Stoppa fartkamerorna - protestlista

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
CHROLO skrev:
Måste vara ett tufft "jobb" att läxa upp en hel yrkeskår. Jag tror att senaste siffran på antalet konstaplar jag hörde var 16 500. Bara i Sverige.
Jag snusar inte :D

Jag det är många, många kvar. Men en mindre sedan igår faktisk. En Max ringde och tjötade om mitt senaste brott. Han läste upp diverse händelser som skett och regler runt detta. Jag svarade "Okey" på samtliga av hans påståenden/förtäckta frågor. Till slut blev han irriterad och meddelar mig: -Du skall inte svara "okey" - du skall svara "Ja".

Jag läxar naturligtvis upp honom och förklarar att han begår ett brott om han försöker påverka lagens gång. Tyckte lite synd om honom med faktiskt, men vad skall man göra?

Angående snusandet. Jag snusar inte heller. (Brukar bara ha med mig en dosa i kutsen med begagnade General Portion-påsar för eventuella bjudtillfällen :D
 

Oldman

Guest
Barbone skrev:
Varför ska du köra 90 på 110 väg :confused:

Hmmm blev visst något fel!!! Ska inte upprepas.

Det jag menar är att det är svårt att hålla rätt hastighet med hojen, i 90 eller 110 km vägar.

Blev det rätt nu eller :confused:

MVH Oldman. :tomten
 

Oldman

Guest
Gustav1 skrev:
Nä precis, men det han säger är ju sant. Kör man lagligt så slipper man bekymra sig.

Är det därför att du ska sälja hojen!!! För att det är svårt att köra lagligt eller.

Det jag menar är att alla vi som är i trafiken, bilar customhojar och sporthojar

kör över gällande hastighetsregler, sen om vissa kör 130 och andra kör 160 200 på en motorväg så har vi alla gjort ett hastighetsbrott som kan leda till att vi tappar kortet och har man otur kan man tappa jobbet också.

Kan nu jämmföras med knarkare och andra asocial mänskor som gör brott dagligen, kör bil utan kort och påverkad av något.

När så kallade polisen har gjort x anntal olovliga körningar får dem typ en mån eller en fotboja och kan gå fri på gatan.

Nu vet Polisen i varje Kommun och Stad villka dessa asocial mänskor är och dem vet också att det inte är någon mening att hålla på att jaga dem (tyvärr)

Slutcitat av detta är att man blir så förbannad när man ser dessa skåp efter vägen och alla dessa trafikpoliser som vinkar in oss vanliga som råkada köra 20 eller mer och en böterslapp och indraget körkort och dessa typer går fri och kan fortsätta sin krimminella bana och vi får betala skiten.

MVH Oldman :tomten .
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Swedie skrev:
de flesta kamerar har inga kameror i sig. sluta klaga o kör lagligt ;) hehe

dessa kamerar tar inte på 55 på 50 väg... eller?

sen är det väl endast de i bil som borde klaga. Om de nu inte kommer på hur man kan sätta fast motorcyklister.

I Västra Götaland finns det bara TVÅ Kameror som flyttas runt. (en så länge) :cdevil

(Kan tyvärr inte avslöja källa då den personen jobbar på polisen i Gbg.) :censored
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top