Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
jP skrev:
"16 grader. Växlande molnighet och en del regnskurar."

Ryktas även om hagelstormar och vindbyar uppåt 60-70 sekundermeter, för att inte tala om galna älgar och mötande Imprezor. Sommaren är över! :mad:

ice_storm_my_road_1998.sized.jpg

Med tanke på hur mycket bensin och däck kostar numera, och denna mer än väl upp/ned-lyftande väderprognos, så är det väl bara att gilla läget... :4skrika :(

SÅ... om det inte styr upp sig kring vädret innan fre em, vart blir sensommarens första SH-tröst-pub? :7peta :yoparty På Medis någonstans?

/B

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
jP skrev:
"16 grader. Växlande molnighet och en del regnskurar."

Ryktas även om hagelstormar och vindbyar uppåt 60-70 sekundermeter, för att inte tala om galna älgar och mötande Imprezor. Sommaren är över! :mad:

ice_storm_my_road_1998.sized.jpg

Glada tankar tack!! :banana :banana :banana :banana :banana

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Tänkte försöka få med mig damen bak på, lyckas jag med det så kommer jag också på lördag (om sol torra vägar och dyl infinner sig)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
loser skrev:

Idag skiner solen, men ska efter jobbet ut och finåka lite med en tjej/klubb-kompis som har den goda smaken köra Firestorm... :)

Men, funderar på koka ihop något på söndag, om vädret blir OK. (Men om man känner SMHI rätt, så kommer solen skina imorgon, trots att prognosen säger regn, och så på söndagen ösregn, eftersom dom säger att solen ska skina... :4skrika ) Kan inte någon starta en lista där vi hojåkare klagar över dom usla prognoserna och skicka in till SMHI?! :D

Tillbaka till söndag, ja, en runda åt annat håll, sydväst tex, IOFS blir det lite transporter, men finns några fina partier. Ska grunna lite...

/B

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
benkar skrev:
Idag skiner solen, men ska efter jobbet ut och finåka lite med en tjej/klubb-kompis som har den goda smaken köra Firestorm... :)

Men, funderar på koka ihop något på söndag, om vädret blir OK. (Men om man känner SMHI rätt, så kommer solen skina imorgon, trots att prognosen säger regn, och så på söndagen ösregn, eftersom dom säger att solen ska skina... :4skrika ) Kan inte någon starta en lista där vi hojåkare klagar över dom usla prognoserna och skicka in till SMHI?! :D

Tillbaka till söndag, ja, en runda åt annat håll, sydväst tex, IOFS blir det lite transporter, men finns några fina partier. Ska grunna lite...

/B
söndag låter kanon :)
jag e på om rundan inte blir allt för lång.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wassup skrev:
söndag låter kanon :)
jag e på om rundan inte blir allt för lång.

Blir nog ganska långt om vädret är OK och rundan blir åt sydväst... Tänkte nog ha lunchstoppet vid det där "hoj-fiket" i backen mellan Norrköping och Kolmården.

/B

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
benkar skrev:
Blir nog ganska långt om vädret är OK och rundan blir åt sydväst... Tänkte nog ha lunchstoppet vid det där "hoj-fiket" i backen mellan Norrköping och Kolmården.

/B
jag får hålla tummarna att däcket håller hela vägen :)
så jag e nog med. säg bara sammlingsplatts, om ni åker förbi s-tälje
så annsluter jag gärna därifrån. så sliper man åka till sthlm.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wassup skrev:
jag får hålla tummarna att däcket håller hela vägen :)
så jag e nog med. säg bara sammlingsplatts, om ni åker förbi s-tälje
så annsluter jag gärna därifrån. så sliper man åka till sthlm.

Ja, bakdäcket är mitt dilemma också... har väl 0,5 mm kvar... :rolleyes: och ska köra 15 mil ikväll, dock lugnt, så det borde klara 35 mil på söndag om man håller igen på gasen en smula... :gnissla Tänkte avvakta spika något kring runda tills jag ser hur däcket ser ut efter ikväll.

/B

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
benkar skrev:
Ja, bakdäcket är mitt dilemma också... har väl 0,5 mm kvar... :rolleyes: och ska köra 15 mil ikväll, dock lugnt, så det borde klara 35 mil på söndag om man håller igen på gasen en smula... :gnissla Tänkte avvakta spika något kring runda tills jag ser hur däcket ser ut efter ikväll.

/B
men då klarar jag mig nog utan problem har ca 1 mm lr nått.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
benkar skrev:

/B

Men skulle inte du byta förra veckan?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
loser skrev:
Men skulle inte du byta förra veckan?

Jo, kört slut på det igen, Pilot Power håller bara 100 mil på min kraftfulla twin... :4skrika :(

Nä då, bytte FRAMdäck för någon vecka sedan, men nu har bakdäcket rullat 350 mil, och nästan slut. Suveränt däck det där Pilot Power, men förödande för min ekonomi. Får nog återgå till Pirelli Dragon GTS, fult mönster, men grepp som räcker för gata, och det bakdäcket håller 6-700 mil på VTRn.

/B

Bodhi

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
CBR 929rr svart,tidigare 916 nu klotad
Tjenare :) Jag ser fran imot att ut och åka lite på söndag , någon som sa ut i morgon?

MVH Johan(Fd TRX ägare)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jaha... då har SMHI uppdaterat väderprognosen... :6surkart

Nu ska det helt plötsligt regna på söndag! Och bara +14, isch :huvet :4skrika :(

Och regn på lördag, utom i Roslagen där det "bara" ska vara mulet...

/B

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
benkar skrev:
Jaha... då har SMHI uppdaterat väderprognosen... :6surkart

Nu ska det helt plötsligt regna på söndag! Och bara +14, isch :huvet :4skrika :(

Och regn på lördag, utom i Roslagen där det "bara" ska vara mulet...

/B
Om det blit resa på söndag!
Vart startar vi??

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag ser gula/röda blad utanför mitt fönster! :4skrika Detta är slutet för oss motorcyklister :( :gråta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM