Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Lexie

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Stockholm/Vidja
Hoj
GSX-R 750 -04
Så du bor också i fina viksjö, då kanske du ha sett mig nångång. Jag har en mörkgrön r1 med nr 17 på. Röd eller blå r6:a?[/QUOTE]

Det har jag nog gjort... Viksjö är ju inte så stort... :)
Jag har en röd.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Retep skrev:
Inte vet jag om Jompa kommer med? Inte heller om han är brandman?
Men bar överkropp.... det har han! :tummenupp

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=337110

422ed94bd4152.jpg


Du har fattat vad jag menar :tummenupp

P.S Vi tjejer som kör hoj själva är inte så impade av hojkillar i allmänhet sådär...inte som de brallisarna som står och trånar bredvid , hehe.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Fighter skrev:
Jag trodde tjejer gillade hojkillar :va eller har vi förlorat vår dragningskraft?

Tjejer tycker hojkillar är da-shit! Hojtjejer tycker mest dom själva är det och behöver således inte oss! :fakta















:notme
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hojrunda lördag 30 juli för dig som vill hänga med på en runda som går i ett något mer återhållsamt tempo, dock inte så att det står still i kurvorna... :)

Ganska så ny med hoj, inte varit ute på så mycket krokvägar, men gillar ändå att gasa en smula och nyfiken på att köra i grupp på lite goa krokvägar? Häng på! Jag drar i en Rapidorunda i "mittemellantempo" imorgon lördag, och semestertider, så det blir nog inte tokmycket folk men hoppas på ett antal Rapidosar och gärna några till här från SH!

Mer INFO här: http://www.rapido.se/pagang/pagang.php4?exp=1&id=1055

/B
 

Marcus75

Buddah
Gick med
15 May 2005
Ort
Stockholm/Huddinge
Hoj
ZX9R
benkar skrev:
Hojrunda lördag 30 juli för dig som vill hänga med på en runda som går i ett något mer återhållsamt tempo, dock inte så att det står still i kurvorna... :)

Ganska så ny med hoj, inte varit ute på så mycket krokvägar, men gillar ändå att gasa en smula och nyfiken på att köra i grupp på lite goa krokvägar? Häng på! Jag drar i en Rapidorunda i "mittemellantempo" imorgon lördag, och semestertider, så det blir nog inte tokmycket folk men hoppas på ett antal Rapidosar och gärna några till här från SH!

Mer INFO här: http://www.rapido.se/pagang/pagang.php4?exp=1&id=1055

/B

Låter roligt, kommer nog ha kvinnan på bönpallen imorn då hon är ledig och vill åka lite, men vore kul att hänga med ändå när tempot verkar lungnare än vanligt på rundorna. Återkommer med defenetivt besked lite senare.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Marcus75 skrev:
Låter roligt, kommer nog ha kvinnan på bönpallen imorn då hon är ledig och vill åka lite, men vore kul att hänga med ändå när tempot verkar lungnare än vanligt på rundorna. Återkommer med defenetivt besked lite senare.

Ja, bara hänga på om du/ni vill! Och finns det någon glad tjej som vill ha skjuts, så finns det plats bakpå VTRn... bara PMa... :) Först till kvarn... :D

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
TinaTjejen skrev:
vart möts man då?
ev. blir det två enköpingsbor med:)

Vi drar från RapidoKlubbKåken klockan 11.00, (karta: http://www.rapido.se/info/info.php4?id=7 ) och händer inget oförutsett så går rundan norrut, så en liten ihopsamling vid Shell Täby (vid Norrtäljemotorvägen, se karta: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=14074 ) är helt OK bara jag vet att vi ska mellanlanda där. Har/ska PMa dig mitt mobilnummer.

Hojrunda lördag 30 juli för dig som vill hänga med på en runda som går i ett något mer återhållsamt tempo, dock inte så att det står still i kurvorna... :)

Ganska så ny med hoj, inte varit ute på så mycket krokvägar, men gillar ändå att gasa en smula och nyfiken på att köra i grupp på lite goa krokvägar? Häng på! Jag drar i en Rapidorunda i "mittemellantempo" imorgon lördag, och semestertider, så det blir nog inte tokmycket folk men hoppas på ett antal Rapidosar och gärna några till här från SH!

Mer INFO här: http://www.rapido.se/pagang/pagang.php4?exp=1&id=1055


/B
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Och just nu sent fredag kväll säger TV4-Väder att det ska regna i Sthlm på lördag... :huvet

Edit/ Regn på em, men uppehåll i Roslagen... och ser den där jäkla regnfronten vid horisonten söderut, men tycks inte närma sig... :3freak

/B
 
Last edited:

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Ort
norrtälje
Hoj
röd blackbird xxx
var inne på olika trådar

var inne på olika trådar : Sthlm torsdagsrunda och denna tråd

man besvarade tinatjejens inlägg(så tillägget är bara info hur det kan gå)

man ska nog hålla fingrarna i styr,och inte låta fingrarna sköta skrivandet före hjärnan..[mycket nånsensnack av mig igen]
är väl för trött dags att dra ner rullgardin.

så am so sorry benkar
 
Last edited:

tomasni

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Vällingby
Hoj
TDM 900A '08
Vi ses nu Lördag 10.40 va ?

Vädret ut mot Norrtälje/Väddö ser ju hyfsat ut ...
(Så får vi väl avbryta om vädret försämras)

Edit: Benkar, var mellanlandar du ? Donken Väsby ?
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
tomasni skrev:
Vädret ut mot Norrtälje/Väddö ser ju hyfsat ut ...
(Så får vi väl avbryta om vädret försämras)

Jo, mindre risk för regn norrut, dock gråtrist, men dyker nog upp några!

