Stoppad av Polis o fick Flygande bes för plåten

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
sandstream skrev:
2229728 I ärlighetens namn kan du inte ha en susning om vad en eventuell smitning får för konsekvenser ett par sekunder/minuter efter att du har bestämt dig för att "dra".
Men visst, att vrida på fullt på tex motorvägen när en polisbil vill stoppa dig är ju mindre riskfyllt än många andra ställen

Nej, väldigt få människor besitter den egenskapen att dom vet vad som händer i framtiden.(då hade man ju stannat hemma om man visste att man skulle åka in i en kontroll) Men det är som sagt en väldig skillnad på var och vilken tid på dygnet. Och förhoppningsvis vet man var man är och vad klockan är när man är ute o kör, man har rimligen en uppfattning av trafiktätheten om man är det minsta vaken.

edit:eftersom du kommer ifrån stockholm kanske du tror det ser likandant ut i hela landet,(med trafiken, vägar osv) men jag lovar dig att det är en väldig skillnad på förutsättningar beroende på var man bor.

sandstream skrev:
2229728Själv har jag gjort det lätt för mig och behöver aldrig överväga, jag stannar alltid :)
Men så har jag rätt mycket hår på bröstet också :D
(Men inte så mycket på huvudet...)
Då är det där vi har skillnaden, jag har bara några tofsar här o där på bröstet men en redig kalufs på huvudet.
 
Last edited:

sandstream

Guest
mloren skrev:
edit:eftersom du kommer ifrån stockholm kanske du tror det ser likandant ut i hela landet,(med trafiken, vägar osv) men jag lovar dig att det är en väldig skillnad på förutsättningar beroende på var man bor.
Jag har varit utanför tullarna ett par gånger och vet ungefär hur ni har det på landet (var uppe vid Forsmark igår...) :lol
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
sandstream skrev:
2230114 Jag har varit utanför tullarna ett par gånger och vet ungefär hur ni har det på landet (var uppe vid Forsmark igår...) :lol

Just va jag tänkte. :D
 

XANDER

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsx-R1000 Turbo K5*Såld*
CHROLO skrev:
2229578 Papperet betyder att du har rimlig tid på dig att fixa bristerna. I ditt fall att flytta skylten. Vad som är rimlig tid beror på vad det är för brister. Om du inte gör det så åker du på en ny kontrollbesiktning. Böter kan du få direkt.

Var det svar på din fråga?


Tack det var svaret på min fråga... Liksom tycker att han kunde gett mej böter på en gång. Papperet ha ju noll betydelse. Ombes nästa gång kan han väl ge mej om han vill ändå på direkten???
 

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Norra Sthlm
Hoj
Gixxer 750 -98
Alex 6R skrev:
2229788 Jag har min exakt likadant med karborreband på.. när den sitter på så sätter jag den upp och ner, annars kör jag utan, har den i kutsen och säger att den rammla av om jag skulle bli tagen

snyggt som fan.. fortsätt

För dom lär ju säkert ta hänsyn till att den "ramlat av" :3freak
Varför sätta på den över huve taget om du sätter den upp och ner? Om du blir stoppad lär du få böta oavsett
 

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Ort
Höör
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Hade också otur att ryka dit på skylten för 3v sen.. Fast den syntes ganska bra ändå så det skulle inte vara några problem.
Men jag hade sån jävla tur att det var aspiranterna som var ute och skaffade sig erfarenhet :huvet

Slapp ombesiktning...
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
sandstream skrev:
2229728
I ärlighetens namn kan du inte ha en susning om vad en eventuell smitning får för konsekvenser ett par sekunder/minuter efter att du har bestämt dig för att "dra".

Ka-Tjing!

sandstream skrev:
2229728
Men visst, att vrida på fullt på tex motorvägen när en polisbil vill stoppa dig är ju mindre riskfyllt än många andra ställen.

Jag har tänkt lite på det där med att stanna/inte stanna om Polisen blinkar blått. Min personliga åsikt är att det troligtvis är farligare för alla att inte stanna om det är motorväg, eftersom hastigheten av naturliga skäl kommer att bli väldigt hög för att man ska komma undan, och risken för att det händer en olycka ökar därför drastiskt.

