Chambon FRA Gil Motorsport Honda CBR 600RR +46.360 secs
9. Tatu Lauslehto FIN Klaffi Honda CBR 600RR +48.976 secs
10. Christophe Cogan FRA Moto 1 - Suzuki GSXR600R +56.859 secs
11. Javier Fores SPA Alstare Suzuki Corona Extra GSX 600R +1min 20.356 secs
12. David Garcia SPA Lightspeed Kawasaki ZX 6RR +1min 20.461 secs
13. Tomas Miksovsky CZ Intermoto Czech Republic Honda CBR 600RR +1min 28.701 secs
14. Pawel Szkopek POL Intermoto Czech Republic Honda CBR 600RR +1 lap

Did Not Finish
Michel Fabrizio ITA Italia Megabike Honda CBR 600RR 18 laps completed
Alessandro Antonello ITA Kawasaki Bertocchi ZX 6RR 6 laps completed
Matteo Baiocco ITA Lightspeed Kawasaki ZX 6RR 5 laps completed
Andrea Berta ITA Ducati Selmat 749R 1lap completed
Gianluca Nannelli ITA Ducati SC Caracchi 749R 0 laps completed


Starkt av Stiggy
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Kiosken skrev:
Starkt av Stiggy

Ruskigt imponerande av en privatförare som kör en fjolårshoj. Till Valencia, en bana som Stiggy oxå kan bra, kommer han med ny hoj.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Synd att Stiggy gjorde en klassisk "sockerbagarstart" för han körde bra i racet och hade nog kunnat ge Goorbergh en match om femteplatsen.
Charpentier och Curtain var ju i en klass för sig. Grymt kul fight mellan Foret (han är sen på bromsarna...), Fujiwara och Fabrizio.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Faan UPC ingen mc visning där inte.. :död
Men skitkul med resultatet :tummenupp
En lite tråkig fundering, har stiggy någon backuppförare om folkesson inte är kurant till nästa runda ??
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Satt o ormade mig om att Folkesson borde ha varit med. Tänk er två SWE i topp 5 på en Supersport resultatlista!

Grymt stabilt kört av Stiggy! Ska bli kul att se Valencialoppet!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Mycket bra kört, detta bådar gott för resten av säsongen! Jag sade innan att jag trodde att Stiggy kunde vara med och slåss om pallplatser och det står jag definitivt fast vid.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
jolio skrev:
Faan UPC ingen mc visning där inte.. :död
Men skitkul med resultatet :tummenupp
En lite tråkig fundering, har stiggy någon backuppförare om folkesson inte är kurant till nästa runda ??
Det kan man nog utgå ifrån, hans sponsorer betalar ju för att två hojar skall synas på banan varje race, så det skulle förvåna mig om han inte har ett tvång via kontrakt att ha båda hojarna i gång på nästa tävling.
 

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Lord Melchet skrev:
Det kan man nog utgå ifrån, hans sponsorer betalar ju för att två hojar skall synas på banan varje race, så det skulle förvåna mig om han inte har ett tvång via kontrakt att ha båda hojarna i gång på nästa tävling.


Jag gissar på att Robin Harms hoppar in där eller någon som är villig och betala vad det kostar.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Goodstuff skrev:
Synd att Stiggy gjorde en klassisk "sockerbagarstart" för han körde bra i racet och hade nog kunnat ge Goorbergh en match om femteplatsen.
Charpentier och Curtain var ju i en klass för sig. Grymt kul fight mellan Foret (han är sen på bromsarna...), Fujiwara och Fabrizio.

Han blev påkörd i starten o va tvungen att slå av... :huvet
 

sandstream

Guest
Tycker sändningen från Supersport sög.
Man kunde skymta Stiggy nån enstaka gång bakom någon annan som de följde med kameran.

Promenadseger för Corser i båda loppen, de får väl ge honom straffvikter till nästa gång :D
 
Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Saxat från Stiggymotorsports.com:

Det var världens oväder när vi vaknade i morse. Det regnade och blåste hur mycket som helst.

Morgonträningen kördes på blött underlag och det var första gången för Johan på regn med 600:an. Riktigt halt tyckte han, inte alls som med 250cc. Det är ju ganska stor skillnad på en 250 och 600 viktmässigt, och motorkarraktären är helt annorlunda. Så det kanske inte var så konstigt att det kändes annorlunda..

Racet;
Det blåste och blåste, så racet blev uppskjutet på grund av säkerhetskäl. Det var i alla fall helt torrt, vilket Johan föredrog..
Starten var helt ok, men efter ett par meter och växlar så körde någon in i Johan så han var tvungen att slå av lite på gasen och då tappade han direkt ett par placeringar.
Däckvalet funkade perfekt med hårt framdäck och mjukt bakdäck, de sista varven sladdade det dock ganska mycket, men under kontroll.
Johan körde in 4-5 placeringar som han hade tappat i starten och låg större delen av racet på en 7:e plats. I slutet kraschade Fabrizio så en ”gratis” placering gav en 6:e plats i dagens andra VM race som avgjordes här i Australien på Phillip Island.

Johan;
- Idag och hela helgen har varit helt otrolig för mig och teamet. Allt funkar som det ska och vi har inte haft några tekniska eller andra problem på hela helgen. Jag är otroligt glad för en 6:e plats i mitt första Supersport 600 race, men samtidigt är jag besviken över vad som hänt med Stefan, så glädjen är inte riktigt fulländad. Vi (teamet) har fått otroligt stor uppmärksamhet i depån, och även från Honda. Våra hojar är nästan alltid bland dom 5 snabbaste i top speeden, och inte alls långt från fabrikshojarna. Trots att vi fortfarande kör på 2004 års hojar. Att man får så mycket possitiv uppmärksamhet är givetvis extra kul, och det ger teamet bättre status.

Stefan;
Igår opererades Stefan, och det gick bra enligt doktorn som gjorde det. Brottet är komplicerat så det kommer nog ta ett tag innan det är läkt. Tyvärr kan vi inte säga när Stefan kommer att köra igen, men lovar att ge er uppdatering om det så fort vi kan.

Angående ersättningsförare för Stefan har vi ännu inte något besked. Vi har haft möte med Flammini idag om det. Vi behöver inte ha någon ”stand in” i Valencia. Vi har ett race på oss att reda ut vem vi ska använda. Så min gissning blir att vi kommer att ha en ny förare i Monza.?
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Fick lite info igår...Folkesson räknar med att sitta på hojjen om 30 dagar - Det är lite McCoy stil...
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Zilversurfer skrev:
Fick lite info igår...Folkesson räknar med att sitta på hojjen om 30 dagar - Det är lite McCoy stil...

Va kul - lite som Jimmy Lindström som körde med munnen ihopskruvad.... fan va ont det måste gjort att få på sig hjälmen....

/A
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top