Jävligt trist att stoner ska sluta, han är nog den som jag och många andra tycker är den som är mest underhållande att titta på när han kör. Det ser ut som att han kör över gränsen om vad som är möjligt men ändå under full kontroll!
Och det gör han som ingen annan.
Men jag förstår att han inte gillar vart motogp är påväg om det nu är det största avgörande skälet till att han vill sluta (förutom familjen förstås).
Det är en ren jävla skam som någon redan sagt att behöva se killar som RDP mfl harva runt på CRT skräp för att fylla ut startfältet och att det ska behöva vara regnrace för att det ska kunna finnas minsta lilla spänning så dom andra skräp cyklarna kan hävda sig någorlunda..
Bort med CRT skitcyklarna pronto (och ducati?
OBS: duccen var ett skämt) och ta bort enhetsdäck och begränsningar och in med kvaldäck igen, motogp ska vara prototypracing och det ska inte vara förare/hojar som blir varvade och är i vägen efter halva racet "för att det ska öppna upp för fler omkörningar och fler team" som bara är i vägen, det är inte rätt väg att gå för att göra klassen spännande igen!
Och jag tror inte CRT hojarna kommer att vara med i toppen även om två år oavsett vem som spakar dom och då kommer det säkert bli ännu mer begränsningar för fabrikarna och friare regler för CRT eller rent av någon sorts enhets-skit av hela motogp
Det ska vara dyrt satan med prototypracing och jag önskar att alla dom ledande fabrikarna borde vara representerade (med satelitcyklar och förare som kan hävda sig) med minimalt med begränsningar! Annars kan man titta på andra serier som wsbk eller bsb.
Stoner må uppfattas som gnällig och extremt känslig för när någon är i vägen på banan tex och har vissa egenskaper som jag inte heller gillar utanför banan men vad spelar det för roll när han kör som en gud?! Och han har helt rätt i och jag förstår honom när han säger att motogp har utvecklats till något som han inte vill vara del av längre, även fast det fanns andra anledningar också till hans beslut att lägga ner.
Men ändå lite konstigt att vilja lägga ner nu när hans självförtroende borde vara på topp nu när han vann förra året och bevisade att det inte var ducatins förtjänst att han vann 2007 och att han bevisligen kan köra och anpassa sig jävligt bra till det material han får, och han har stor chans att ta titeln både i år igen och nästa år även med hårdare konkurrens av Lorenzo mfl, och att han skulle vara rädd att förlora och att det skulle vara ett skäl till att han slutar det tror jag inte ett dugg på.
Och att inte vilja köra nästa år då förhoppningsvis och förmodligen rossi kommer att sitta på en fabrikare som han kan vara med i toppen och slåss med och därmed kunna göra upp och bevisa en sista gång att han kan vinna under alla omständigheter när det förmodligen kommer att vara ännu större konkurrens från fler håll än som nu när i stort sett bara lorenzo kan mäta sig mot honom är också synd och lite konstigt beslut..
Det hade varit ett mer logiskt val att köra nästa säsong också och satsa på vinst som han har stor chans på att ta då också tror jag även när det kommer vara fler topklandidater än att sluta efter denna säsong i det avseendet för att få tyst på all media och folk som gnäller på honom att han bara vunnit för att han har bästa hojen och bla bla bla.
Nu verkar ju inte stoner bry sig så mycket om vad andra tycker i det här oväntade beslutet iaf men han hade ju helt klart blivit "mer" ihågkommen som "en av dom största" om han tagit en eller två titlar till när det varit lite mer konkurrens när och om tex rossi skulle vara med i toppen igen samtidigt som lorenzo på sin Yamaha är i toppform, pedrosa kämpar på och är med i top 3 som vanligt och samtidigt som många andra som är på väg uppåt som han får kämpa mot också som cruchlow, dovi och spies( om han vänder sin katastrof start på sin säsong).
Drömmen skulle enligt mig skulle vara (förutom att stoner skulle stanna kvar) att skrota CRT och allt vad "enhet" heter och om Suzuki och Kawasaki ger sig in i leken igen med stora satsningar så det blir riktig prototypracing igen med hyffsade startfält.
Fan vad häftigt det vore om kawa skulle få fram en riktigt vass maskin som stoner skulle komma tillbaka på 2014
Oj vad mkt det blev skrivet men jag är dålig på att sammanfatta och spånade tydligen iväg lite men inte helt offtopic iaf