Stoppljuset från helvetet

mrcuz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660 -04
Vad är det för fel när man står själv i en korsning och stoppljuset slår bara inte om? Så kommer det en bil bakom varpå skiten slår om direkt. Är det så att sensorerna har missat en pga man kör hoj?:7peta
Vad göra?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Japp, antingen är vi för lätta, eller består av för lite gjutjärn, alla dessa i-landsproblem :D
Antingen så får man rulla fram å tillbaka nån gång, vänta på en bil eller köra mot rött, men då ska man ha fått vänta lääääänge å verkligen se sig för!
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
En bekant i staterna har ett par skitstarka magneter fastsatta i ramen - de skapar tydligen tillräckligt med induktion för att få ljusen att slå om.
 

Andy79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Örebro
Hoj
Letar hoj
Likadant i Örebro :mad:
Ibland funderar man nästan om man skulle göra en rökare och köra mot rött, men då skulle det säkert vara "någon" som ser det och kortet :arsele skulle vara borta så snabbt.
Vi får kanske köpa custom :tungan så ljusen uppfattar tyngden eller metallen bätttre, eller vad det nu är som ljusen går efter :va
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Dom gånger det händer brukar jag vänta en 3-4 minuter och sen kör jag även om det är rött. Känns som att det skulle vara tillåtet, man ska ju inte behöva stå hur länge som helst tycker jag.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Dom gånger det händer brukar jag vänta en 3-4 minuter och sen kör jag även om det är rött. Känns som att det skulle vara tillåtet, man ska ju inte behöva stå hur länge som helst tycker jag.

HAHA! What!?!? Dödsönskan eller? 3-4 min är ju ingenting.
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Ni har fel allihop. Det här är stoppljuset från helvetet.:cdevil
 

Bifogat

  • traffic_lights.jpg
    traffic_lights.jpg
    92.5 KB · Visningar: 257

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Om du kollar i vägbanan så ser du små linjer.
Ställer du dig på linjerna så missar inte systemet dig lika lätt.
 

Henke_86

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Årjäng
Hoj
Suzuki Hayabusa 07
Blev så för mig för ett par veckor sen i Karlskoga ville inte slå om till grönt. Stod ett bra tag och väntade sen tröttnade jag åkte ändå inte mycket val.
 

Smagatusk

Guest
Dom gånger det händer brukar jag vänta en 3-4 minuter och sen kör jag även om det är rött. Känns som att det skulle vara tillåtet, man ska ju inte behöva stå hur länge som helst tycker jag.
3-4 minuter? Det är ju en evighet. Jag kör efter eget omdöme, och litar på att min story skulle hålla i rätten.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
3-4 minuter? Det är ju en evighet. Jag kör efter eget omdöme, och litar på att min story skulle hålla i rätten.

Ja, det är en evighet.. Och som nån sa tidigare, det här händer ju bara på natten när det inte finns nån annan trafik. Det är ju bara att lugnt rulla ut i korsningen om det är helt fritt från båda hållen. Om ljusen aldrig slår om så antar jag i alla fall att dom är ur funktion och då gäller dom ju inte.....tycker ju jag.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Eller så kan man stänga av motorn och leda hojen genom korsningen. Då har man inte KÖRT mot rött. :hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top