Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu blev man nyfiken, vad ska Hr Rising göra med dina bromsar? Bara skivorna lr alltihop?
/Uffe

Jag har ju haft problem med att min hoj ätit upp medbringarna fram där jag har en fullflytande ISR. Har fått byta lika ofta som jag byter belägg, dvs ca var 800:e mil. Bak har jag ISR semiflytande vilket har funkat bättre.

När jag granskade framskivan lite noggrannare för några veckor sedan så upptäckta jag även ett tiotal sprickor i framskivan (har suttit på sedan -96) Så jag tog då av alltihop och åkte till Acke för att diskutera hur man skulle kunna lösa problemet lite mer långsiktigt.

Acke behöll min framskiva för studier ty han hade aldrig sett en skiva som fått sprickor, han använder ett svenskt dedikerat specialstål till dessa. Han sa att den uppenbarligen hade gått mycket varmt stundtals. Och jag som tycker att jag kör lungt jämfört med en del av de yngre sporthojskompisarna här... :näsblod

Som trogen kund så föreslog Acke att jag skulle kunna få bli testpilot på en ny typ skiva som han utvecklat. Den är fullflytande med har därtill dämpande infästninger vilket hindrar skivan från att äta upp medbringarna pga av vibrationer vilket är ett vanligt problem med fullflytande på HD.

Denna nya skivtyp har Acke dock tillverkat samt utprovat under tre år och har skvallrat för mig om den nya uppfinningen tidigare år då jag varit i verkstaden. Han inte erfarit några problem från de som testat den nya skivtypen och inte fått byta en enda medbringar på ngn av de skivor som rullat på hojar. Så jag är inte så orolig att det inte ska funka även på min hoj. Dessutom blir den nya skivan med rotor lättare än min gamla, vilket hjälpre mig att klara viktsmålet jag berättat om i byggtråden. Vi diskuterade även att montera på ett sexkolvsok fram istället för mitt nuvarande 4-kolvs ISR. Men vi beslöt sedan att Acke renoverar mitt befintliga ok samt mitt ISR tvåkolvs som jag har bak.

Bakskivan tog jag med hem ty där var allt inom tolerans.

/J
 
Last edited:

Adrenalin

HMCK Member
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 1000 -08
För mig spelar det inte någon roll vart vi tar vägen heller, det överlåter jag till er:)
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Ser ni en silver R1'a utan kåpor, speglar och sprucken bakkuts. Då har ni hittat mig :D
 
Last edited:

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
ok.

händer det nånsin att de blir närmare stan eller möjligen söder om stan?

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2855598&postcount=3445

Sök här på SH efter Rosenhill eller Slingerbulten (Bulten) så hittar du nog dit. Men det är nog enklare att åka från ditt håll (Haninge) än att åka till Tullinge först :D

Själv har jag tyvärr inte möjlighet att ge mig ut idag. Sovit illa som en Gnu och har kusinbesök från Düskland... I'm outta here annars kommer jag bara att sukta o gråta :gnissla
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Taskigt uppdaterad på läget..
Men vad har du gjort??

Altan...
Projekthoj...
???

Det låter förbannat trevligt..

När får du ordning på det dä'r projektet då?

Det är egentligen ganska enkelt.
Altanen sitter fast i min lgh, den kan man sitta på eller så tittar man ut över den & ser skog med pippisar i. (det är nog som Icko säger, de ÄR sexuellt frustrerade...vet inte om de ska upp ner, in eller ut)

Projekt ja, men inte med hoj idag. Skolarbete som gäller. Hojen är ett projekt i sej & den kommer inte att vara sej lik när den e klar. Skulle tro det är lack nästa vecka, sedan är de bara bromsarna & lite andra detaljer som ska fixas.
Beräknas alltså vara klart inom 2 veckor, å då e jag på som fan :)

Ullis..det kanse blir en sväng i eftermiddag/kväll om du vill vara bakpåslampa:) Söndagmiddag på donken? :p
Ringer när jag är hemma från Tääääääääby

Tack, jag gillar att vara Nursey´s slampa….då har jag första tjing på bullarna å såna krejjer :tuttar
Men, har möte kl 15 idag så jag intar gärna slampsitsen en annan dag. Vad i helskotta gör du i Täby förresten, du har ju besök P.S kolla din hotmail :brynad

Å jag har inget lokalsinne så jag är kass guide.
Vi kan hamna i säffle eller pungpinan ...

Välkommen till Doris & Doris värld. Det låter som om du skulle kunna klassa in i Guldfiskklubben :D // Ullis & Nursey


Förresten, kolla ALLA på inlägg nummer 1 i denna tråd. Det e för fan på dagen :)
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Lite bilder från igår, Gottröra och Waxholm
 

Bifogat

  • P3310029.JPG
    P3310029.JPG
    34.1 KB · Visningar: 67
  • P3310030.JPG
    P3310030.JPG
    41.4 KB · Visningar: 71
  • P3310032.JPG
    P3310032.JPG
    54.9 KB · Visningar: 59
  • P3310034.JPG
    P3310034.JPG
    47.1 KB · Visningar: 75
  • P3310033.JPG
    P3310033.JPG
    54.5 KB · Visningar: 67
  • P3310031.JPG
    P3310031.JPG
    49.1 KB · Visningar: 84

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
..lite fler
 

Bifogat

  • P3310035.JPG
    P3310035.JPG
    50.2 KB · Visningar: 81
  • P3310036.JPG
    P3310036.JPG
    60.1 KB · Visningar: 53
  • P3310037.JPG
    P3310037.JPG
    44.8 KB · Visningar: 81
  • P3310038.JPG
    P3310038.JPG
    58.3 KB · Visningar: 67
  • P3310039.JPG
    P3310039.JPG
    52 KB · Visningar: 83

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Tack till medåkare idag!

Bra väder, lagom tempo och bra sväng.

VV har skärpt sig! Inget grus nästan! Bara på fåtal ställen och enbart på rakor.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tog en svängom idag. Fika på Rosenhill. Vilket spektakel. Kromslädar och japanskt blingbling om vartannat. Mitt i allt dyker 5 leriga offroadåkare upp på sina skitiga skogsmaskiner. I mina ögon var de den anda MC-åkarna idag som gjorde skäl för sitt namn. Jag var tyvärr inte en av dom.

De här lirarna kom från återvändsgränden som går ner bakom Rosenhill. Haha
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top