Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Som sagt det kan bli lite kallt.

Men visst är man sugen....

Bestämmer mig imorgon eftermiddag.

// Colossus
 

KTMITA

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 SM
Jag hänger med också om det är fint imorgon ;-) Blir första gånget för mig :tummenupp Tack Amullo !!! Det här är ett bra Forum!
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag får se hur det blir.. Tog inte hojen till jobbet eftersom temp mätaren visade på -0.5 grader imorse.

Blir det RIKTIGT fint på eftermiddagen så kanske jag åker hem o hämtar hojen efter jobbet. Meddelar på tråden i eftermiddag, men just nu är det långt från säkert.
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Hojjen står på depåstöd UTAN varken fram eller bakdäck.....Väntart på nytt:mad: :mad:
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Hört rykten om att man ska tankas kraftigt och förföras under fredagen, annars blir det nog åka.

-@

Fy fan, har du fått Kapten SnuskSkägg efter dig på Fredagen??:D
 
Last edited by a moderator:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Fy fan, har du fått Kapten SnuskSkägg efter dig på Fredagen??:D

Blir det någe Svea för någon idag??

Ok, jag ljög... Jag ska faktiskt jobba större delen av helgen :)

Jo, jag tänkte åtminstone ta mig in till stan för att kolla lite kläder och ta en fika på svea. Men det blir nog med kollektivtrafiken. Börjar bli ett smådyrt påhitt med allt pendlande mellan norrtälje och stockholm.

-@
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Ok, jag ljög... Jag ska faktiskt jobba större delen av helgen :)

Jo, jag tänkte åtminstone ta mig in till stan för att kolla lite kläder och ta en fika på svea. Men det blir nog med kollektivtrafiken. Börjar bli ett smådyrt påhitt med allt pendlande mellan norrtälje och stockholm.

-@

Där fick jag dig allt. ;) Har inte mamma o pappa sagt till dig att näsan växer om man ljuger?? :va

Då syns vi på Svea, men denna gång kommer jag på hojjen. :)
Det är dyrt med Mc som hobby, men som sagt hobbys ska kosta. :hihi
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Jag tror jag dyker upp. Kom ju till jobbet utan missöden i morse, så då ska väl lite nöjesåkning i kvällningen inte vara nåt problem!
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Jag hann oxå läsa!
Och jag måste säga att jag inte håller med till 100% vad gäller adrenalinet. Jag älskar att åka hoj, men känner inte riktigt igen mig i adrenalinjunkie-kickarna. Visst kan man bli lite rädd ibland och känna det där stinget i mag-hjärt-trakten. Men det är inte det som är den stora behållningen. För min del är det nog snarare att låta hjärnan, det undermedvetna, göra något som den blivit riktigt bra på. Jag skulle tro att det är precis samma tillfredsställelse som en konsertpianist känner när fingrarna kopplas loss från medvetandet och av sig själva skapar underbara harmonier. Inte får man någon direkt adrenalinkick av att spela piano, men jag skulle nog tro att blodet rinner på fortare för det!
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Jag hann oxå läsa!
Och jag måste säga att jag inte håller med till 100% vad gäller adrenalinet. Jag älskar att åka hoj, men känner inte riktigt igen mig i adrenalinjunkie-kickarna.

Det var kanske inte riktigt det jag tänkte. Inspirerat/adrenalin innebär nödvändigtvis inte tidtagning på bogan/bulten och att linda sig som en ledlösdåre runt första stolpe.

Att bara få vridaur sista svängen innan statoil gottröra och det enda blickfånget ger är Kaptens vida ända var kanske närmare sanningen.

I mina ögon kör inte jag omoraliskt fort och iom det var det knappast vad jag hade i åtanke. Och det borde väl du veta, misstänker att det var du som köade bakom mig senast när kaptenen ställde in sin närvaro pga vissa darrningar i kroppen.

-@

edit: Äh, glöm det, det var dagens tabbe att posta. Som att be om en klassning som dåre. :va
 
Last edited:

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Jag hann oxå läsa!
Och jag måste säga att jag inte håller med till 100% vad gäller adrenalinet. Jag älskar att åka hoj, men känner inte riktigt igen mig i adrenalinjunkie-kickarna. Visst kan man bli lite rädd ibland och känna det där stinget i mag-hjärt-trakten. Men det är inte det som är den stora behållningen. För min del är det nog snarare att låta hjärnan, det undermedvetna, göra något som den blivit riktigt bra på. Jag skulle tro att det är precis samma tillfredsställelse som en konsertpianist känner när fingrarna kopplas loss från medvetandet och av sig själva skapar underbara harmonier. Inte får man någon direkt adrenalinkick av att spela piano, men jag skulle nog tro att blodet rinner på fortare för det!

Flow.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Haha. Blir han aldrig arg, kaptenen, på alla som hackar på honom?
Jag skulle inte vilja bli ovän med en så stor gosse iaf.

KaptenSkitSkägg kan hacka tillbaka, var så säker :tummenupp

Blir det något idag eller? Jag hänger gärna med på en sväng, lugn sådan.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top