Stiggy till arbetsförmedlignen?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
För fan Filip!!!! :tungan Som alltid ett välskrivet svar MEN du missar ju frågan. VARFÖR skulle inte Stiggy behöva skola om sig lite innan han når sin potential i fyrtakt. Varför är det så självklart att han ska vara redo för VM i år?

Hähä, Filip vet vad han gör, hälften av 250R:s nyrekrytering kan ju nästan tillskrivas hans missionerande....

Jag personligen tror att faran ligger i att flyttar man ner på nationell nivå är man ganska rökt. Är tämligen säker på att Johan inte hade blivit sist i SS600 direkt....omskolningen hade varit klar på halva säsongen. Finns ju ett par racerförare som klarat omskolningen ganska lätt och smidigt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
....
Fredde har också under 02 kört c:a en sekund fortare per varv jämfört med Kai-Börre unde förra årets EM.

DET var nog ett av dina sämsta argument någonsin :fatta! SS600 mot 250R rakt av som en värdemätare om en räserförare är redo för SS eller inte?? :va

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
För fan Filip!!!! :tungan Som alltid ett välskrivet svar MEN du missar ju frågan. VARFÖR skulle inte Stiggy behöva skola om sig lite innan han når sin potential i fyrtakt. Varför är det så självklart att han ska vara redo för VM i år?

För att han är så pass snabb från början. Han har ett tempo i sig från 250-vm, som går fortare än 600-vm.
Men, visst, han måste ju precis som alla andra lägga sig på en försäsongsträning och testa prylar. Att han skulle komma in på en fredagsträning och dra till med pole skulle jag inte tro direkt. Men sen är jag inte helt säker på att Johan skulle knäcka sig in topp10 i ss-vm heller. Men han är ingen em/veidec-åkare, det är liksom ett stadium han redan passerat..

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bara så det är sagt. Naturligtvis hoppas jag att Stiggyt inte fastnar på hemmaplan de närmsta tio åren. Han är ju nästan tio år yngre än Cralle och självklart vore det roligast om han hittar något kul out there i några år till.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
DET var nog ett av dina sämsta argument någonsin :fatta! SS600 mot 250R rakt av som en värdemätare om en räserförare är redo för SS eller inte?? :va

Hähä ;) Det var inget argument, jag slängde bara in lite fakta ;) Om nivån på ss-em kontra 250-em :puss

Alltså, det går ju inte att säga exakt, för en del stämmer det, för andra stämmer det inte. En del lär sig jäkligt fort, andra tar det mer tid för.
Menar för att "kalle" är snabb på sin r1'a innebär inte att han är blixtrande snabb på en suzuki ss600.

Egentligen är det bara att titta på Janne Hanson och Jimmy Lindström, om det två som var långsammare än stiggy på 250, kunde klara av att skola om sig till ss600 och köra i toppen av veidec, varför skulle inte stiggy kunna göra det?
Eller sköld, eller Lindén etc...

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Ähhhh...

Stiggy är djävligt överskattad, så är det bara, fatta läget!

Jag håller med Chrille och är faktiskt beredd att gå ännu längre:

Jag tycker inte att Weidec är ett bra alternativ, däremot NSB som ju är den riktigt hårda klassen i Norden (det vet ju alla). Jag törs nog faktiskt med gott samvete påstå att Stiggy hade haft det jäkligt svårt att hänga med vare sig Camilo eller mig själv i NSB!!

Låt honom komma så skall vi förnedra honom, 250? Vad fan äre för något? Vingliga mopeder som bara väsnas och luktar illa....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
XENOMORF skrev:
Ähhhh...

Stiggy är djävligt överskattad, så är det bara, fatta läget!

Jag håller med Chrille och är faktiskt beredd att gå ännu längre:

Jag tycker inte att Weidec är ett bra alternativ, däremot NSB som ju är den riktigt hårda klassen i Norden (det vet ju alla). Jag törs nog faktiskt med gott samvete påstå att Stiggy hade haft det jäkligt svårt att hänga med vare sig Camilo eller mig själv i NSB!!

Låt honom komma så skall vi förnedra honom, 250? Vad fan äre för något? Vingliga mopeder som bara väsnas och luktar illa....

Haha, nu kan jag fan inte låta bli, var det hård internationell konkurrans i "rookie-em" eller? :D

eller glömde du en ironismiley? ;)

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
oFFkeFF skrev:
Haha, nu kan jag fan inte låta bli, var det hård internationell konkurrans i "rookie-em" eller? :D

eller glömde du en ironismiley? ;)

Rookie EM var tufft som fan faktiskt, du hade inte placerat dig i topp med din oljerykande tvitaktare, det kan jag i alla fall lova.... :arsele

Skärp dig nu för i Hel.... och fatta att 250-moppar....det är det bara finniga ungdomar på glid som kör runt på! :tungan

Jag och Camilo - Vi kör manliga grejer vi.....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
XENOMORF skrev:
Rookie EM var tufft som fan faktiskt, du hade inte placerat dig i topp med din oljerykande tvitaktare, det kan jag i alla fall lova.... :arsele

Skärp dig nu för i Hel.... och fatta att 250-moppar....det är det bara finniga ungdomar på glid som kör runt på! :tungan

Vafan, har du gått på kurs hos Mummelhumlan nu eller :va :D

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
oFFkeFF skrev:
Vafan, har du gått på kurs hos Mummelhumlan nu eller :va :D

Ähh, jag blir bara så trött på ert ändlösa dividerande (du och Chrille) som ju aldrig leder till något he he....