/B
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
tomasni skrev:
Vädret ut mot Norrtälje/Väddö ser ju hyfsat ut ...
(Så får vi väl avbryta om vädret försämras)

Edit: Benkar, var mellanlandar du ? Donken Väsby ?

Ingen mellanlandning på utvägen planerad, och passerar norrut via Norrtäljevägen.

Måste dra och leta fram hojen nu, lät som om det var lite folk på väg!

/b
 

IronMike

Guest
...

Nu måste jag lägga mig i lite i sthlms åka tråden :rolleyes: ...

Flera här klagar ju i bultentråden, farligt osv...men varje runda ni kör, är det ofta nån som klotar. Får nästan en klump i magen varje gång jag läser att ni ska ut å åka..

Säg till om ni vill ha med en saftey car, kan även ha med mig en bandage-låda, å min allergi medicin, i form av adrenalin spruta kan stå till ert förfogande, så behöver ni inte åka fort för att få den där rushen :tummenupp

Kör försiktigt..
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
IronMike skrev:
Nu måste jag lägga mig i lite i sthlms åka tråden :rolleyes: ...

Flera här klagar ju i bultentråden, farligt osv...men varje runda ni kör, är det ofta nån som klotar. Får nästan en klump i magen varje gång jag läser att ni ska ut å åka..

Säg till om ni vill ha med en saftey car, kan även ha med mig en bandage-låda, å min allergi medicin, i form av adrenalin spruta kan stå till ert förfogande, så behöver ni inte åka fort för att få den där rushen :tummenupp

Kör försiktigt..

Nja, SÅ farligt är det väl inte.... Varit lite dåligt med körning i år, men i år hållt i runt 350 mil hojrundor med Rapido, VTR-klubben och Sporthoj.com, i såväl hyfsat fort som lugnt tempo, och blivit 3 hojar i diket, och det var på en och samma runda, var väl någon sorts förbannelse över den rundan... :död (eller helt enkelt det faktum att det var +29 C och gassande sol.. :va ) Samt ngn jättelätt dikseskörning, och en vältning på andra rundor.

Handlar mycket om tillfälligheter. Ett år drog jag i 1.200 mil hojrundor utan en enda olycka, året efter det var det på samma totalsträcka runt 15 hojar i diket :( Drog ner lite på tempot efter det, har funkat riktigt bra.

Har sedan en bit in på 90-talet fram tills nu kanske hållt i/kört först i 12.000 mil hojrundor. Ja, olyckor har hänt, med personskador, som värst nyckelben, något brutet, stukad fot, kanske en krossad mjälte, men inget värre än så. Ska man se det i jämförelse med allt annat skit som händer med hojåkare i trafiken, så har jag varit lyckligt lottad som turledare (för jag mår verkligen skit när någon går av!)

Så... om alla bara kör i ett tempo som dom själva tycker känns OK, så är större gruppkörningar inte värre än när man är ute och kör själv.... Och säger det igen, ska man köra riktigt fort, gör det med några få polare som kan varandra, och riktigt tokfort på bana :)

Behövs således ingen safty car, men tack för erbjudandet :tummenupp Däremot så skulle du gärna få åka ut på morgonen med en liten vägborstmaskin och kolla av rundan innan vi drar ut! :7peta :tungan

/B
 

IronMike

Guest
benkar skrev:
Nja, SÅ farligt är det väl inte.... Varit lite dåligt med körning i år, men i år hållt i runt 350 mil hojrundor med Rapido, VTR-klubben och Sporthoj.com, i såväl hyfsat fort som lugnt tempo, och blivit 3 hojar i diket, och det var på en och samma runda, var väl någon sorts förbannelse över den rundan... :död (eller helt enkelt det faktum att det var +29 C och gassande sol.. :va ) Samt ngn jättelätt dikseskörning, och en vältning på andra rundor.

Handlar mycket om tillfälligheter. Ett år drog jag i 1.200 mil hojrundor utan en enda olycka, året efter det var det på samma totalsträcka runt 15 hojar i diket :( Drog ner lite på tempot efter det, har funkat riktigt bra.

Har sedan en bit in på 90-talet fram tills nu kanske hållt i/kört först i 12.000 mil hojrundor. Ja, olyckor har hänt, med personskador, som värst nyckelben, något brutet, stukad fot, kanske en krossad mjälte, men inget värre än så. Ska man se det i jämförelse med allt annat skit som händer med hojåkare i trafiken, så har jag varit lyckligt lottad som turledare (för jag mår verkligen skit när någon går av!)

Så... om alla bara kör i ett tempo som dom själva tycker känns OK, så är större gruppkörningar inte värre än när man är ute och kör själv.... Och säger det igen, ska man köra riktigt fort, gör det med några få polare som kan varandra, och riktigt tokfort på bana :)

Behövs således ingen safty car, men tack för erbjudandet :tummenupp Däremot så skulle du gärna få åka ut på morgonen med en liten vägborstmaskin och kolla av rundan innan vi drar ut! :7peta :tungan

/B
Jag tycker du ska ha stora creds för dina fina turer! :tummenupp ..olyckligt de där med dikeskörningarna, men sånt som händer, oturligt. Nu har man för tillfället ingen hoj, men ansluter gärna med bil ngn gång å lunkar efter å tittar på om man får :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top