Stoner till Honda!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Det lutar ju åt det hållet men det är många race kvar. Eftersom jag alltid har gillat Lorenzo så vore det grymt. :)
Nej, förvisso så har den feta kärringen inte sjungit ännu - men han har ett rejält övertag redan och har svårt att se att någon annan hoj/förare är i en sits att kunna utmana annat om enstaka race.

Bakgrundsbilden på datorn är när jag provsitter hans "Spains No1" VM-vinnande hoj - dags igen nu i år för nästa titel :)
 

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
När, var, hur och källa på det, tack.

satt en dag och googlade på silly season för några dagar sen och läste en jävla massa, ska se om jag kan hitta det igen

http://www.twowheelsblog.com/post/4553/silly-season-ducati-offers-a-blank-cheque-to-valentino-rossi

satt en dag och googlade på silly season för några dagar sen och läste en jävla massa, ska se om jag kan hitta det igen

http://www.twowheelsblog.com/post/4553/silly-season-ducati-offers-a-blank-cheque-to-valentino-rossi

http://www.crash.net/motogp/news/154480/1/rossi_its_me_or_lorenzo_at_yamaha_in_2011.html

här har du
 
Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Att Burgess och flera av mekanikerna följde med var såklart väldigt viktigt men jag tror inte man ska underskatta den totala förändring av hela raceavdelningen som Yamaha gjorde. Masao Furusawas inträde som chefsingenjör istället för Ichiro Yoda, som gick till Kawasaki, kan nog inte underskattas. Sedan satsade Yamaha mer pengar, resurser och personal än någonsin tidigare. Resultatet av den samlade förändringen och satsningen med Rossi som sista pusselbit ser vi resultatet av nu.
Eftersom Rossi hade så svårt för den japanska kulturen när han var hos Honda, kan man förmoda att Burgess & Co inte har varit helt utan betydelse.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eftersom Rossi hade så svårt för den japanska kulturen när han var hos Honda, kan man förmoda att Burgess & Co inte har varit helt utan betydelse.
Har jag skrivit något annat? Jag belös bara betydelsen av att Yamaha Racing Corporation förändrade hela sin struktur och kultur. Furusawa är ju känd bland media och andra runt omkring för att han inte är som tex. HRC har gjort sig kända för.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Har jag skrivit något annat? Jag belös bara betydelsen av att Yamaha Racing Corporation förändrade hela sin struktur och kultur. Furusawa är ju känd bland media och andra runt omkring för att han inte är som tex. HRC har gjort sig kända för.
Jag vet inte riktigt. Tror inte det. Men du beskrev Rossi som en ”sista pusselbit” i Yamahas satsning på ny ”struktur och kultur”. Skit samma. Jag tror vi tror likadant om varför det har gått så bra för Rossi hos Yamaha.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag vet inte riktigt. Tror inte det. Men du beskrev Rossi som en ”sista pusselbit” i Yamahas satsning på ny ”struktur och kultur”. Skit samma. Jag tror vi tror likadant om varför det har gått så bra för Rossi hos Yamaha.
Så är det nog, att vi tror ungefär lika. Dock tycker jag man gör det lite enkelt för sig och säger Rossi & JB grejade biffen. Jag tror tex. Masao Furusawa är lika viktig som de två tidigare nämnda herrarna.
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Med tanke på att Livio Suppo är hos Honda låter det inte som omöjligt. Men att droppa Pedrosa (droppa GÄRNA Puig) som är en killer, låter trist!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
...droppa GÄRNA Puig...
Jag har aldrig förstått varför somliga ogillar Alberto Puig; en före detta NSR 500-förare (och racevinnare) som gör ett lysande jobb som manager för Dani Pedrosa. Karln är ju en hjälte!
 

Bifogat

  • 1801082548887.jpg
    1801082548887.jpg
    43.4 KB · Visningar: 62
  • albertopuighondansr500.jpg
    albertopuighondansr500.jpg
    79.3 KB · Visningar: 67
  • dani_pedrosa_alberto_puig_grid_lemans.jpg
    dani_pedrosa_alberto_puig_grid_lemans.jpg
    102.3 KB · Visningar: 61
Last edited:

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Helt seriöst, vad är det som gör att alla verkar hata Puig? Har inte hängt med så mycket i MotoGP de senaste åren utan tänker mest på honom som en skaplig 500 åkare.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
...Puig...tänker mest på honom som en skaplig 500 åkare.
Nja, det var ett tag sedan.

http://world.honda.com/HRC/repsolhondateam/inside/albertopuig/

De som ogillar Puig gillar ofta Nicky Hayden... :rolleyes:

Innan Hayden fick sparken från Repsol Honda var han högljutt missnöjd med att Pedrosa fick mer gehör från HRC än vad han själv fick och detta missnöje riktade han mot Pedrosas manager:

”I’m not even sure what I said but I did say Puig basically runs our team, he runs HRC at the moment and I really believe that and I stand by that.”

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...tober/13-19/oct1608-hayden-hits-back-at-puig/

Det komiska är att de som kritiserar Puig inte verkar fatta att det är Puigs jobb att se efter Pedrosa – inte att se efter Hayden. Kanske är det bättre att ha en manager med inflytande i depån, än en som lystrar till ”pappa”?
 

Bifogat

  • 89786042-L.jpg
    89786042-L.jpg
    55.4 KB · Visningar: 49
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det komiska är att de som kritiserar Puig inte verkar fatta att det är Puigs jobb att se efter Pedrosa – inte att se efter Hayden. Kanske är det bättre att ha en manager med inflytande i depån, än en som lystrar till ”pappa”?

Hur Du än vänder och vrider på det talar Resultatet hos Honda dock för Hayden
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hur Du än vänder och vrider på det talar Resultatet hos Honda dock för Hayden
Är det därför som Pedrosa räknas in som en fyra så kallade aliens och Hayden fortsätter sin karriär som andreförare? Hayden är fd världsmästare men ingen satsar på honom som en framtida. Pedrosa är en av fyra som har realistiska chanser att vinna VM i framtiden. Killen är trots allt bara 25 bast.
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Tycker Pederosa har underpresterat de senaste åren och varit riktigt ojämn.... men nu verkar han ha bytt roll med Stoner så vette fan om han inte kan överraska i år då hondan verkar hänga med bra och peddot är ruggit snabb :va
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top