Tycker vi gör såhär nästa år: Eftersom du ju påstår att 250-Em är vassare än 600-Em så borde man ju kunna dra parallellen att 250 Produktion borde vara snabbare än Rookie 600 eller hur?

Och eftersom Rookie 1000 var lite snabbare än Rookie 600 (i år) så borde 250 produktion vara jämnsnabbt med Rookie 1000?

Och eftersom du ju kör 250 produktion och Chrille kör Rookie 1000 så..............

Fattar du vart jag vill komma? :tummenupp

Showdown please!

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Nu skall jag gå och förbereda mig mentalt genom att Glo på Gp 2003.....

oFFkeFF VS Chrille.... hmmmm, Worth waiting for.....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
XENOMORF skrev:
Ähh, jag blir bara så trött på ert ändlösa dividerande (du och Chrille) som ju aldrig leder till något he he....

Tycker vi gör såhär nästa år: Eftersom du ju påstår att 250-Em är vassare än 600-Em så borde man ju kunna dra parallellen att 250 Produktion borde vara snabbare än Rookie 600 eller hur?

Och eftersom Rookie 1000 var lite snabbare än Rookie 600 (i år) så borde 250 produktion vara jämnsnabbt med Rookie 1000?

Och eftersom du ju kör 250 produktion och Chrille kör Rookie 1000 så..............

Showdown please!

Jaha, jaja, solklart ska jag åka fortare än Chrille i sommar :tummenupp

edit: Men bara för att tillägga, Fredde på en 250r är vassare än hela NSBK :lol

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oFFkeFF skrev:
Jaha, jaja, solklart ska jag åka fortare än Chrille i sommar :tummenupp

edit: Men bara för att tillägga, Fredde på en 250r är vassare än hela NSBK :lol

Definitivt snabbare än en Xenosmurf och Camilla. :hihi

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Att ni bara orkar dividera! Men bra underhållning är det ju så jag tänker inte klaga! :D

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Goodstuff skrev:
Definitivt snabbare än en Xenosmurf och Camilla. :hihi

Var kom du ifrån då? :fatta!

Nej nu känner jag mig mobbad och går och lägger mig och drömmer vansinniga drömmar där jag är en lasbilschaufför och Goodstuff är en medelmåttig alkoholpåverkad cyklist på fel sida av vägen (min sida)........ :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
XENOMORF skrev:
Nu skall jag gå och förbereda mig mentalt genom att Glo på Gp 2003.....

oFFkeFF VS Chrille.... hmmmm, Worth waiting for.....

Hehe, det är Chrille man får vänta på :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
XENOMORF skrev:
Var kom du ifrån då? :fatta!

Nej nu känner jag mig mobbad och går och lägger mig och drömmer vansinniga drömmar där jag är en lasbilschaufför och Goodstuff är en medelmåttig alkoholpåverkad cyklist på fel sida av vägen (min sida)........ :D

Jag vinglar väl vidare då. :fyllisar

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Chrille skrev:
Varför inte både och? På samma sätt som Foppa kan komma hem och avlsuta karriären i Modo så kom Cralle hem och avslutar karriären i Veidec. Det innebär väl inte att Modo aldrig kommer fostra NHL proffs igen eller att Freddy inte siktar utanför landets gränseri supersport?

Bräck vill avsluta i Nascar, Blomkvist i Grupp N....

Varför ska inte stjärnor få ta ett steg tillbaka på sin ålders höst?

Hmm... beror väl på hur man tolkar det. NASCAR är ju en betydligt större sport publikmässigt sett (och det betyder väl också något). Men visst har du rätt,det är väl ingen skam.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
XENOMORF skrev:
...dra parallellen att 250 Produktion borde vara snabbare än Rookie 600 eller hur?

[/SIZE]

Jag fattar inte!? :va

Knutstorp: Snabbaste 250SP Per Gustavsson, bästa varvtid:1.05:066, racetid 20varv: 22.01:484 (2002)

Knutstorp: Snabbaste Rookie1000 Camilo Adrian, bästa varvtid 1.05:275, racetid 20varv: 22.07:055 (2003)

På Falkenberg har snabbaste Rookie600-föraren kört 45:24 mot den snabbaste 250SP-föraren 45:15 (Lars Öjert)

Om man sen jämför när 250SP förare hoppat upp till tex SS600 så har dom då kört på tex Knutstorp: Freddy Pappunen 1.01:853, Victor Zuber 1.02:174, Per Gustavsson 1:02:452, Tobias Andersson 1:02:936.

Dessutom har alla utan några större problem anpassat sig till att köra 4-taktare!

För en seriös förare som Stigefelt så bryr inte han sig om det är 2 eller 4 takt eller elmotor på hans maskin! Han ser till andra aspekter..

Och kan 250SP-förare köra 4-takt så borde Stiggy oxå kunna det!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA