Stor tekonsument

MrsIce

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2005
Ort
Alingsås
Hoj
BMW R 1150R Rockster
Kan man dricka hur mycket te som helst? :va Jag dricker ungefär 2-3 liter te om dagen. :yoparty
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Ja, man KAN göra det men det kanske inte är så bra.
Beror på vad du dricker för te.

Så delge den infon så är det lättare att svara.
Berätta gärna varför du dricker 2-3 liter oxå :D
 

MrsIce

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2005
Ort
Alingsås
Hoj
BMW R 1150R Rockster
Jag dricker vanligt svart te i ösvikt med diverse olika smaker. Har varken mjölk, socker eller andra sötningsmedel i.
jag dricker så mycket te för att jag tycker det är gott, och vill gärna ha något att göra när jag är hemma. Låter lite knepigt kanske.. :tungan
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Kan skapa järnbrist, ffa hos kvinnor,
så lagom är bäst - som vanligt.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Har hört att svart te inte ska vara så bra. Cancer framkallande. Någon annan får gärna styrka eller dementera mig.

*Edit* Efter lite google så verkar det vara tvärtom! Motverkar tydligen cancer. :)

\Masonit
 
Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Yarifol skrev:
Jag dricker vanligt svart te i ösvikt med diverse olika smaker. Har varken mjölk, socker eller andra sötningsmedel i.
jag dricker så mycket te för att jag tycker det är gott, och vill gärna ha något att göra när jag är hemma. Låter lite knepigt kanske.. :tungan

Måste ju finnas bättre saker att göra än att dricka Te ? skaffa nån slags hobby vetja.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Yarifol skrev:
Jag dricker vanligt svart te i ösvikt med diverse olika smaker. Har varken mjölk, socker eller andra sötningsmedel i.
jag dricker så mycket te för att jag tycker det är gott, och vill gärna ha något att göra när jag är hemma. Låter lite knepigt kanske.. :tungan


Jag tror inte att någon kan svara på din fråga faktiskt. Det har vad jag vet inte gjorts några seriösa vetenskapliga undersökningar på vad som kan inträffa
om man dricker 3 liter te om dagen.

Jag tror inte att det är någon fara alls faktiskt, det som händer är att vissa vitaminer och spårämnen får ett försämrat upptag i kroppen. Men det gäller
bara om du dricker te i direkt anslutning till maten. Om du äter en bra
välbalanserad kost kan du knappast få för låga nivåer av något ämne även om du verkligen skulle vilja förstöra maximalt genom att dricka te vid alla måltider.

Sen har ju te massor av positiva biverkningar dessutom så det är nog bara att dricka som vanligt :)

Eventuellt kanske du ska hitta nått något annat att fördriva tiden med, skaffa husdjur eller börja knyppla eller leta upp en pojke att pilla på istället.
 

MrsIce

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2005
Ort
Alingsås
Hoj
BMW R 1150R Rockster
Jag har både pojke, hund och häst. Men jag tycker det är gott med en kopp te eller två när man sitter vid datorn, tv´n etc.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag dricket oxå kopiösa mängder TE. Jag tror inte att det e alltför bra att göra det. Mycket tein etc. (det e bara en känsla jag har) Jag köper mestadels olika varianter av "grönt" te. Det e nyttigare och minst lika gott om inte godare.

Håller med dig annars.... det e avkopplande och skönt att dricka te. Min vattenkokare går as we speak :D:D:D
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Man ska se upp med att dricka för mycket, oavsett vad det är.

Njurarna får jobba på högvarva & det kan leda till bla inkontinens etc
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
te är bra mot astmaanfall eftersom det innehåller teofyllin. teofyllin har toxisk effekt i för höga doser, och dessutom knepig halveringstid. sen är det nog inte så bra för vätskebalansen att hälla i sig massa te hela tiden.

:nurse
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
TT har man ju druckit,men inte visste jag att det fanns en ölsort som bara hette T???!!! :tungan
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Yarifol skrev:
Kan man dricka hur mycket te som helst? :va Jag dricker ungefär 2-3 liter te om dagen. :yoparty
Du får i dig koffein motsvarande en storkaffedrickares, men annars är det väl lugnt.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Yarifol skrev:
Kan man dricka hur mycket te som helst? :va Jag dricker ungefär 2-3 liter te om dagen. :yoparty
Du är beroende av koffein, det är beroendet som gör att du "verkligen gillar" att dricka kopiösa mängder the..
Lika mycket som som att rökare "faktiskt gillar smaken av rök"...

Fundera på det du.. ;)
 
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
2-3 liter... njae... men stundtals har jag nog varit nära! Nu har kaffet tagit över som drogen nummer ett... även om jag fortfarande håller teet närmast hjärtat (i magsäcken :hihi). Det har högre avslappnings/mysfaktor. Kaffe dricker man för att man måste, the för att man vill.

Stavas det the eller te? Poll, någon? :D

Nyttigheten har väl avhandlats till döds. Kan i a f inflika att man mår skit av ett halvkilo sötlakrits... har jag hört. Irrelevanta fakta är bra! :tummenupp
 

Coola Ola

Guest
ft skrev:
2-3 liter... njae... men stundtals har jag nog varit nära! Nu har kaffet tagit över som drogen nummer ett... även om jag fortfarande håller teet närmast hjärtat (i magsäcken :hihi). Det har högre avslappnings/mysfaktor. Kaffe dricker man för att man måste, the för att man vill.

Stavas det the eller te? Poll, någon? :D

Nyttigheten har väl avhandlats till döds. Kan i a f inflika att man mår skit av ett halvkilo sötlakrits... har jag hört. Irrelevanta fakta är bra! :tummenupp

Självklart stavas det té. Stavningen med h i mitten har jag aldrig förstått mig på men jag förstår å andra sidan inte varför man heter t.ex. Janzon eller Christian heller.
 

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
Coola Ola skrev:
Självklart stavas det té. Stavningen med h i mitten har jag aldrig förstått mig på men jag förstår å andra sidan inte varför man heter t.ex. Janzon eller Christian heller.
Te är det mest försvenskade och det mest använda. The är den franskinspirerade formen (thé), den finns inte i SAOL men går såklart att använda om man vill.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top