Nja, SÅ farligt är det väl inte.... Varit lite dåligt med körning i år, men i år hållt i runt 350 mil hojrundor med Rapido, VTR-klubben och Sporthoj.com, i såväl hyfsat fort som lugnt tempo, och blivit 3 hojar i diket, och det var på en och samma runda, var väl någon sorts förbannelse över den rundan...
(eller helt enkelt det faktum att det var +29 C och gassande sol..
) Samt ngn jättelätt dikseskörning, och en vältning på andra rundor.
Handlar mycket om tillfälligheter. Ett år drog jag i 1.200 mil hojrundor utan en enda olycka, året efter det var det på samma totalsträcka runt 15 hojar i diket
Drog ner lite på tempot efter det, har funkat riktigt bra.
Har sedan en bit in på 90-talet fram tills nu kanske hållt i/kört först i 12.000 mil hojrundor. Ja, olyckor har hänt, med personskador, som värst nyckelben, något brutet, stukad fot, kanske en krossad mjälte, men inget värre än så. Ska man se det i jämförelse med allt annat skit som händer med hojåkare i trafiken, så har jag varit lyckligt lottad som turledare (för jag mår verkligen skit när någon går av!)
Så... om alla bara kör i ett tempo som dom själva tycker känns OK, så är större gruppkörningar inte värre än när man är ute och kör själv.... Och säger det igen, ska man köra riktigt fort, gör det med några få polare som kan varandra, och riktigt tokfort på bana
Behövs således ingen safty car, men tack för erbjudandet
Däremot så skulle du gärna få åka ut på morgonen med en liten vägborstmaskin och kolla av rundan innan vi drar ut!
/B