Stiggy till arbetsförmedlignen?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Veidec är för långt bort från världen, så är det bara, möjligtvis om han sätter igång och kör ss600-em, men egentligen ska han in i 600-vm direkt..
.....

Jag håller med! Veidec var bara ett tänkt komplement för att skolas in hårt och snabbt på 600'an. Naturlitvis måste han sikta på VM.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Veidec är för långt bort från världen, så är det bara, möjligtvis om han sätter igång och kör ss600-em, men egentligen ska han in i 600-vm direkt..
Hoppas han fixar något vettigt, för snabb är han..

Vad jag fattade är det väl SS600VM eller Formula Xtrucker i AMA som är backup planen. Chansen att han kommer tillbaka till VM från lingonserien SS600 är inte speciellt stor och i AMA kan han möjligen tjäna kulor.

Nä, det ser mörkt ut för Stiggy....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Jag håller med! Veidec var bara ett tänkt komplement för att skolas in hårt och snabbt på 600'an. Naturlitvis måste han sikta på VM.
Veidec håller väldigt hög klass numera, även om moppemaffian gärna vill hävda motsatsen. Dessutom är det en klass som attraherar den magiska bokstavskombinationen TV, vilket är mer än någon annan svensk RR-klass kan skryta med. Tror Johan skulle få fullt upp med Cralle, Folkesson, Jansson, Lindström, Landström med flera.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Veidec håller väldigt hög klass numera, även om moppemaffian gärna vill hävda motsatsen. Dessutom är det en klass som attraherar den magiska bokstavskombinationen TV, vilket är mer än någon annan svensk RR-klass kan skryta med. Tror Johan skulle få fullt upp med Cralle, Folkesson, Jansson, Lindström, Landström med flera.

Ja och Jeremy McWilliams är skitkass.....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Nej, men visst, Johan kan väl köra BMW Hängpatte-Cup igen, eller varför inte leta upp en gammal Yamma 500 från -85 igen?

Veidec skulle vara bra för Johan, och Johan skulle vara mycket bra för Veidec. Fast, visst, fixar han en styrning i SS600-VM eller AMA är han bara att gratulera. Harva runt i moppe-VM är väl det mest döfödda alternativet.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:

Den här tråden kommer sparas för framtida påhopp. Tror du att Johan skulle piska Cralle och gänget LÄTT så är du nog ute på djupt vatten.

Sen tror jag Valmers drar lite höga växlar på Veidec pga ett tankefel. Veidec håller hög EM-nivå, men EM verkar sakna en bra bit mot VM. Därför tror jag att det är viktigt för en förare med sug på en internationell karriär att sikta högt. Se på Börre - Han dominerade ju EM på ett rent löjligt sätt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Nej, men visst, Johan kan väl köra BMW Hängpatte-Cup igen, eller varför inte leta upp en gammal Yamma 500 från -85 igen?

Veidec skulle vara bra för Johan, och Johan skulle vara mycket bra för Veidec. Fast, visst, fixar han en styrning i SS600-VM eller AMA är han bara att gratulera. Harva runt i moppe-VM är väl det mest döfödda alternativet.

Sen när fick SS600VM högre status än 250??? Måste missat det...
125 VM hade varit mycket bättre än 600. Tyvärr är Johan lite för välväxt för en 125:a, dessutom är nog alla platser fyllda.

Vad skulle Veidec göra Johan? Det har ingenting att ge honom, det är inte så bra som vi svenskar tycks tro.

Men är de alternativen som diskuteras just nu så är SS600VM självklart bäst.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
Den här tråden kommer sparas för framtida påhopp. Tror du att Johan skulle piska Cralle och gänget LÄTT så är du nog ute på djupt vatten.

Sen tror jag Valmers drar lite höga växlar på Veidec pga ett tankefel. Veidec håller hög EM-nivå, men EM verkar sakna en bra bit mot VM. Därför tror jag att det är viktigt för en förare med sug på en internationell karriär att sikta högt. Se på Börre - Han dominerade ju EM på ett rent löjligt sätt.

Det hade han inte, det är inte det jag säger. Johan är en förare som är van vid racers och hade haft svårt att hänga med direkt, han kom runt 10-15 plats i Boxer Cup och samma placering i 250 VM, vilken serie tror du är bäst?

