MangeH
Gudomlig sporthojare
Hoppas att Rossi får komma tillbaka till Honda! Kunde vara kul att se om det går bättre på en annan hoj, för nu är det inget roligt att se...
Personligen tror jag han är livrädd för att inte vara no 1...
Personligen tror jag han är livrädd för att inte vara no 1...
Ja, usch, vi vill absolut inte se världens bästa förare göra upp om MotoGP-titeln utan det är viktigare att man är en trevlig prick och uppfattas som rolig...Gött! Väck med den tråkiga råttan!
Här kan man läsa vad Casey sa efter presskonferensen när det hölls en Q&A:
http://www.motomatters.com/interview/2012/05/17/casey_stoner_explains_his_decision_to_re.html
Tycker det är svårt att få en korrekt bild av varför han slutar och det lär nog dröja några år innan vi får veta sanningen i hans bästsäljande memoarer. Men att han inte gillar utvecklingen i MotoGP är rätt tydligt och jag tolkar det som att han helst hade sett enbart prototyper (fabriks- och satellithojar) på startplattan. Precis som han säger är det skam på torra land att en kille som RdP ska harva runt på en CRT-hoj.
Innan trodde jag att Stoner struntade i det som skrevs om honom men här träder en för mig ny bild fram där han verkar vara en person som bryr sig väldigt mycket om vad andra tycker. Att han inte kan låta bli att ta upp den kritik han fått för de dåliga åren på Ducatin (det var som bekant inte alltid klackarna i taket även om en del fanboys hävdar det i tid och otid), laktosintoleransen osv tycker jag är ett tydligt tecken på detta. Jämför gärna med Rossi som allmänt beskrivits som slut men ändå kämpar på, vill köra ett par år till och glatt vinkar till kameran dag ut och dag in, oavsett vad media och fansen tycker.
Det är också lite intressant att han klagar på att media gnäller när han själv anses vara en av de gnälligaste och sällan drar sig för att kritisera GP-cirkusen.
Tyvärr så tror jag att Stoner kommer att falla i glömska ganska snabbt och inte nämnas ihop med de stora förarna i framtiden, ungefär som Spencer. Hade han bitit ihop, inte framstått som så gnällig och tagit 2-3 titlar till hade det varit en annan femma.
Hur som helst hade jag gärna sett honom stanna minst 4-5 år till
@Sege: Ja, Lorenzo till Honda och Rossi till Yamaha känns troligare men man ska aldrig säga aldrig. Skriver Lorenzo på för Yamaha är ju Rossi den vassaste Honda kan skriva kontrakt med när det gäller både det sportsliga och reklambiten.
Tur för Lorenso till nästa år, då kan han bli världsmästare då, ungefär som när Rossi var skadad.
MotoGp kommer att dö om de ska bygga klassen på några enstaka förare, in med lite nytt blod i fabriksteamen, några personligheter som man slipper tjurskallar som Lorenso och Spies.
Toppgubbarna blir ju knappt glada fast de kommer på pallen.
Bradl kommer aldrig förgylla något, han är en okej straxefter-podiet förare men ingen glädje att titta på när han kör runt. Det är en något sämre Pedrosa, gör någon manöver ibland men oftast åks det bara runt runt runt. Skittrist.
Stoner har uppenbarligen tagit illa vid sig känns det som när man lyssnar på hela presskonferensen. Rossi har spelat mind games mot honom länge och tillslut bet det? Hade varit en okej teori om Rossi inte hade tävlat om att komma topp tio nuförtiden faktiskt men nu, njah, inte så mest kanske.
Stoner har dock helt klart gått upp pinnhål i aktning, inget snack om saken. Han är snabbare än Rossi i rena varvtider men klart sämre psyke vilket dock kan förklara i att Duccen verkar kunna bryta ner vem som helst totalt. Hade varit intressant att få spola tillbaka tiden och sätta Stoner på en HRC Repsol Honda direkt efter LRC istället för Ducati. Hur hade det gått? Total dominans eller pannkaka? Tänk efter nu, total succé är faktiskt inte alls given.
Eller om man inte tänker så mycket...Senare i texten skriver han lite förenklat förklarat att den största anledningen att vissa har svårt för honom är att han helt enkelt visat gång på gång att han är snabbare än rossi. Så jäkla klockrent och rätt uppenbart faktiskt när man tänker på det.....
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|