StockholmsSnurren lör 27 aug 2005!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Så... till sist.....

Lite bilder från StockholmsSnurren2005, HÄR!

Nytt deltagarrekord för "Snurren" i år!

I år gick Rapidos "StockholmsSnurr" av stapeln på norrsidan. Blev 227 startande, nytt deltagarrekord med bred marginal!

Ett stort tack till er som hängde med, det är ni som som kör "Snurren" som gör "Snurren" till vad den är, en skön dag med lite hojåka i sitt eget tempo, en massa kul folk, skitsnack och mingel vid start och mål, och lite hojkörning däremellan!

Rapido vill även passa på tacka dom företag som varit med och sponsra årets "Snurr": Specialchark i Stockholm för suveränt goda varmkorvar, Delicato för kondisbitar, MC-Varuhuset för en del av priserna, Castrol Sverige för en massa andra priser, OKQ8 för ännu fler priser, samt Shell Åkersberga för att vi kunde ha starten vid er bensinmack! :tummenupp

Nästa år är det 5:e året i rad för StockholmsSnurren, bara att boka in sista helgen i augusti 2006 redan nu!

//mvh RapidoStockholmsSnurrArrangörena2005, Bengt K, Tommy, Therese, Ahmet, Johan E
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hehe man klarade sig från meckbilderna oxå tydligen! :tungan

Tack för en trevlig snurr!

//Freddan
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
*DanTheMan* skrev:
Benkar !!!!
Var i helskotta e fyllebilderna :fyllisar

Ja, det kan man ju undra... :) Just nu är frågan hur mycket pengar jag ska ha av dig för att INTE slänga upp en av dom här på SH... :D

/B
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
benkar skrev:
Ja, det kan man ju undra... :) Just nu är frågan hur mycket pengar jag ska ha av dig för att INTE slänga upp en av dom här på SH... :D

/B

Skulle väl du aldig göra så snäll som du är? Va inte du framme med kameran när jag klotade i koskiten på väg mot Skanssundet och dom bilderna dök ju aldig upp som tur va? :D
 

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Jaha, time to face the music...

Tänkte bara berätta lite om vad som hände efter kraschen, och tacka alla de som hjälpt till. Ett stort tack till de som hjälpte till när jag låg där; det är jäkligt utsatt och jag är enormt tacksam för den hjälp jag fick. Speciellt tack till Booster, Jas 9-5, Pappavetbäst och såklart Bikerwoman som lugnt och varsamt pysslade om mig där jag låg. Tack så väldigt mycket för all er hjälp. Tack även till de som hjälpte till, men som jag inte såg. Jag uppskattar det verkligen! :pannkyss

Nu har jag som ni säkert förstått kommit hem, och det har varit några turer på vägen.

Olyckan gick till så som beskrivits tidigare i tråden, jag minns allt ifrån tanken när jag åker ner i diket "Den där stolpen får jag faaan inte ramma rakt på, då är det slut!" till hur jag snurrar i luften och skrapar i handen (vilket är en av tre skador jag fått: Benbrott, små små skrapmärken på handen samt fläskläpp) och kanar ner i diket. Har ont i benet som fan när jag ligger där; men snart kommer det folk och jag kan lugna ned mig. Blir orolig för hojen, och annat. Bikerwoman pysslar om mig, och slår ihjäl de eländiga mygg som passar på. :)

Kom in till Danderyd med den öppna frakturen, hamnade på avdelning och inväntade operation (stift/skruv). Väntar en dag, och kommer sedan ner till op-salen. Väl där upptäcker de att min syresättning är helt kass. Då blev det bråttom; lungröntgen och trycksättning av lungorna med en totalt avskyvärd mask. Åker in på intensiven, och ligger där ett par dagar, de skippar operation och lägger en vanlig gipsning samt syr ihop såren på plats i sängen (utan lokalbedöning I might add... :gnissla Dock en del morfin). Det visar sig senare att det som de först trodde var en dubbelsidig lunginflammation troligtvis är en "Ronnie Pettersson"-liknande historia, fettceller och märg har transporterats upp i lungan via blodet och ställer till det för mig. Men som sagt; efter ett antal dagar med Syremasken från Helvetet, extra syresättning via grimma samt ett otal mysko inhalationer så återgår lungorna till normalt. Problemen med lungorna var tydligen jäkligt kritiskt, direkt livshotande (därav intensiven).

Hade senare en hel del problem med gipset, tryckskador och annat elände på hälen; men det är såklart fixat nu.