Rimligtvis borde det vara mindre riskfyllt att smita undan i tex. rusningstrafik då hastigheten ofta understiger 30 Km/h och möjligheten för en MC att snirkla sig igenom köerna är betydligt gynnsammare än för en bil. Blir man jagad av en Bumse spricker dock ovanstående argument på rotmos :D

sandstream skrev:
2229728
Själv har jag gjort det lätt för mig och behöver aldrig överväga, jag stannar alltid :)
Men så har jag rätt mycket hår på bröstet också :D
(Men inte så mycket på huvudet...)

Där är vi nästan lika beroende på vad Polisen vill stoppa mig för.
Har jag tex. kört för fort på motorväg skulle jag stanna direkt eftersom det skulle bli alldeles för farligt annars.

Vill de däremot stoppa mig för att jag tex. har kört i en bussfil för att komma smidigare fram i rusningstrafiken skulle jag kanske välja att fortsätta fram genom köerna lugnt och fint och låtsas att jag inte har sett dem, men å andra sidan är jag alldeles för feg för det så jag skulle nog stanna i en sådan situation med i ärlighetens namn :D
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Kodax skrev:
2228640 Ha ni sett en Gsxr 1000 K5/K6 med läppen på :confused: Den ser för jävligt ut. Jag satt min skylt där för jag kände för det sen trodde jag inte att det skulle gnällas över det. :7peta Ja han sa att det skulle bli om bes om jag blev stoppad igen. Ska köpa mej en skylt hållare o sätta dit den. Ha dom så lite o gör så dom måste gnälla över en skylt placering. Den syns gått o väl om man sitter på några meters håll (5-15). Men ha man lite o gö så har man trodde vi höll ihop här på sporthoj men verka va mest fjollor som ska grina o blöa vad som är rätt o fel. Jag fråga vad papperet betydde sen fick ja svar att det var rätt att han stoppat mej. :fatta!

Ähh. låt dig inte påverkas av dom på den punkten.. på detta forum finns dom värsta dubbelmoralkärringarna som existerar.
om det skiter sig.. så betala boten,åk in å visa upp den med orginalhållaren ,åk hem å montera tillbaka den igen.. det är värt en bot då och då.. jag har aldrig fått någon bot..

så här ser min ut just nu med regplåten. jag försöker att göra det lite lagligare med belysning osv. men regplåten är inte från vägverket utan en "reklam" regplåt som är seriöst gjord med reflex material osv.

länk1
länk2
länk3
länk4
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Något omoget att hålla på sådär med regplåten hit och dit och sedan gnälla för att polisen gör sitt jobb....

Kör man skickligt behöver man inte dölja vem man är...

Kör man hårt får man stå för det, allt annat är fegt, det är väl ingen sak att köra som en galning medveten om att man aldrig behöver stå för det.
 
Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
DwD skrev:
2235969 Tycker det verkar som att trådskaparen vill att hojjen skall se snygg ut, inte han själv. :7peta

Så det kallas inte fåfänga då ?

Ursäkta, jag uttryckte mig något felaktigt då. Jag menade fhåjfänga.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
lorkan skrev:
2239068 Så det kallas inte fåfänga då ?

Ursäkta, jag uttryckte mig något felaktigt då. Jag menade fhåjfänga.

:D om det betyder att man vill att hojen skall se snygg ut så har jag åxå fhåjfänga, vem vet.. du kanske skapade ett nytt uttryck där.. såsom "moppefucko"
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
DwD skrev:
2239158 :D om det betyder att man vill att hojen skall se snygg ut så har jag åxå fhåjfänga, vem vet.. du kanske skapade ett nytt uttryck där.. såsom "moppefucko"

Moppefucko har tyvärr inte jag kommit på. Det är väl någon moderator för några år sen som kläckte det ordet här på SH.com.

Vet du vad fåfänga är ? Är man fåfäng om man vill se snygg ut ? Isåfall är väl alla människor fåfänga, vem vill medvetet se ful ut ?
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
lorkan skrev:
2240071 Moppefucko har tyvärr inte jag kommit på. Det är väl någon moderator för några år sen som kläckte det ordet här på SH.com.

Vet du vad fåfänga är ? Är man fåfäng om man vill se snygg ut ? Isåfall är väl alla människor fåfänga, vem vill medvetet se ful ut ?

Det var ditt ord fhåjfänga jag var ute efter vad det betydde,
om du eller andra vill veta vad fåfäng betyder så kolla här.
länk
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top