tIgGeR skrev:Finns väl inte så mycket bla bla
Är du färdig nu?
Grattis i så fall.
tIgGeR skrev:Finns väl inte så mycket bla bla
CHROLO skrev:Det är faktiskt så att poliser rapporterar poliser. Vi är skyldiga att göra det, annars gör vi oss skyldiga till tjänstefel och löper risk att förlora jobbet. Nu undrar kanske någon om det verkligen fungerar med att ange varandra och svaret blir då att det gör det. Jag har rapporterat kollegor som kört in för fort i hastighetskontroller. Utan en anledning i tjänsten att köra fort så blir det böter.
Magnus-Sthlm skrev:Det tycker jag med och det är därför jag kommer att göra en polisanmälan imorgon...
tIgGeR skrev:Finns väl inte så mycket att kommentera. När jag hör Magnus verision av det inträffade så låter det som om poliserna agerar regelvidrigt. Hade varit intressant att få höra hur någon av de inblandade poliserna uppfattade situationen. Förvisso får en polisman använda försvarligt våld då han/hon med laga stöd ska stoppa ett fordon men i detta fallet låter det inte som om mängden våld var försvarligt.
heliac skrev:Med lite envishet kan du ta reda på vem det var eller åtminstonde vilka. När du sedan vet det, sök upp dom och fråga rätt ut va fan dom höll på med.
Magnus-Sthlm skrev:Så...polisanmälan gjordes igår så nu är det bara att invänta nedläggning Kommer med rapport så fort jag får höra något mer...
rikard1979 skrev:Helt rätt! Så där får polisen inte agera. Men, finns det inte risk för en motanmälan från dom 3 poliserna!?
Jag litar väl inte helt 100 på polisväsendet, och kan mkt väl tänka mig att dom kokar ihop en historia
Texas skrev:Vad hade du för färg på skinnstället???
Var det svart?
Magnus-Sthlm skrev:Stämmer...har för mig att jag hade en mörkblå luvtröja som komplement kvällen till ära. Var du där? Eller är det kanske rent av du som var en av dom tre musketörerna?
Ja men en polis kan ju inte springa å slå på alla hojåkare som liknar ngn annan typ ghostrider. Så, de e ju inte försvarbart bara för att han likna ngn annan..Texas skrev:Nä,men du kan ju som sagt lätt tas som någon annan
Stagger Lee skrev:hörde på en polisradio, fredag eller lördag, att en gsxr inte stannat vid en kontroll... hemmahörande i tyresö/vaxholm, typ...
kan ju varit du, eller att du liknade den
:corn
AxlySM skrev:Det är smisk på att säga vad man hört på polisradion.
Men hmmmmm, förtroendet för polisen sjunker alltjämt..
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|