Stoner slutar efter säsongen!

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Mmm, fast just nu säger du att du kommer med fakta, men gör det inte. Var har du läst att Casey fick så mycket sämre däck än andra när han körde för LCR?

Som sagt är det 6 år sedan Stoner körde för LCR. Hur är du funtad om du allvarligt vill att jag ska börja leta källor för det. Läs för fan sista länken jag la ut från motomatters där david emmett skriver om bland annat det.. Ge dig nu. Jag vet att det är känsligt och jobbigt för er att rossi kritiseras men det är i te det som är problemet. Nej det underliggande är att rossi erkänt att han inte klarar av att köra duccen som stoner gjorde och gud vad jobbigt det blev när allas medialuder rossi inte kunde prestera då.
Men klart, fortsätt käfta på i internet så känns det nog bättre inombords lilla vän.

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Vad är det du länkar till som vi andra, som följer MotoGP på diverse sajter, bloggar och Twitter dagligen, missar?
Hade betydligt bättre källor för tio år sedan när mina vänner jobbade i direkt anslutning till denna prototyp racing hos ett välkänt företag i upplands väsby. Men det var innan din tid och innan du ens reggat dig här på sajten. Idag är det mer intresse och säkerligen ungefär samma allmänna källor som allmänheter läser.. :tummenupp

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Som sagt är det 6 år sedan Stoner körde för LCR. Hur är du funtad om du allvarligt vill att jag ska börja leta källor för det. Läs för fan sista länken jag la ut från motomatters där david emmett skriver om bland annat det.. Ge dig nu. Jag vet att det är känsligt och jobbigt för er att rossi kritiseras men det är i te det som är problemet. Nej det underliggande är att rossi erkänt att han inte klarar av att köra duccen som stoner gjorde och gud vad jobbigt det blev när allas medialuder rossi inte kunde prestera då.
Men klart, fortsätt käfta på i internet så känns det nog bättre inombords lilla vän.

Käfta? Jag tycker att jag frågade snällt. Varför blir du arg?

Jag hittade det du sannolikt syftar till i artikeln på motomatters:

"His talent was immediately obvious once he climbed aboard a MotoGP bike in 2006. After missing most of the preseason due to surgery, he finished 6th in the season opener at Jerez, then qualified on pole at Qatar, and finished on the podium at Istanbul. On the lowly satellite LCR Honda, last in the queue for parts from Honda, and last in the queue for tires from Michelin, Stoner never finished worse than 8th, and got close to the podium a couple more times."

Intressant! Vilka körd Michelin 2006? Rossi, Dani, Edwards, Roberts, Hayden, Melandri, Elias, Stoner och Tamada.

De fyra första racen slutade Casey 6, 5, 2, 5, 4. Detta var ju klart jämförbart med Rossi (14, 1, 4, DNF, DNF), Hayden (3, 2, 3, 2, 5) och Melandri (5, 7, 1, 7, 1) och klart mycket bättre än tex Roberts och Edwards.

Varför ville då inte Michelin ge honom samma förutsättningar? Jag tycker att det verkar märkligt, även om det är länge sedan.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hade betydligt bättre källor för tio år sedan när mina vänner jobbade i direkt anslutning till denna prototyp racing hos ett välkänt företag i upplands väsby. Men det var innan din tid och innan du ens reggat dig här på sajten. Idag är det mer intresse och säkerligen ungefär samma allmänna källor som allmänheter läser.. :tummenupp
Du skriver rätt mycket utan att ha en susning, men jag ska inte vara sämre.

När jag kollade MotoGP live första gången var du antagligen inte ens född eller så hade du blöja på dig. Det baserar jag på din oförmåga att använda stora bokstäver, särskrivningar, ditt sätt att argumentera, din aggressivitet och din självutnämnda expertis. Det luktar curlad 80-talare lång väg :hihi

Angående David på MotoMatters skriver han massor av bra saker men det finns de som varit med betydligt längre än honom och det är först de senaste 1-2 år som han börjat följa MotoGP live. Vem som fick vilka däck 2006 tror jag ärligt talat inte han har en aning om.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Brukar följa dom här trådarna ofta men skriver väldigt sällan pga den sandlåde nivå som oftast blir i dom... Inte helt sällan av samma personer om och om igen.
Men måste bara lägga in ett inlägg här jag också..
Så du menar att man måste kunna särskrivning för att veta nåt om motogp?

