Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Barba

Med lem
Gick med
12 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Noll
Ser ut som om jag hänger med på kullklättringen. Är iaf med och tittar på tokarna och sedan till käket, sinkar jag er för mycket så avviker jag efter maten.
 

FZR_ADDE

EAT MY DUST !
Gick med
18 May 2005
Ort
Kallhäll
Hoj
FZR1000
TurboRäsers Tullinge

Inga Här som skall till tullinge lördag och söndag. Lite turbo räsers ?
Själv tar man nog hojen dit om den blir klar på verkstan idag.
Brukar dra igång 10.00 - ca:17.00. Publikinsläpp 09.00
140 kr Entre denna sesongen. Under 14 gratis i målsmanssällskap.
Turbo & Nos FEST! :yoparty
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Ser ut som om vi blir några upp till Ullna, trevligt! OCH/ELLER... går ju även synas uppe vid Ullna, vid typ 11.30 om man bor på norrsidan, lite tokigt köra t/r... Om det är somtidigare får hojar köra upp och parkera på planen nedanför backen. Kör orange VTR, så går väl känna igen mig...

/B
 

Weber

WTF
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Vid Nackamasten
Hoj
BMW s1000rr, CBR1000RR 08, DKV200RT
benkar skrev:
Lördag 28 maj.....

Kolla på Ullna Hillclimb och en liten hojrunda med lunch i Roslagen efter det...?

Avfärd från Rapido kl. 11.00--

/B

Jag hänger gärna på...så länge jag hänger med i svängarna :)
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
benkar skrev:
Ser ut som om vi blir några upp till Ullna, trevligt! OCH/ELLER... går ju även synas uppe vid Ullna, vid typ 11.30 om man bor på norrsidan, lite tokigt köra t/r... Om det är somtidigare får hojar köra upp och parkera på planen nedanför backen. Kör orange VTR, så går väl känna igen mig...

/B

måste kolla på Isses helsystem, jag ansluter vid Ullna.
 

Elektronen

laddar fullt!
Gick med
9 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
..har ingen nu, vilken ska jag välja?
benkar skrev:
Ser ut som om vi blir några upp till Ullna, trevligt! OCH/ELLER... går ju även synas uppe vid Ullna, vid typ 11.30 om man bor på norrsidan, lite tokigt köra t/r... Om det är somtidigare får hojar köra upp och parkera på planen nedanför backen. Kör orange VTR, så går väl känna igen mig...

/B

kool! hakar på vid rapido kanske.. :tomten
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Elektronen skrev:
kool! hakar på vid rapido kanske.. :tomten

Gör så, ser du någon väldigt korthårig, som ser morgontrött och förvirrad ut, så är det jag... :gnissla Eventuellt med en kaffekanna i ena handen, en termos i den andra, kom på att man ju måste ha kaffe om man ska kolla på HillClimb i ett par timmar... :D Eller så syns vi vid Ullna, resan Rapido-Täby lär inte bli speciellt upphetsande... Skulle tro vi ramlar i på hojparkeringen där vid 11.30-tiden.

//B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Och.. fick på ett nytt bakdäck i em :) Det gamla var minst sagt slut... Comi sa att man inte skulle hetta upp däcket för mycket första 20 milen, så skulle det kanske hålla lite längre, får väl köra touring-tempo på rundan imorgon då, har då i alla fall något/någon att skylla på... :D

/B
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
FZR_ADDE skrev:
Inga Här som skall till tullinge lördag och söndag. Lite turbo räsers ?
Själv tar man nog hojen dit om den blir klar på verkstan idag.
Brukar dra igång 10.00 - ca:17.00. Publikinsläpp 09.00
140 kr Entre denna sesongen. Under 14 gratis i målsmanssällskap.
Turbo & Nos FEST! :yoparty

Åker dit på söndag med brorsan bakpå. Allt för att slippa köer och att kunna parkera nära.
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
QWERTYUIOPÅ!!!!!!!

HUR GÅR DET MED HOJEN DÅ???
får du ihop skräpet? håller det ner till grisingsö?
 

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
STHLM norrort
Hoj
Ducatis
visst, men då får det bli lite mer mot 18:00 tiden, för det är väl typ då man piggnar til så här efter fredagen... Åka lite norrort isåfall eller?
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
isse skrev:
Vilken väg åker ni ut, tänkte att man kanske vänta in er nånstans på "rätt sida"...

/N

Ut till Ullna.. In i Söderledstunneln, klarastrandsleden, E4 upp till Järva krog, Bergshamravägen, sedan Norrtäljevägen upp till Arninge/Vaxholms-avfarten. I minirondellen ovanför motorväg vänster mot Arninge, sedan höger i nästa rondell. Passera förbi Arninge centrum tills T-korsning, då vänster, 100 meter, infart till Ullna till höger.

Vi syns, antingen på Rapido, längs vägen, eller uppe vid Ullna!


TEMPOT på rundan efteråt.. Blev med skjuts, så jag kommer ha ett snäpp lägre tempo..

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tack alla för trevligt sällskap på HillClimb, runda till Rimbo, och lunch, det var kul så länge solen sken.... Småregn och ruggigt sedan, så det blev i stort sett raka spåret hem, via Södertjära... :D Blev sedan dränkt/sjöblöt när jag cyklade hem från garaget.. :gnissla Ska lägga upp lite bilder när jag torkat....

/B
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bilder från UllnaHillClimb-rundan.. här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=83143 och här: http://www.rapido.se/image_view/view_events.php4?&view=284&ev_id=284

OCH.... :3freak På Norrtäljevägen.... på väg upp till Täby... Så fick vår lilla grupp tydligen Snut-häng.. vilket JAG missade helt.. :rolleyes: men var några andra hojåkare som låg bakom oss, som passade på leka lite bakhjul, som därpå bums blev stoppade av herr blå, så slapp vi... :) (IOFS höll vi oss inom KK-återkallelse-gräns, men ändå tråkigt med böter) Någon några härifrån som var dom drabbade?

/B
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Söndag 29 maj -"SöndagsRunda i inspirerat tempo ner på Södertörn"

SMHI säger att det ska bil +19 och sol på söndagen.... Om det blir SÅ:

Söndag 29 maj, avfärd från Rapidoklubbstugan kl. 13, (karta här: http://www.rapido.se/info/info.php4?id=7 ) En runda ner på Södertörn i "inspirerat tempo".

Fungerar för dig med sporthoj, standardhoj osv som har några mil i kroppen, och gillar att gasa hyfsat, men ändå inte "tokfort".

Vi tar det dock fint på in/ut-fartslederna, inom KK-återkallelsegränserna, och samma sak på 30-50 sträckorna/bebyggelse.

Fulltankat innan avfärd, och läs gärna lite om "hur köra i grupp": http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888 Viktigast att hålla ett snyggt avstånd till framförvarande, att stanna till längst ut vid korsning när vi byter färdriktning, och att man kör i sitt eget tempo, hojar i diket är o-kul! Vinka förbi bakomvarande om du tappar till framförvarande och känner att hojen bakom "trycker på", dvs bra titta i backspegeln.

Ledet blir alltid isärspridet, efter typ omkörningar, därför givetvis "ihopsamling" vid korsningar där vi byter färdriktning.

Hoppas på ett lagom stort gäng, blir nog lite blandat Rapidosar och trevligt folk från Sporthoj.com, och kanske någon/några från VTR-klubben!

Mat/fika-stopp antingen på Torö eller i Nynäshamn! Och givetvis en liten stopp and go vid Rosenhill... ,-)

//mvh Bengt
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top