Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Jörgen Karlsson skrev:
2310716

För de som var nattmänniskor var det sedan bara att hänga på rejset ned till Kornhamnstorg via Sveavägstunneln/Tegelbacken för fortsatt färd till någon strand för nattbad i urartad, naken och dekandent stil. Sedan var det för min del hem till föräldrahemmat till oroliga föräldrar och förhör vid frukostbordet. :3freak

/J

Urartade nakenbad i dekadent stil har man inte var med om sedan i början av 80-talet! :yoparty . Såvitt jag kommer ihåg var i och för sig de jag var med i förenade med ett visst alkointag.

Glömmer aldrig mammas förmaning. "vad du än gör se till att jag inte behöver hämta hem dig från fyllecellen" :mattias

Synes på onsdag. :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
fille600 skrev:
2310838 Urartade nakenbad i dekadent stil har man inte var med om sedan i början av 80-talet! :yoparty . Såvitt jag kommer ihåg var i och för sig de jag var med i förenade med ett visst alkointag.

Glömmer aldrig mammas förmaning. "vad du än gör se till att jag inte behöver hämta hem dig från fyllecellen" :mattias

Synes på onsdag. :tummenupp
Inte drack vi! Men det fanns en mack på Sveavägen på den tiden som du minns, vid ävenledes nedlagda Hondacenter vid Vanadis, snoken över tanken och fulltank, det var ett billigt rus, 3.25:- litern. Jag tankade min hoj knökfull för en 50-lapp i den ävenledes försvunna sedalautomaten. Hade man inte deg så hoppade man på slangarna. Det kanske man också skulle återuppta, kulturbidrag för folkdansbevarande?

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Jörgen Karlsson skrev:
2310856 Hade man inte deg så hoppade man på slangarna. Det kanske man också skulle återuppta, kulturbidrag för folkdansbevarande?
:hoppa :hoppa :hoppa Det skulle man ha sett!

"bensinslangspolka" :D

Nille 954

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
CBR 954
Är lite nyfiken på vart ni utgår ifrån och vilken tid?? Det står säkert i något inlägg längre tillbaka, men jag orkar inte leta :tungan

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Nille 954 skrev:
2310894 Är lite nyfiken på vart ni utgår ifrån och vilken tid?? Det står säkert i något inlägg längre tillbaka, men jag orkar inte leta :tungan

Detaljer kommer ikväll eller imorgon, men räkna med 1830-1900 vid Donken Upplands Väsby :tummenupp

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
SUKI_RF900 skrev:
2307755 :crash :whip

Fan!
Då måste jag gå en kurs då!!
Det känns som det var långt borta..
Eller.. långt efter!!!

Ingen fara! Längst bak i långsamma gruppen går det i behagligt cruising tempo. Om du inte vill köra fort så är det bekvämt att ligga där.

Man skall inte glömma att den glömma att föraren längst bak väntas alltid in vid nästa korsning. Detta är skitviktigt för att inte folk skall känna sig pressade att köra fortare än vad de egentligen vill/kan.

Vi är inte ute efter att plantera nya träkors i vägkanten.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
VFR-ragge skrev:
2310987
Man skall inte glömma att den glömma att föraren längst bak väntas alltid in vid nästa korsning. Detta är skitviktigt för att inte folk skall känna sig pressade att köra fortare än vad de egentligen vill/kan.

Mycket bra :tummenupp

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
SUKI_RF900 skrev:
2307755 :crash :whip

Fan!
Då måste jag gå en kurs då!!
Det känns som det var långt borta..
Eller.. långt efter!!!

Jag tar hand om dig :pannkyss
Kör längst bak o samlar ihop er :nurse

VFR-ragge skrev:
Detta är skitviktigt för att inte folk skall känna sig pressade att köra fortare än vad de egentligen vill/kan.

:klappar

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Cliff Barnes skrev:
2311447 Är det förbudet att komma med slicks på rörken ?
vore kul att testa men ids inte lägga om

Lättaste är ju om du själv läser om Rörken på Uppsala forumet, men detta är ett utdrag från något Dansken skrev i april detta år.