Bara att kolla på Watz om nån tvivlar. Eller han är inte bättre än de förarna som ligger runt 15:e i Veidec?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:

Har nog enbart att göra med hojvana i sådant fall. Exempelvis körde Johan ifrån toppnamn som Janne Hansson och Jimmy Lindström när de alla tre körde 250. Han är ju inte helt fyrtaktsovan efter "plojandet" med boxer cup. Dessutom van från brottandets med en bångstyrig 500-cykel i VM som ingen av de du nämner ovan vart i närheten av.
Både Jimmy och Janne har som sagt sadlat om och gjort det ganska bra, finns egentligen inget som säger att Johan inte skulle kunna göra det, han har några vm-säsonger bakom sig, till skillnad från resten av gänget..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
125 VM hade varit mycket bättre än 600. Tyvärr är Johan lite för välväxt för en 125:a, dessutom är nog alla platser fyllda.

Vad skulle Veidec göra Johan? Det har ingenting att ge honom, det är inte så bra som vi svenskar tycks tro.

Visst har moppe-VM högre status, men att ligga och harva 15:e-20:e / DNF är knappast någon idé.
OM Johan presterar i Veidec, finns ju SS600-EM, och därefter VM. Veidec är oerhört bra rejsing, på hög nivå.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:

250 är dött för Johan. Det tror jag alla är överens om.

Då ska han, på några månader sy ihop en ssvm-satsning?? Tror inte det...

Dock har han då EM som en omskolningsplats och om han INTE kör Veidec då när tillfälle finnes så är han något rudad. Det är väl på tiden att den förare som de flesta av oss tror är Sveriges bästa visar upp sig för sin hemmapublik. OM han får det att lossna på fyrtakt så ska han nog kunna vara med ganska snart i vm.

Hellre Johan ett mellanår i EM OCH Veidec än som megajumbo i SSVM. DET skulle knappast hjälp till ett dugg.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
250 är dött för Johan. Det tror jag alla är överens om.

Då ska han, på några månader sy ihop en ssvm-satsning?? Tror inte det...

Dock har han då EM som en omskolningsplats och om han INTE kör Veidec då när tillfälle finnes så är han något rudad. Det är väl på tiden att den förare som de flesta av oss tror är Sveriges bästa visar upp sig för sin hemmapublik. OM han får det att lossna på fyrtakt så ska han nog kunna vara med ganska snart i vm.

Hellre Johan ett mellanår i EM OCH Veidec än som megajumbo i SSVM. DET skulle knappast hjälp till ett dugg.

Enligt honom själv är SS-VM en backup-plan. Alltså han ska redan ha trådarna ute.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:

Sen är väl frågan hur mycket både Cralle och Stiggy skulle rejsa här hemma, alltså, jag menar hur mycket de skulle ta i.. Ingen av dem har egentligen något mer att bevisa, de är de snabbaste vi har, bägge har ruskigt med rutin från väldigt hårda mästerskap etc. Vad är de villiga att riska för att visa att de verkligen är bäst? Knappast en första plats i veidec iaf..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Visst har moppe-VM högre status, men att ligga och harva 15:e-20:e / DNF är knappast någon idé.
OM Johan presterar i Veidec, finns ju SS600-EM, och därefter VM. Veidec är oerhört bra rejsing, på hög nivå.

SS600EM är knappast mycket bättre än Veidec och Veidec håller mycket lägre nivå än SS-VM oavsett vad vi vill tro. SS-VM i sin tur ser ganska löjligt ut i jämförelse med the real thing....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Sen är väl frågan hur mycket både Cralle och Stiggy skulle rejsa här hemma, alltså, jag menar hur mycket de skulle ta i.. Ingen av dem har egentligen något mer att bevisa, de är de snabbaste vi har, bägge har ruskigt med rutin från väldigt hårda mästerskap etc. Vad är de villiga att riska för att visa att de verkligen är bäst? Knappast en första plats i veidec iaf..
Äsch, det där är bara BS. De vill vinna, till varje pris.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
Enligt honom själv är SS-VM en backup-plan. Alltså han ska redan ha trådarna ute.

Jag hoppas att han har bra koll på sin förmåga. Jag har svårt att tro på en enda poang i SSVM för Johan, och jag skulle bli förvånad om han piskade Börre enda gång före midsommar. Sen får vi väl se hur bra han blir.

Faran med en så modig satsning är just det att bli MEGA-sist.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
Jag hoppas att han har bra koll på sin förmåga. Jag har svårt att tro på en enda poang i SSVM för Johan, och jag skulle bli förvånad om han piskade Börre enda gång före midsommar. Sen får vi väl se hur bra han blir.

Faran med en så modig satsning är just det att bli MEGA-sist.

Ni verkar underskatta Johan...både du och valmers.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA