Stoppad av polisen i 180

DARKDEVIL

Darkdevil
Gick med
4 May 2005
Hoj
Kawazaki ZX-12R -04
:fatta! Ja ibland är man ju inte direkt snabb!!!! :tomten
Ja själv hinner man ju inte åka något idag förutom på lunchen....MEN i morgon efter jobbet då J....R ska det bli åka av. :yoparty :yoparty :yoparty
Först hojj och sen hockey och bira känns helt OK! :D :tuttar :yoparty :banana :squid :cdevil

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
sandstream skrev:
Japp, deras ord väger betydligt tyngre än vårt.
Sen kan det ju vara så att den aktuella polisen inte hade någon lust att besöka rättegången osv om du hade nekat.

Eller så vara han bara glad att sommaren äntligen har kommit, fåglarna kvittrade, en stilla bris drog in över (motor)vägen. Fan vad sitter jag här för. Ut å gasa med mig nu! :D :tummenupp

sandstream

Guest
DARKDEVIL skrev:
MEN i morgon efter jobbet då J....R ska det bli åka av. :yoparty :yoparty :yoparty
Först hojj och sen hockey och bira känns helt OK! :D :tuttar :yoparty :banana :squid :cdevil
Ibland känns livet lite lättare :banana

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Ibland ska man ha tur. Nästa gång så är han nog tyvärr inte lika snäll. Han kanske hade fått sig nåt av frugan dan innan. Så jag tycker mer sex till sveriges poliskår!!!! :tummenupp :rolleyes: :hihi

Redbreather

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
Suzuki GSX750
Ansvar....

Att köra 150-180 på 90 väg oavsett om du just då inte ser några hinder leder förr eller senare till olycka. Att det kan drabba andra bör du också ha i åtanke. Dessutom så drabbar det oss andra som kan hantera hojåkandet med ytterligare premiehöjningar. Nej Tack!

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Redbreather skrev:
Att köra 150-180 på 90 väg oavsett om du just då inte ser några hinder leder förr eller senare till olycka. Att det kan drabba andra bör du också ha i åtanke. Dessutom så drabbar det oss andra som kan hantera hojåkandet med ytterligare premiehöjningar. Nej Tack!

Bara att gratulera :tummenupp

Passa på när du har lite tur... (så har du råd med böter och 6mån indragning nästa gång)

trisslott.jpg

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Redbreather skrev:

Men SHIT! Aldrig begått misstag/åkt för fort/skitit i reglerna???

Jag helförsäkrar min hoj för att få ut pengar om jag smäller. Räcker inte det? Ska vi skita i att försäkra så slipper nåns försäkring höjas??? Fattar inte ditt argument om försäkringen. Att köra 180 på en motorväg har jag gjort med bil, hoj och om jag hade kunnat snöskoter... Hade jag sagt 280 hade jag tyckt som du!

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Redbreather skrev:

Förresten vad vet du om MITT hojhanterande???

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det är alltid lika pinsamt när folk försöker rättfärdiga fortåkande, fast nu försökte väl inte ens trådstartaren göra de. Alla kör för fort men ingen borde göra det. Så ÄR det.

Nu blev ju ingen skadad så till synes hade väl föraren allt under kontroll.

sandstream

Guest
Redbreather skrev:
Jag förstår vad du menar men man köper ju inte en sporthoj för att köra 110 km/h med, då är en glidare bättre.
Folk med sporthojar, inklusive mig själv, har alltid kört för fort och kommer alltid att göra det.

De viktigaste enligt mig är vart man gör det.
+200 km/h ensam på en motorväg är mer okej för mig än 70 km/h utanför ett dagis.

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
P-son skrev:
Förresten vad vet du om MITT hojhanterande???

Aaah, skit i dom där. De är säkert 35bast o bor kvar hemma hos Mamma också. Egentligen har de ingen hoj för de får inte för mamma men för att va tuff här måste man ju skriva att man har hoj. :D

Parxyst och Redbreather kanske skulle behöva lite mer sex och lite mer smak av sporthoj. haha.

MÅNGA kör för fort... så är det bara. Kör inte motorväg många gånger utan att va över 200 kan jag villigt erkänna.

Jag gnäller heller inte på dom som kör lagligt. Fast ibland kan man ju undra vad sniglar ska på min räserbana o göra. haha. Nej då, kör man för fort måste man se till att tänka ett steg före och tänka åt andra också. För specielt bilister ser sig oftast inte för så noga och kan dyka ut precis framför dig. Men är det fritt på vägen så är det ju bara ditt eget liv du riskerar.

Kan sitta o skriva massa blaha blaha en stund till men slutar nu så ni inte tröttnar för mycket.

sandstream

Guest
HanneZ skrev:
Regel 1 som hojåkare är väl att man ALDRIG har full kontroll på situationen.
Det finns för många faktorer som inte är möjliga att påverka och som kan orsaka problem.
Den enda säkra lösningen är att köra så att man kan stanna oavsett hur nära eller hur fort något kommer i vägen (en utopi men ändå...).

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
sandstream skrev:
Regel 1 som hojåkare är väl att man ALDRIG har full kontroll på situationen.
Det finns för många faktorer som inte är möjliga att påverka och som kan orsaka problem.
Den enda säkra lösningen är att köra så att man kan stanna oavsett hur nära eller hur fort något kommer i vägen (en utopi men ändå...).

Hehe. Ska man köra så sakta att man alltid kan stanna så får man nog stanna hemma. :gnissla

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Där hade du tur mannen. Antar att han var glad att du inte smet och gav dig lite pluspoäng.

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
HanneZ skrev:
Det är alltid lika pinsamt när folk försöker rättfärdiga fortåkande, fast nu försökte väl inte ens trådstartaren göra de. Alla kör för fort men ingen borde göra det. Så ÄR det.

Jag försökte inte på något sätt rättfärdiga att jag körde fort (vilket du säger i ditt inlägg att jag inte försökte) men vill bara förtydliga att jag inte på något sätt skyller på någon annan, inte är beredd att ta straffet, inte skulle försöka dra från snuten, inte betala böterna etc etc. Jag berättade bara en story från igår och beskrev vilken tur jag hade som faktiskt träffade på en (av många) trevlig snut igår! :tummenupp

Jag har en snabb motorcykel som jag planerar att fortsätta köra snabbt med. VART? Ingen som vet... :D

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Att äga en sporthoj, och gnälla på folk som kör fortare än hastighetsbegränsningar är bara pinsamt.
Okej om du ägt en glidare & en banhoj.

edit: men det finns såklart alltid bra & dåliga ställen att köra över dem.

/N

Last edited:

Redbreather

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
Suzuki GSX750
Jösses....

Jo, jag är 35+ och dessutom övningskör jag med min sambo som snart ska köra upp. Jo, jag gasar ibland sporadiskt på lite över tillåten hastighet, framförallt då det för mig är ställt utom allt rimligt tvivel att jag inte äventyrar någon annans liv eller hälsa. Att jag själv kan fara av vägen eller få böta/indraget körkort är upp till mig. Det är förvånansvärt barnslig nivå på vissa inlägg på det här forumet. Vill ni ligga och tokköra, så finns det banor för det. Ja, det kostar lite....

-Jag bor inte hos min mamma
-Jag har sex regelbundet
-Jag är 43 år

Så har vi klarat av den frågeställningen också...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...