Stiggy till arbetsförmedlignen?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Stiggy till arbetsförmedlingen?

Klippt från Aprilia Germanys sida (http://www.250apriliagermany.com/)

"Well, two months ago we all had thought everything is set for the 2004 season, but unfortunately this is not the case. Now it looks that the other rider next to Chaz Davies will be young Italian Christian Pistoni.

What we had reckoned to be little things that needed to be finalized, pure formalities really, have turned out to become rather big obstacles, and with the situation what it is at the moment with Johan Stigefelt’s sponsors, we had no other option but to bring the discussions to a premature ending. "

Jahapp.. Vad ska han göra nu tro, mer boxercup?

/B

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Vore kul om han körde på hemmaplan så att man fick någon form av referens att se hur våra inhemska förare klarar sig mot honom.

The Doctor

Äter Eldorado!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zxr 750 -92
Fan finns det inga ¤%&# som kan sponsra honom. Härliga företag vi har i Sverige. Wirdheim lyckades ju få en anonym sponsor iallafall. Fan va tråkigt. :mad:

Last edited:

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Trist att det blev så...men nåt roligare än Boxer Cup borde han väl kunna hamna i? Det får väl bli till att hoppa över till diesel-avdelningen nånstans då...nån Super Sport-serie nånstans....Veidec? SS-VM?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Penguin skrev:
Vore kul om han körde på hemmaplan så att man fick någon form av referens att se hur våra inhemska förare klarar sig mot honom.

Visst hade det varit kul, men jag tror han bangar! Förmodligen hade han väl kammat hem Veidec mm, men han vågar nog inte riskera att inte vinna. Vore väl lite pinsamt...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Oerhört tråkigt faktiskt, det var väl de sista 500k kronorna han inte fick ihop.
Dessutom förmodligen försent att hoppa på något annat stort mästerskap i år.
Att se Stiggy sluta hemma i veidec-diesel-cup är inget jag skulle se fram mot iaf.

edit: Som jag förstått det har Johan lyckats skrapa ihop 1.5 miljoner till en plats, för apriliagermany skulle han behöva 2 millar. Det är iofs ingen omöjlighet att det finns andra team som nöjer sig med 1.5..

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
The Doctor skrev:
Fan finns det inga ¤%&# som kan sponsra honom. Härliga företag vi har i Sverige. Wierdheim lyckades ju fån en anonym sponsor iallafall. Fan va tråkigt. :mad:

Vilket är skitskumt, vad har en anonym sponsor att tjäna på att sponsra?

Therudeboy

Guest
Säljer han sin m3 så har han ju råd att köra en sässong till :)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Stiggy ska ha haft tidigare kontakter med team som kör i Supersport VM och med team i AMA Superbike, ifall han inte skulle få ihop det med 250 VM.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
soppatorsken skrev:
Vilket är skitskumt, vad har en anonym sponsor att tjäna på att sponsra?

Annonym är sponsorn nog bara tills kontraktet är påskrivet och dom själva gjort upp nån slags pressentation av vad sponsringen innebär!

Finns rykten om att det kan ha behövts upp emot 70 miljoner för att få sitta i en F1:a.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Axxexs skrev:
Annonym är sponsorn nog bara tills kontraktet är påskrivet och dom själva gjort upp nån slags pressentation av vad sponsringen innebär!

Finns rykten om att det kan ha behövts upp emot 70 miljoner för att få sitta i en F1:a.

Ska bli mycket intressant att se vilket företag som har öppnat stora plånboken. Det är ju inga småpengar det rör sig om.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
McB skrev:
Ska bli mycket intressant att se vilket företag som har öppnat stora plånboken. Det är ju inga småpengar det rör sig om.

Nja, 70 millar tror jag inte det är frågan om för wirdheims sits, för 70 millar hade han fått en ordinarie plats och förmodligen i ett bättre team.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
oFFkeFF skrev:
Nja, 70 millar tror jag inte det är frågan om för wirdheims sits, för 70 millar hade han fått en ordinarie plats och förmodligen i ett bättre team.

Mjo, kanske det. Intressant hursomhelst, när det offentliggörs.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
NEEEJ vad trist.....

Nu återstår enligt Johan bara dieselknackaralternativ....
Kan inte TMP köra VM med den RSW:n de har? 1.5 mille borde de väl kunna sy ihop något med iaf....

Nä Johan i Veidec hade varit årets antikilmax....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vaddå? Johan i SS600/Veidec Trophy skulle ju vara årets händelse i svensk RR. Dessutom tror jag inte det är så självklart att han skulle ta hem nämnda Trophy.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Vaddå? Johan i SS600/Veidec Trophy skulle ju vara årets händelse i svensk RR. Dessutom tror jag inte det är så självklart att han skulle ta hem nämnda Trophy.

Jag trodde att du inte var helt bakom flötet men det här visar att jag hade fel...kraftigt fel.....

Johans flytt från VM till Veidec...årets händelse i svensk RR......Mwahahahahahaha!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Jag trodde att du inte var helt bakom flötet men det här visar att jag hade fel...kraftigt fel.....

Johans flytt från VM till Veidec...årets händelse i svensk RR......Mwahahahahahaha!
Ja, en betydligt mer spännade händelse än att se Johan harva runt på 17:e plats i moppe-VM.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Ja, en betydligt mer spännade händelse än att se Johan harva runt på 17:e plats i moppe-VM.

Helt klart. Johans moppekarriär är över men han är ung och rutinerad. Kan han omsätta detta i 4-takt så kan han ju ha komma ut i världen igen sen. Ett år med Veidec och SS-EM för att läara sig fyrtakt och sen ut i världen igen. MotoGP kan ju nås från andra håll än 250 nu och den dörren är ju stängd.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Helt klart. Johans moppekarriär är över men han är ung och rutinerad. Kan han omsätta detta i 4-takt så kan han ju ha komma ut i världen igen sen. Ett år med Veidec och SS-EM för att läara sig fyrtakt och sen ut i världen igen. MotoGP kan ju nås från andra håll än 250 nu och den dörren är ju stängd.

Veidec är för långt bort från världen, så är det bara, möjligtvis om han sätter igång och kör ss600-em, men egentligen ska han in i 600-vm direkt..
Hoppas han fixar något vettigt, för snabb är han..

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA