Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Gixxer Rolle skrev:
Vilken tur att man bor i Roslagen då! :D

Jupp, är ofta bättre sommarväder där uppe, men verkar även vara ni som drabbas värst av vinter/snö-stormar... :(


Sitter just och återhämtar mig efter en liten "Nära krocka med två rådjur upplevelse". Var under någon sekund säker på att det inte skulle bli något hojåka till helgen, oavsett väder, men gick bra... Mer om just det här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91099

/B
 

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Min Italienska älskarinna
benkar skrev:
Jupp, är ofta bättre sommarväder där uppe, men verkar även vara ni som drabbas värst av vinter/snö-stormar... :(


Sitter just och återhämtar mig efter en liten "Nära krocka med två rådjur upplevelse". Var under någon sekund säker på att det inte skulle bli något hojåka till helgen, oavsett väder, men gick bra... Mer om just det här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91099

/B
Men vist blir det en sväng på söndag?
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hmmm, lördagsregnet tycks lysa med sin frånvaro, känns snarare som om det klarnar upp lite... Någon som bor längre ner på Södertörn?, hur ser vädret ut? Kanske läge för en liten eftermiddagsrunda?

/B
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
SMHI's radarbild är bra (13:00 idag), regnet på väg NO.
 

Bifogat

  • radarNorSveFin_0508061300.gif
    radarNorSveFin_0508061300.gif
    75.7 KB · Visningar: 42

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
K-Micke skrev:
SMHI's radarbild är bra (13:00 idag), regnet på väg NO.

Hmmm, ser ju inte så bra ut.... :( Och prognosen för söndag är inte så lysande, möjligtvis en lite kortare runda efter lunch om det klarnar upp och blir torra vägar....

//B
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
benkar skrev:
Hmmm, ser ju inte så bra ut.... :( Och prognosen för söndag är inte så lysande, möjligtvis en lite kortare runda efter lunch om det klarnar upp och blir torra vägar....

//B

Det är värsta rocket science o köra hoj i Sverige ju! :)
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
benkar skrev:
Hmmm, ser ju inte så bra ut.... :( Och prognosen för söndag är inte så lysande, möjligtvis en lite kortare runda efter lunch om det klarnar upp och blir torra vägar....

//B
imorgon ska det eventuelt bli någon skur på förmiddagen men efter det ser det fint ut :tummenupp
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
jP skrev:
Det är värsta rocket science o köra hoj i Sverige ju! :)

IOFS är man nog korkad, bara att köra iväg om det är torrt, och åka hem om det börjar regna, men kul är det inte.... att tvätta hojen alltså... :D

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Mattias skrev:

Hur långt har det där regnet hunnit, ingen med bra utsikt över södertörn? Eller så kan man ju köra norrut, iväg från regnet, och bara hamna i det på vägen hem.... :)

/B
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
benkar skrev:
IOFS är man nog korkad, bara att köra iväg om det är torrt, och åka hem om det börjar regna, men kul är det inte.... att tvätta hojen alltså... :D

/B

Förra veckan satt jag och velade en halv dag om jag skulle sticka ut eller inte. När jag väl gjorde slag i saken kom jag 200 meter med hojen, sen öppande sig himlen.

Mindre kul när det är ett projekt a bilåkande i 20 minuter för att ens komma till hojen också :huvet
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
jP skrev:
Förra veckan satt jag och velade en halv dag om jag skulle sticka ut eller inte. När jag väl gjorde slag i saken kom jag 200 meter med hojen, sen öppande sig himlen.

Mindre kul när det är ett projekt a bilåkande i 20 minuter för att ens komma till hojen också :huvet

Lätt att vara efterklok, jag/vi borde ju givetvis ha dragit iväg vid 10,11-tiden, norrut, så hade det blivit en runda... :4skrika Men nu är det lika bra strunta i det eftersom regnet tydligen är på ingående från sydväst, hoppas bara det håller tidsplanen och hinner dra bort tills imorgon!

/B
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
benkar skrev:
Lätt att vara efterklok, jag/vi borde ju givetvis ha dragit iväg vid 10,11-tiden, norrut, så hade det blivit en runda... :4skrika Men nu är det lika bra strunta i det eftersom regnet tydligen är på ingående från sydväst, hoppas bara det håller tidsplanen och hinner dra bort tills imorgon!

/B

Fine, IKEA it is! :6surkart
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag åkte iväg från Hammarbyhöjden klockan 14.40. Jag åkte norrut och såg inget regn förrän vid 16.15, ungefär. Det var i Upplands Väsby. Nu missade ni körtid!
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Mattias skrev:
Jag åkte iväg från Hammarbyhöjden klockan 14.40. Jag åkte norrut och såg inget regn förrän vid 16.15, ungefär. Det var i Upplands Väsby. Nu missade ni körtid!

Och 16.25 kom det en regnskur vid Gullmarsplan.... Jäpp, dyrbar körtid åt skogen, skulle som skrivit dragit iväg redan på förmiddagen istället för att tro att regnet var på g, men, men, kommer säkert någon solig sommardag framöver, om inte i år, så kanske nästa sommar.

/B
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mattias skrev:
Jag åkte iväg från Hammarbyhöjden klockan 14.40. Jag åkte norrut och såg inget regn förrän vid 16.15, ungefär. Det var i Upplands Väsby.

1h25min från Hammarbyhöjden till Upplands Väsby?

Du suxxar på vrövv! :arsele

Det slår jag lätt!
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
benkar skrev:
Och 16.25 kom det en regnskur vid Gullmarsplan.... Jäpp, dyrbar körtid åt skogen, skulle som skrivit dragit iväg redan på förmiddagen istället för att tro att regnet var på g, men, men, kommer säkert någon solig sommardag framöver, om inte i år, så kanske nästa sommar.

/B

Inte nog med dyrbar körtid åt skogen.. nu drog man o regnshoppade istället. Genast ett par tusen fattigare. Nu blir det till att vårda det befintliga gummet som finns kvar på bakdäcket ömt under resten av säsongen..
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
jP skrev:
Nu blir det till att vårda det befintliga gummet som finns kvar på bakdäcket ömt under resten av säsongen..

Inga problem, kommer regna resten av säsongen har jag hört.

/B
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top