12 veckor gips, "inte såå farligt" tänker man, tills man gör matten... Det blir ju för fasiken 1:a advent! :3freak

Hojen har fått sig en del stryk, men inte så allvarligt från de bilder jag sett. Nya fälgar, nya clip-ons, pipor ska fixas samt en del kåp-jobb. Motorn ser helt ok ut. Så det får bli lite pyssel där, men den kommer att leva igen, no prob.

Håller just nu på och ringer försäkringsbolag, försäkringskassan, jobbet etc etc... Man får inte vara för sjuk, för då kan man inte vara sjuk...

På det hela är jag väldigt imponerad av sjukvården i Sverige idag -när det är krisläge då finns det fan resurser att tillgå, no doubt about it. Är det inte kris då får man vänta; men det är ju för att det finns allvarligare fall samtidigt.

Anyway, tack igen för all hjälp och hoppas att ingen mår dåligt av vad som hänt. Jag funderar ju en del om det som hänt, men ser det som en lärdom. Jag kommer definitivt att fortsätta köra hoj.

/J
 

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Lite bilder på hojen...

Retep hade lite bilder på platsen i övrigt, som han skulle skicka mig. Vill du, Retep, så kan du lägga upp dem här också!

/J
 

Bifogat

  • PICT0003_l.JPG
    PICT0003_l.JPG
    83.1 KB · Visningar: 59
  • PICT0015_l.JPG
    PICT0015_l.JPG
    122.2 KB · Visningar: 58
  • PICT0017_l.JPG
    PICT0017_l.JPG
    124 KB · Visningar: 63

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Vad kul att se att du är hemma igen Johannes!! Usch ,det där med lungorna lät ju inte kul, antar att det var sk. DIC- syndrom som kan leda till en lungemboli och det är mkt. allvarligt precis som du sa.
SJÄLVKLART hjälper man en hojbroder i nöden, speciellt när man har kunskaperna! :nurse
Låg du kvar på Danderyd eller fick du åka till K.S?
Hoppas på ett snabbt tillfrisknande och att du får ordning på hojen igen!
Så ses vi nästa säsong :tummenupp

:pannkyss Bikerwoman

P.S Till er andra! Gör som jag och min man , köp ett förstahjälpen -kit och ha i hojen, finns små på apoteket eller SMC-Kansliet som är kanon att ha under kutsen :tummenupp
 
Last edited:

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Nej, under lungepisoden kunde man hålla sig för skratt... Jag låg kvar på Danderyd hela tiden dock.

Förstahjälpen-kit ska införskaffas för min del iaf.

En annan reflektion är hur förvånade alla läkare var att jag inte hade allvarligare skador än vad jag hade. De tillskrev mycket av detta till ryggskydd och rejält ställ. Det kan jag bara hålla med om! "Ryggskydd, never leave home without it" säger jag bara.

Som sagt, vi syns nästa säsong, en erfarenhet rikare!

Tack igen, :nurse

/J

bikerwoman skrev:
Vad kul att se att du är hemma igen Johannes!! Usch ,det där med lungorna lät ju inte kul, antar att det var sk. DIC- syndrom som kan leda till en lungemboli och det är mkt. allvarligt precis som du sa.
SJÄLVKLART hjälper man en hojbroder i nöden, speciellt när man har kunskaperna! :nurse
Låg du kvar på Danderyd eller fick du åka till K.S?
Hoppas på ett snabbt tillfrisknande och att du får ordning på hojen igen!
Så ses vi nästa säsong :tummenupp

:pannkyss Bikerwoman

P.S Till er andra! Gör som jag och min man , köp ett förstahjälpen -kit och ha i hojen, finns små på apoteket eller SMC-Kansliet som är kanon att ha under kutsen :tummenupp
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
RG500-Johannes skrev:
Lite bilder på hojen...

Retep hade lite bilder på platsen i övrigt, som han skulle skicka mig. Vill du, Retep, så kan du lägga upp dem här också!

/J


Yepp, bilder kommer här....

/Peter
 

Bifogat

  • snurr1.jpg
    snurr1.jpg
    122.6 KB · Visningar: 169
  • snurr2.jpg
    snurr2.jpg
    115.3 KB · Visningar: 171
  • snurr3.jpg
    snurr3.jpg
    118.8 KB · Visningar: 213
  • snurr4.jpg
    snurr4.jpg
    129.9 KB · Visningar: 220

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Retep skrev:
Yepp, bilder kommer här....

/Peter

Nu förstår jag verkligen hur fasiken jag kunde sopa till det så... Den sneddar ju över vägen, telefonlinjen!

Det där borde fan vara olagligt... :va

Fine att jag är sopig som kör av, men det där...

/J
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Skont att du ar ok. Rullade forbi strax efter att du hade hamtats, hojen sag iaf inte sa taskig ut. Rulla vidare! (Ar i LA, saknar svenska tecken)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top