Yarifol skrev:Vad grundar du det på?
Vissa livsmedel som tex kaffe, te och mjölkprodukter hämmar järnupptaget.
Yarifol skrev:Jag dricker vanligt svart te i ösvikt med diverse olika smaker. Har varken mjölk, socker eller andra sötningsmedel i.
jag dricker så mycket te för att jag tycker det är gott, och vill gärna ha något att göra när jag är hemma. Låter lite knepigt kanske..
Yarifol skrev:Jag dricker vanligt svart te i ösvikt med diverse olika smaker. Har varken mjölk, socker eller andra sötningsmedel i.
jag dricker så mycket te för att jag tycker det är gott, och vill gärna ha något att göra när jag är hemma. Låter lite knepigt kanske..
ktmjacke skrev:TT har man ju druckit,men inte visste jag att det fanns en ölsort som bara hette T???!!!
Du får i dig koffein motsvarande en storkaffedrickares, men annars är det väl lugnt.Yarifol skrev:Kan man dricka hur mycket te som helst? Jag dricker ungefär 2-3 liter te om dagen.
Du är beroende av koffein, det är beroendet som gör att du "verkligen gillar" att dricka kopiösa mängder the..Yarifol skrev:Kan man dricka hur mycket te som helst? Jag dricker ungefär 2-3 liter te om dagen.
ft skrev:2-3 liter... njae... men stundtals har jag nog varit nära! Nu har kaffet tagit över som drogen nummer ett... även om jag fortfarande håller teet närmast hjärtat (i magsäcken ). Det har högre avslappnings/mysfaktor. Kaffe dricker man för att man måste, the för att man vill.
Stavas det the eller te? Poll, någon?
Nyttigheten har väl avhandlats till döds. Kan i a f inflika att man mår skit av ett halvkilo sötlakrits... har jag hört. Irrelevanta fakta är bra!
Te är det mest försvenskade och det mest använda. The är den franskinspirerade formen (thé), den finns inte i SAOL men går såklart att använda om man vill.Coola Ola skrev:Självklart stavas det té. Stavningen med h i mitten har jag aldrig förstått mig på men jag förstår å andra sidan inte varför man heter t.ex. Janzon eller Christian heller.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|