Intressant...

Och vad gäller David Emmet så verkar han ha rätt bra koll på vad som sker, det faktumet att han inte har följt det så länge har inget med saken att göra..

Med den logiken skulle jag inte veta nåt om vad som har skett innan -77, året jag är född
(alltså inte curlad 80 talare ):D

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Käfta? Jag tycker att jag frågade snällt. Varför blir du arg?

Jag hittade det du sannolikt syftar till i artikeln på motomatters:

"His talent was immediately obvious once he climbed aboard a MotoGP bike in 2006. After missing most of the preseason due to surgery, he finished 6th in the season opener at Jerez, then qualified on pole at Qatar, and finished on the podium at Istanbul. On the lowly satellite LCR Honda, last in the queue for parts from Honda, and last in the queue for tires from Michelin, Stoner never finished worse than 8th, and got close to the podium a couple more times."

Intressant! Vilka körd Michelin 2006? Rossi, Dani, Edwards, Roberts, Hayden, Melandri, Elias, Stoner och Tamada.

De fyra första racen slutade Casey 6, 5, 2, 5, 4. Detta var ju klart jämförbart med Rossi (14, 1, 4, DNF, DNF), Hayden (3, 2, 3, 2, 5) och Melandri (5, 7, 1, 7, 1) och klart mycket bättre än tex Roberts och Edwards.

Varför ville då inte Michelin ge honom samma förutsättningar? Jag tycker att det verkar märkligt, även om det är länge sedan.

Intressant det där med däcken... Var det inte capirossi som sa att det var samma situation förra säsongen, att vissa förare blev prioriterade när det gällde däck och att andra fick åka runt med ett par år gamla?

Stämmer det, så är Stoners resultat den första säsongen minst sagt imponerande!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Brukar följa dom här trådarna ofta men skriver väldigt sällan pga den sandlåde nivå som oftast blir i dom... Inte helt sällan av samma personer om och om igen.
Men måste bara lägga in ett inlägg här jag också..
Så du menar att man måste kunna särskrivning för att veta nåt om motogp?

Intressant...

Och vad gäller David Emmet så verkar han ha rätt bra koll på vad som sker, det faktumet att han inte har följt det så länge har inget med saken att göra..

Med den logiken skulle jag inte veta nåt om vad som har skett innan -77, året jag är född
(alltså inte curlad 80 talare ):D
Kul att du tagit det läskiga steget och börjat skriva, det är ju så man får ett bra forum, genom att delta själv :)

Nej, man behöver inte ens kunna stava speciellt bra för att skriva här vad jag vet. Däremot kanske man ska hoppa ner från sin höga ponny när man har en argumentationsteknik i nivå med en 11-åring och tror sig vet allt för att man har ett par kompisar som jobbat på Öhlins. En något mer ödmjuk attityd brukar fungera lite bättre.

Angående David så misstolkar du det jag skriver, kanske med flit?
Jag säger ingenting om hans kunskaper inom nutid, det jag ifrågasatte var vad han visste om Michelin-däcken 2006 som en viss herre hakat upp sig på.

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Käfta? Jag tycker att jag frågade snällt. Varför blir arg?

Sorry Anders mitt fel.:rodnar Har lite hett temperament ibland. Även om det är kul att följa dessa disskutioner så finns inte tiden för mig att följa trådarna på detalj nivå...

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Du skriver rätt mycket utan att ha en susning, men jag ska inte vara sämre.

När jag kollade MotoGP live första gången var du antagligen inte ens född eller så hade du blöja på dig. Det baserar jag på din oförmåga att använda stora bokstäver, särskrivningar, ditt sätt att argumentera, din aggressivitet och din självutnämnda expertis. Det luktar curlad 80-talare lång väg :hihi

Angående David på MotoMatters skriver han massor av bra saker men det finns de som varit med betydligt längre än honom och det är först de senaste 1-2 år som han börjat följa MotoGP live. Vem som fick vilka däck 2006 tror jag ärligt talat inte han har en aning om.

