Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Tråkigare har man haft, mindre vilsen har man definitivt varit och fy fan vad farligt det är att köra på gata. (första svängen sen i maj tror jag)

Den där Bogesundsvägen är ju klart överskattad, vilket ju även kan bero på att jag inte hittar på den. Jag tyckte den gav mer spänning än vad jag beställt, med bl.a. bilar på min sida.

Bra jobbat ändå av reiseleter att hålla samman grupperna :banana

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
njelger skrev:
2301714 Återigen en bra runda. :klappar

Tackar :)

amullo skrev:
2301781 Tack för bra åkning. Bra tempo och bra val av vägar. Inte för tight och inte för öppet.

Jag dyker upp fler gånger.

Tackar, är ni nöjda så är jag nöjd :)

TinaTjejen skrev:
2301830 Tråkigare har man haft, mindre vilsen har man definitivt varit och fy fan vad farligt det är att köra på gata. (första svängen sen i maj tror jag)

Den där Bogesundsvägen är ju klart överskattad, vilket ju även kan bero på att jag inte hittar på den. Jag tyckte den gav mer spänning än vad jag beställt, med bl.a. bilar på min sida.

Bra jobbat ändå av reiseleter att hålla samman grupperna :banana

Vilsen? Vad hände? Hit med kritiken så ska vi ta oss i kragen :)

Haha, nej Bogan är ju för fan underskattad :D
Då kommer du väl med fler gånger, så du får träna in Bogan lite.
Jag är ju inte så snabb än men börjar kunna den rätt ok, tycker den är en av de bästa vägarna. Men man får fan hålla sin sida om man är rädd om livet :hihi

Tack!

Vill också passa på att framföra(från hela manliga skaran tror jag) att det var trevligt med lite sjyssta kex på onsdagskörningen :tummenupp

TwinSucker skrev:
2299776 Måste livet vara fyllt av jobb, jobb och ännu mera jobb :6surkart
Det ser ju ut att bli en massa trevliga människor kväll... äsch, jag går och drar nåt gammalt över mig :fyllisar

Bra och korrekt gissning Danny, det var fan hårdrock igår :yoparty

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kapten Blåskägg skrev:
2301836

Vilsen? Vad hände? Hit med kritiken så ska vi ta oss i kragen :)

Haha, nej Bogan är ju för fan underskattad :D
Då kommer du väl med fler gånger, så du får träna in Bogan lite.
Jag är ju inte så snabb än men börjar kunna den rätt ok, tycker den är en av de bästa vägarna. Men man får fan hålla sin sida om man är rädd om livet :hihi

Tack!

Vill också passa på att framföra(från hela manliga skaran tror jag) att det var trevligt med lite sjyssta kex på onsdagskörningen :tummenupp
*Jag har kanske kört på nån enstaka av de där vägarna EN gång=vilsen, (medans övriga gruppen galant susade fram funderade jag på åt vilket håll vägen skulle vika av efter nästa krön)
*Jag har inte kört nån touring sen i maj utan mest bandagar och Rörken och har alldeles glömt hur mkt skit det finns i ens väg därute på gatorna. (detta tycktes inte bekymra övriga det minsta)
*Inte ens när man håller SIN sida är man trygg, eftersom en å annan biljävel också tycker att det är SIN sida....

Verkligen ingen negativ kritik behövs till min grupp iaf, grabbarna skötte sig så fint så och väntade in mig där vi svängde av:rodnar.
Jag får väl parkera mig i långsam-gruppen nästa gång så de inte behöver vänta så förbenat mycket.

Det var väldigt kul att flåsa runt på lite andra vägar än de kring Enköping,
V-ås och Uppsala :banana

d1ce skrev:
2301875 Dåså, bara att dyka upp nästa onsdag också :)

-@ndreas
Ingenting är ju omöjligt :D
Kul med lite fler SRAD:ar i sällskapet :tummenupp

Mr Skutt

Hopplöst framtung
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Gsxr 1000
Shiit. Ni verkar ha haft de riktigt roligt. Typiskt att man behövde rycka ut på
jourjobb igår kväll. :huvet :huvet :huvet
Nåja va är en hojtur mot att stå och leta fel i trafikljus i Eskilstuna. :rolleyes:
Hoppas på nästa onsdag istället...

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
TinaTjejen skrev:
2301880
Ingenting är ju omöjligt :D
Kul med lite fler SRAD:ar i sällskapet :tummenupp

Det är bara å erkänna att du gillade det och dyker upp igen :tummenupp

Visst är det, och även om man inte är särskilt snabb känner man sig som blixten på gixxern när man ser kaptenblåbär, ehm, eller vad han heter... :hihi

-@ndreas

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Easy Rider

Första gången som jag var med i "Uppsamlingen U-Väsby-Donken". Så jag tog det piano och lunkade med den långsamma gruppen.

Första passet (låg långt bak i gruppen) ut till Statoilmacken blev utan flyt och rytm.

