Ett riktigt jävla skitbord, ytfolien släpper första gången du ställer en kondensfuktig öl på den.
Jag har två stycken, ett hörnbord (det som används till skivspelarna) och ett soffbord.
Men HiFi folket älskade dom, det billigaste och bästa man kunde ställa skivspelare på.
Förstår verkligen inte hur ett så rackligt bord skulle dämpa alla vibrationer som går in i skivspelaren.
Jag blev ju minst sagt förvånad när jag la bubbelplast under en 28mm limträskiva o skivspelaren på denna, lufft kuddarna frikopplade ju skivspelaren från underlaget. Betydligt lyft i mellan o diskant mycket renare, troligen så kunde inte basen påverka skivspelaren på samma sätt.
När jag fick byggt klart min örfils röda musörons möbel som står på ALU spikes fötter med audio filt under ALU brickorna mot golvet. Alurör fyllda med järnsilikak som dämpar o dödar alla typer av reflektioner mellan limträ o Alurör är i Svarvade asetal plast pluggar som ligger mot limträ. Allt för att döda vibrationer.
O sist så vilar ju skivspelaren på en Fjäder upphängd limträskiva helt frånkopplad från allt den svävar i luften. Enda kontakten den har är via kablarna o det vet jag inte ännu hur jag skall lösa trådlöst. Men när vinylsvarven iprincip helt plötsligt inte längre får några vibrationer i sig från omgivningen där händer det saker, allt hörs. Märkte direkt att diskanten inte är med i högtalaren den är lite återhållsam smyger lite bakom.
Så hur man ens kan tänka sig att då ställa en dyrare vinylsvarven på en rackligt resonans kammare det fattar inte jag.
Nu har vi ett hall bord i samma stuket o jag testade att ställa skivspelaren på detta o spela. Mja det kommer aldrig i mitt hus att stå en vinylsvarven på ett bord från Ikea iallafall, det var som att hänga en tjock gardin över högtalarna, så fort skivspelaren var på sin svävande hylla var högtalarna klara i ljudet igen.