Inte så sur Sandström. Nu ska du ju vara glad att det skrivs här så det förblir ett aktivt forum. Och klart du inte ska vara sämre. Men det är du. Lite lite sämre än mig.
Du är bra patetisk som kan ta en given situation och uppfatta den på ditt eget sätt. (avskärmad från verligheten anser jag) Försöka vrida allt dåligt mot Stoner. Fortsätt så och hoppas du mår bättre inombords.
OCH NU SKRIVER JAG I VERSALER SÅ DU VERKLIGEN FÖRSTÅR.
FUNDERAR PÅ DET HÄR MED ROSSI OCH VET NU VARFÖR DU ÄR SÅ BARNSLIGT FÖRTJUST I HONOM. DU ÄR GAY. DAGS ATT KOMMA UT UR GARDEROBEN. ROSSI ÄR OCKSÅ GAY. JAG MENAR NÄR SÅG MAN GONOM I ETT FÖRHÅLLANDE SIST? (OBS bara med kvinnor nu Sandström) ja men så är det. Det ju därför du hatar för han har fru och barn. (klarar uppenbart av att tillfredsställa en kvinna. :D

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Ursäkta mina stavfel. Lär mig aldrig att stava med den här jäkla paddan.. Skriver självklart om stoner där på slutet.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
magi: Nu tog du väl i så det kom en tesked brunt i kalsipperna?

Här kommer lite fakta: Ungefär 74% av bråkmakarna på sporthoj.com har varit hormonstinna hannar från västkusten med göteborgsmohawk, trekvartsbyxor och tribaltatueringar. Är det för att ni får femtesorteringen på dricksvatten? Eller andas ni in nåt skit som blåser in från Nordsjön?

Ta ett djupt andetag innan nånting brister i kroppen på dig, och undvik sedan gärna såna där märkliga utbrott.

Tack på förhand.

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
Intressant det där med däcken... Var det inte capirossi som sa att det var samma situation förra säsongen, att vissa förare blev prioriterade när det gällde däck och att andra fick åka runt med ett par år gamla?

Stämmer det, så är Stoners resultat den första säsongen minst sagt imponerande!

De mer eller mindre lottar ut däcken numera. Det finns inga öronmärkta däck. De har två, ibland tre, gummiblandningar att välja mellan och när valet är gjort plockas de slumpmässigt ur de högarna med däck som Bridgestone levererat för racet.
Det som hände förra säsongen var att gamla däck dök upp i däckshögarna, så några fick ett och annat gammalt däck. De lär dock ha distribuerats slumpmässigt mellan förarna.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Inte så sur Sandström. Nu ska du ju vara glad att det skrivs här så det förblir ett aktivt forum. Och klart du inte ska vara sämre. Men det är du. Lite lite sämre än mig.
Du är bra patetisk som kan ta en given situation och uppfatta den på ditt eget sätt. (avskärmad från verligheten anser jag) Försöka vrida allt dåligt mot Stoner. Fortsätt så och hoppas du mår bättre inombords.
OCH NU SKRIVER JAG I VERSALER SÅ DU VERKLIGEN FÖRSTÅR.
FUNDERAR PÅ DET HÄR MED ROSSI OCH VET NU VARFÖR DU ÄR SÅ BARNSLIGT FÖRTJUST I HONOM. DU ÄR GAY. DAGS ATT KOMMA UT UR GARDEROBEN. ROSSI ÄR OCKSÅ GAY. JAG MENAR NÄR SÅG MAN GONOM I ETT FÖRHÅLLANDE SIST? (OBS bara med kvinnor nu Sandström) ja men så är det. Det ju därför du hatar för han har fru och barn. (klarar uppenbart av att tillfredsställa en kvinna. :D

Du ser hur det går med kvinnor, kolla stoner. Ska man vara skärpt ska inte kvinnor vara med.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Jävligt trist att stoner ska sluta, han är nog den som jag och många andra tycker är den som är mest underhållande att titta på när han kör. Det ser ut som att han kör över gränsen om vad som är möjligt men ändå under full kontroll!
Och det gör han som ingen annan.
Men jag förstår att han inte gillar vart motogp är påväg om det nu är det största avgörande skälet till att han vill sluta (förutom familjen förstås).

