Artikeln i SvD skrev:De flesta förare påtalar stora
problem att svänga motorcykeln i kurvor under
den första tiden. Motorcykeln tycks vilja gå rakt
fram i vissa situationer. Det gäller även i förhållandevis
låg fart. Ofta leder det till att föraren
ofrivilligt hamnar i fel körbana och krockar med
mötande trafik, alternativt kör av vägen.
bikerwoman skrev:ALLA borde gå SMC`s broms-och kurvkurs, den borde vara obligatorisk...
Vad som behövs är en teoretisk/praktisk kurs om hur man svänger med en MC. Motstyr gör alla redan.Zee skrev:Mina 5 cent säger att bandag (en hel bandag!) och att lära sig motstyrning borde vara obligatoriskt för alla i trafikskolan.
Även mer teori om riskbedöming o likn.
valmers skrev:Vad som behövs är en teoretisk/praktisk kurs om hur man svänger med en MC. Motstyr gör alla redan.
Läs mitt inlägg igen, om vad jag tycker behövs.Zee skrev:Jaså du är en av dem?
Så du menar att man inte behöver veta mer om motstyrning? ..och då tänker jag framförallt på aktiv motstyrning. Det kan göra ganska mycket skillnad på många hojar!
Besserwisserkommentarer som att "alla redan motstyr" klarar vi oss utan.
Dessutom motstyr man inte alltid. Man gör det inte i väldigt låga farter exempelvis.
valmers skrev:Läs mitt inlägg igen, om vad jag tycker behövs.
valmers skrev:Läs mitt inlägg igen, om vad jag tycker behövs.
bikerwoman skrev:ALLA borde gå SMC`s broms-och kurvkurs, den borde vara obligatorisk...
Markus skrev:Jag vet inte om man lärde sig så mycket på den kursen faktiskt.
#Olsson# skrev:Jag lärde mig en hel del faktiskt. Jag lärde mig att "det är bara att slå på i ess-utgången samt att "greppet i assfalten är så bra att man kan åka med fotpinnarna i backen om man sänker trycket lite". Det märkliga är att trots den höga pedagogiska kvaliteten - kraschades det just där.
Zee skrev:Mina 5 cent säger att bandag (en hel bandag!) och att lära sig motstyrning borde vara obligatoriskt för alla i trafikskolan.
Även mer teori om riskbedöming o likn.
#Olsson# skrev:Jag lärde mig en hel del faktiskt. Jag lärde mig att "det är bara att slå på i ess-utgången samt att "greppet i assfalten är så bra att man kan åka med fotpinnarna i backen om man sänker trycket lite". Det märkliga är att trots den höga pedagogiska kvaliteten - kraschades det just där.
Är det du som är mannen i verkligheten som författat insändaren i tidningen?#Olsson# skrev:Artikel i pappersutgåvan av Svenska Dagbladet 22 Juli 2005 samt online här. (pdf 98kb)
pvcraketen skrev:Är det du som är mannen i verkligheten som författat insändaren i tidningen?
Jajustja, men... kommer Mohamit före eller efter Håkan?#Olsson# skrev:Jag? Vafan, du om någon borde väl veta att jag heter Mohamit?
pvcraketen skrev:Jajustja, men... kommer Mohamit före eller efter Håkan?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |