Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Verkar bli bra väder i dag också. Bestämmde mej genast för att åka en sväng eller 3.
Några från norrsidan som ska ut? Jag vill nog inte leda ett större sällskap men några går ju an, alt att någon annan leder och jag håller ihop truppen. Eftersom jag saknar returvajer och får lite hänggas hela tiden.

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Qwerty skrev:
Verkar bli bra väder i dag också. Bestämmde mej genast för att åka en sväng eller 3.
Några från norrsidan som ska ut? Jag vill nog inte leda ett större sällskap men några går ju an, alt att någon annan leder och jag håller ihop truppen. Eftersom jag saknar returvajer och får lite hänggas hela tiden.

Semestergas, det är ju perfekt ju, då behöver du ju inte oroa dig att du slår av för mycket innan kurvorna :rolleyes:

DARKDEVIL

Darkdevil
Gick med
4 May 2005
Hoj
Kawazaki ZX-12R -04
:arsele Polis polis potatisgris :arsele Ja dom kan onekligen vara bra att ha men MÅSTE dom tracka oss på Donken?!?! :va Så det blev lite uppdelning då alltså?? :squid

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
BMW S1000RR 2017
Guuud vad jag älskar min helt orginala R1'a :tungan Polisen får gärna ta en titt på den eller två för den delen!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
wheelieman skrev:
Semestergas, det är ju perfekt ju, då behöver du ju inte oroa dig att du slår av för mycket innan kurvorna :rolleyes:

Man får bara planera sin körning lite mera. Fast det är bra, man börjar året med att köra jämnt och fint, planera kurvor mm. Gissar att när vajern sen är på plats så kommer man köra precis lika jämnt fast kanske lite fortare. Öva på att köra jämnt skulle nog många behöva.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
TwinSucker skrev:
Det är riktigt nyttigt...men svårt att låta bli att gasa :3freak

jag skulle vilja ha en bra bana där man kunde träna på detta...finns det nåt bra ställe :confused:

Vem har sagt att man inte kan gasa??? Måste bara åka lite fortare i nästa kurva.
Finns två st banor runt stan som man kan öva detta på. Den ena heter Bogesundbanan och den andra slingerbultsbanan.
Båda banorna är dock mycket egendomligt utformade med mötande trafik? Dock är detta förståligt eftersom man måste vända och köra fram och tillbaka, men vad gör det när man får åka på riktiga räserbanaor med otroligt anrika historier. Finns till och med onboard cams från dessa, så man kan plugga in kurvorna hemma i favoritfotöljen.
Syns på banorna i sommar :tummenupp

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Qwerty skrev:
Vem har sagt att man inte kan gasa??? Måste bara åka lite fortare i nästa kurva.
Finns två st banor runt stan som man kan öva detta på. Den ena heter Bogesundbanan och den andra slingerbultsbanan.
Båda banorna är dock mycket egendomligt utformade med mötande trafik? Dock är detta förståligt eftersom man måste vända och köra fram och tillbaka, men vad gör det när man får åka på riktiga räserbanaor med otroligt anrika historier. Finns till och med onboard cams från dessa, så man kan plugga in kurvorna hemma i favoritfotöljen.
Syns på banorna i sommar :tummenupp

Jo tack, jag känner till dessa...problemet är bara när man möter dom där raketerna som ligger i typ 150+ i fel körfält... :4skrika
Fast dom är skapligt roliga iaf :)

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
TwinSucker skrev:
Jo tack, jag känner till dessa...problemet är bara när man möter dom där raketerna som ligger i typ 150+ i fel körfält... :4skrika
Fast dom är skapligt roliga iaf :)

Jag skulle villja utfärda en varning för sk custom. I lördags, på bulten, så mötte jag en custom; - i mitt körfält. Customfarbron höll på att köra om en bil.

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Hojta till någon gång när ni ska till Vaxholm o käka glass, så dyker jag upp fotar lite!! :tummenupp

TwinSucker

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
WilleZL skrev:
Jag skulle villja utfärda en varning för sk custom. I lördags, på bulten, så mötte jag en custom; - i mitt körfält. Customfarbron höll på att köra om en bil.
:hihi ...okej då, då gäller det även 150- oxå då :tungan

MikkE

Guest
Jag kör inte MC för att pappa säger att det är farligt. och jag lyssnar ALLTID på pappa :mattias

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Qwerty skrev:
Jo tack det ska vi komma ihåg :)

Glömde tacka för turen, trots att det inte blev någe fika så va det kalas.
Kanske lite mycket stadstrafik för min och hojens del, temperaturen skena och kramp i vänster hand, men det va det värt.

Ses nästa sväng.

Tack själv, har aldrig skådat en hoj med en motor som har satts dit med skohorn förr förrän jag fick se din! :tummenupp
Jaja, inte vara sån nu, vi var sena pga av att min jävla stödkontakt tyckte att stödet var nere hela tiden så det inte gick att köra!! Man borde bojkotta såna där moderniteter!!
Nästa gång ska vi ha käkat i god tid innan.

TwinSucker

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Nån som ska ut och dra ett par repor på Slingerbulten i eftermiddag??

Jag åker ifrån Jordbro till Rosenhill runt 15-tiden...

Dax att pressa lite kurvor :yoparty

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
wheelieman skrev:
Sorry! har städdag på båtklubben :huvet :gråta
Blabla, svepskäl, blabla, polering, blablablabla. :rofl
Själv skall jag ut och....

...handla färg för att måla i helgen! :huvet