Det är en ren jävla skam som någon redan sagt att behöva se killar som RDP mfl harva runt på CRT skräp för att fylla ut startfältet och att det ska behöva vara regnrace för att det ska kunna finnas minsta lilla spänning så dom andra skräp cyklarna kan hävda sig någorlunda..
Bort med CRT skitcyklarna pronto (och ducati?:hihi OBS: duccen var ett skämt) och ta bort enhetsdäck och begränsningar och in med kvaldäck igen, motogp ska vara prototypracing och det ska inte vara förare/hojar som blir varvade och är i vägen efter halva racet "för att det ska öppna upp för fler omkörningar och fler team" som bara är i vägen, det är inte rätt väg att gå för att göra klassen spännande igen!
Och jag tror inte CRT hojarna kommer att vara med i toppen även om två år oavsett vem som spakar dom och då kommer det säkert bli ännu mer begränsningar för fabrikarna och friare regler för CRT eller rent av någon sorts enhets-skit av hela motogp:gråta

Det ska vara dyrt satan med prototypracing och jag önskar att alla dom ledande fabrikarna borde vara representerade (med satelitcyklar och förare som kan hävda sig) med minimalt med begränsningar! Annars kan man titta på andra serier som wsbk eller bsb.

Stoner må uppfattas som gnällig och extremt känslig för när någon är i vägen på banan tex och har vissa egenskaper som jag inte heller gillar utanför banan men vad spelar det för roll när han kör som en gud?! Och han har helt rätt i och jag förstår honom när han säger att motogp har utvecklats till något som han inte vill vara del av längre, även fast det fanns andra anledningar också till hans beslut att lägga ner.

Men ändå lite konstigt att vilja lägga ner nu när hans självförtroende borde vara på topp nu när han vann förra året och bevisade att det inte var ducatins förtjänst att han vann 2007 och att han bevisligen kan köra och anpassa sig jävligt bra till det material han får, och han har stor chans att ta titeln både i år igen och nästa år även med hårdare konkurrens av Lorenzo mfl, och att han skulle vara rädd att förlora och att det skulle vara ett skäl till att han slutar det tror jag inte ett dugg på.
Och att inte vilja köra nästa år då förhoppningsvis och förmodligen rossi kommer att sitta på en fabrikare som han kan vara med i toppen och slåss med och därmed kunna göra upp och bevisa en sista gång att han kan vinna under alla omständigheter när det förmodligen kommer att vara ännu större konkurrens från fler håll än som nu när i stort sett bara lorenzo kan mäta sig mot honom är också synd och lite konstigt beslut..

Det hade varit ett mer logiskt val att köra nästa säsong också och satsa på vinst som han har stor chans på att ta då också tror jag även när det kommer vara fler topklandidater än att sluta efter denna säsong i det avseendet för att få tyst på all media och folk som gnäller på honom att han bara vunnit för att han har bästa hojen och bla bla bla.

Nu verkar ju inte stoner bry sig så mycket om vad andra tycker i det här oväntade beslutet iaf men han hade ju helt klart blivit "mer" ihågkommen som "en av dom största" om han tagit en eller två titlar till när det varit lite mer konkurrens när och om tex rossi skulle vara med i toppen igen samtidigt som lorenzo på sin Yamaha är i toppform, pedrosa kämpar på och är med i top 3 som vanligt och samtidigt som många andra som är på väg uppåt som han får kämpa mot också som cruchlow, dovi och spies( om han vänder sin katastrof start på sin säsong).

Drömmen skulle enligt mig skulle vara (förutom att stoner skulle stanna kvar) att skrota CRT och allt vad "enhet" heter och om Suzuki och Kawasaki ger sig in i leken igen med stora satsningar så det blir riktig prototypracing igen med hyffsade startfält.
Fan vad häftigt det vore om kawa skulle få fram en riktigt vass maskin som stoner skulle komma tillbaka på 2014:)

Oj vad mkt det blev skrivet men jag är dålig på att sammanfatta och spånade tydligen iväg lite men inte helt offtopic iaf:)

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(
En fråga. I tiderna före 990cc, var det enbart prototyper som körde, eller fanns det privatteam med produktionsräsrar?

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Så långt tillbaka som jag följt MotoGP, alltså även en del av tiden före det blev MotoGP då Wayne Gardner, Randy Mamola mfl. körde som "gudar", har det funnits privatteam på mer eller mindre "fabrikare". En maskin som nästan var konkurrenskraftig, ungefär som CRT-hojarna, var Hondas NSR500V som fanns med ända fram till 4-taktarna tog över.

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_NSR500V

The Honda NSR500V is a race motorcycle from the Honda NSR series. It was designed and manufactured by HRC and debuted in 1996 for the Grand Prix motorcycle racing's 500 cc class. The bike was conceived by Honda to be a viable machine for privateer teams to enter the class.

/KentW

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...