Men efter macken så blev det var lite mera flyt. När vi sedan närmade oss "mina gamla hemvägar" och till slut hamnade på boggan, så ville högerhanden vrida lite till. Men har man anslutit till den långsammare gruppen så åker man med i det befintligt tempo. Håller avståndet och roar sig inte med en massa korkade saker.

Totalt sett så är betyget :tummenupp

Summa sumarum. Riktikgt roligt att åka en hel bunt hojar där bunten består av en salig blandning. Allt från en Flattrack Sport HD till en kompressormatad "Busa" (underbart ljud i bägge).

Så mange tack till både första och sista d.v.s. tempoledaren (Kapten Blåskägg) och uppsammlaren (Nursey). Tempoledaren höll lovat tempo och Uppsamlaren's klartecken, efter att flocken hade samlats, höll en militärklass av högsta rang.

Ni som plåtade. Släng upp bilder. Alltid kul att titta. Hmmm, kanske skulle ta och plocka med mig kameran. Sitter på en helt OK kamera och några linser som duger. :yoparty

Er åker jag gärna flera varv med och så vitt jag vet så kommer även nästa vecka att innehålla en onsdag.

Må väl /// EPO

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
TinaTjejen skrev:
2301880 .....trevligt Tinababbel........
Jag får väl parkera mig i långsam-gruppen nästa gång så de inte behöver vänta så förbenat mycket.

Du får åka med fabbo Jensa nästa gång :)

Föreslår att vi kallar min grupp för "medel" nästa gång, känns bättre för egot att leda en sån. Att det sen inte finns nån "långsam" är inget vi behöver diskutera :lol

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Härlig tur i numera sedvanlig onsdagsanda :)

Hade polisen försökt bötfälla oss så hade det väl blivit tidernas massflykt :hihi

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
d1ce skrev:
2301931
Visst är det, och även om man inte är särskilt snabb känner man sig som blixten på gixxern när man ser kaptenblåbär, ehm, eller vad han heter... :hihi
-@ndreas

Hur fan kan man vara så moppsig i unga år, är du släkt med Biifer eller? :4skrika

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kapten Blåskägg skrev:
2301978 Du får åka med fabbo Jensa nästa gång :)

Föreslår att vi kallar min grupp för "medel" nästa gång, känns bättre för egot att leda en sån. Att det sen inte finns nån "långsam" är inget vi behöver diskutera :lol
Jag hade ju tänkt det, men så sa fabbo Bike att jag skulle ju åka i snabb grupp :rolleyes:

Kapten Blåskägg skrev:
2301981 Hur fan kan man vara så moppsig i unga år, är du släkt med Biifer eller? :4skrika
Och mej.
Har fabbo gått på grund än? :D

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
EPO skrev:

Tack som fan mannen, kul att höra :Bugar

Haha, ja har man lite rutin och sitter på en 10:a så får nog undertecknad lite svårt att stå för underhållningen :hihi
Bara att hänga på den raska gruppen nästa gång :tummenupp

TinaTjejen skrev:
2301982
Har fabbo gått på grund än? :D

6000 bryggtimmar och inte ens i närheten :yoparty

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
TinaTjejen skrev:
2301982 Jag hade ju tänkt det, men så sa fabbo Bike att jag skulle ju åka i snabb grupp :rolleyes:

Med tanke på gårdagen så kanske det är fabbo Bike som ska byta grupp :D

Retep skrev:
2301980 Härlig tur i numera sedvanlig onsdagsanda :)

Hade polisen försökt bötfälla oss så hade det väl blivit tidernas massflykt :hihi

Ja, hade de fått nys på bansträckningen eller vad fan gjorde de där ute i "skogen" :va

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Kapten Blåskägg skrev:
Ja, hade de fått nys på bansträckningen eller vad fan gjorde de där ute i "skogen" :va

Det var lite underligt ja. Tur för oss att kenneth hade meddelat att vi skulle ta det lugnt när det kom bebyggelse. Fast å andra sidan, om polisen står och leker star wars när det kommer 30 hojar. Hur ska dom kunna veta vem dom prickat?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Kapten Blåskägg skrev:
2301981 Hur fan kan man vara så moppsig i unga år, är du släkt med Biifer eller? :4skrika

hehe, såhär över en datorskärm passar det sig att vara lite moppsig ;)

-@ndreas

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
semper skrev:
2301153 Ja det va najs, förutom 2 saker....... getingen som fick för sig åka snålskjuss i mitt skinställ och sen tacka mig genom att sticka mig... och att vi följde efter fel nisse i raketfart från gottröra macken, men rimbo e också fint :D

Haha..var det ni. Vi hörde er dra därifrån och ingen fattade vart ni tog vägen :hihi

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Lite fler bilder!!

Än en gång stort tack till alla, och med tyngdpunkt på das reiseleiters! :yoparty

Bifogat

• PICT1736.jpg
    PICT1736.jpg
    70.3 KB · Visningar: 81
  • PICT1737.jpg
    PICT1737.jpg
    70.6 KB · Visningar: 79
  • PICT1738.jpg
    PICT1738.jpg
    121.3 KB · Visningar: 79
  • PICT1739.jpg
    PICT1739.jpg