Din MC godkänns om SMC:s sporthojs instruktörer menar att du befinnar dig inanom följande;

citat:

Säkerhetskontroll av motorcykel och skyddsutrustning
En säkerhetskontroll av motorcyklar och förarnas skyddsutrustning skall utföras före första praktikpasset.
Nedan finns kontrollpunkter för motorcykel och skyddsutrustning.
Det är alltid en diskussion om det skall vara godkänt att köra med eller utan lyse, slicks, kraschkåpor mm.
Att ha fordonet i originalskick är förenat med dyra kostnader för deltagare och instruktörer. Det är också
förknippat med höga kostnaderna för försäkringsbolag vid ev. skada. Därför kommer det att var tillåtet att
köra med kraschkåpor, slicks och utan lyse på inhägnat övningsområde. Arrangören har rätt att sätta högre
krav på sina kurser så länge inga lagöverträdelser sker.
Kontrollpunkter för motorcykel
• Bra däck, bromsklossar och drivpaket
• Inget oljeläckage
• Inget glapp i sving, styr och hjullager
• Trafikförsäkring
• Registreringsskylt

Nursey skrev:
2311463 Jag skall dit :) Fast ja kommer efter jobbet så det blir väl halv8 pm..damn 19.30.. :tomten

Skulle kanske kunna samåka, för jag tänkte ev dra dit....bara för att vara där & surra lite. Är ganska mättad sen i helgen med motardköra på asfalt & grus. Det var kul som fääääääääännnnnnnnn :) :)

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
bikerwoman skrev:
2311437 Nån som ska till Rörken ikväll?
Tjao!
Jag ska försöka gasa dit!
Ska ev ta med mig några "premiäråkare" oxå så jag ska dit så tidigt som mögligt.
Siktar på 18.00....
Har inte åkt själv där i år..*skäms* så jag måste sitta mig igenom
teorin oxå för att få gasa på banan.

För Rörkenåkare från 08 området ska vi säga Donken Väsby 17.00?

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Därför kommer det att var tillåtet att
köra med kraschkåpor, slicks och utan lyse på inhägnat övningsområde. Arrangören har rätt att sätta högre
krav på sina kurser så länge inga lagöverträdelser sker.

då borde det ju funka, är ju reggad och besiktad :tummenupp

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ullis skrev:
Skulle kanske kunna samåka, för jag tänkte ev dra dit....bara för att vara där & surra lite. Är ganska mättad sen i helgen med motardköra på asfalt & grus. Det var kul som fääääääääännnnnnnnn :) :)

Jag såg tråden om det. det såg askul ut. Jag är i salongen sedan skall jag hem o svida om och hämta hojen. Så du kanske vill åka innan?
Jag ringer såfort det lugnar ner sig här...damn vad mycket långhåriga typer det finns :rolleyes:

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
bikerwoman skrev:
2311437 Nån som ska till Rörken ikväll?
Jag tänkte åka.

Don Tomaso skrev:
2311496 Tjao!
Jag ska försöka gasa dit!
Ska ev ta med mig några "premiäråkare" oxå så jag ska dit så tidigt som mögligt.
Siktar på 18.00....
Har inte åkt själv där i år..*skäms* så jag måste sitta mig igenom
teorin oxå för att få gasa på banan.

För Rörkenåkare från 08 området ska vi säga Donken Väsby 17.00?
Om man vill ha en väst är det bättre att vara på plats lite tidigare än 18.00, typ 17.30-17.45, men det beror på hur många åker dit just i kväll.

Vad sägs om Donken 16.45?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jörgen Karlsson skrev:
2310856 Massa nostalgisnack..

Fy faan, nu blev jag nästan tårögd, det där minns man. Jag var aldrig stammis vid Donken, men ett antal nätter per sommar blev det iaf med min Motospeed kittade blåa Bol 'd Or. Undrar om den fortfarande rullar nånstans? Sålde den till örebro. Jag har vaga minnen av en fullackad Ford Anglia som gick nåt så vansinnigt, hängde av Katanorna som om dom varit trampcyklar...Nån som känner igen det? :tomten

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ska inte till rörken ikväll.. Men kan tipsa dom som vill köra att vara där runt 17.30 kanske till och med 17.00 om man ska göra teorin.. vid 20.00 brukar det trilla av lite folk ibland men inte garanterat..

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Jörgen Karlsson skrev:
2310815 Jaa!! Vad roligt! Förr dundrade vi ofta ut till KSSS Saltsjöbaden, ända ut på träpiren till holmen med megafonhojarna och väckte alla som då låg och knoppade i sina Maxi77:eek:r och Albin 25:eek:r vid gästbryggan. Men vi kanske ska idka revolution och tracka ngt nytt ställe!?
Tack Jörgen för historierna om the good old days - underbart att höra hur galet allt verkade va, varför var allt bättre förr?? Fast såklart har ni säkert glömt allt dåligt, man tenderar ju att göra det och tur är väl det.

Brukar hålla mig ifrån Donken och liknande folksamlingar, men lyckas jag hålla mig kvar i Sthlm tills på onsdag så kan det hända att jag förvånar mig själv och dyker upp.
:)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar