Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Jag såg det. Klämde lite på de också. Men nja, de passade inte mina fötter i alla fall. Och plasten i yttersulan kändes lite väl hård. Ungefär som att om man behöver hoppa av hojen för att springa upp för en brant backe så kommer det vara svårt att inte halka på någon sten och slå sig halvt fördärvad. Men det kan ju vara en sån sak som blir bättre när de blir lite slitna.Lidl säljer SPD-skor denna vecka
Inte helt jämförbart dock; Med singelklinga så har du ingen framväxel med växelförare som håller reda på kedjan och därav är det fiffigt med n/w.
2013 trampa jag mest omkring med min CX (2x10 50/34t) så det blev lite av en chock för kroppen att ge sig på 1x10 34t med än sämre rull =) Blir till att höja kadensen om det ska röra på sig helt klart men det är en vana det också, som sagt ska på med större klinga fram på mtb´n men hurvida det blir 36t eller möjligen 38t återstår att se.
Kanske en av varje och vara lite avancerad och byta mellan beroende den aktuella dagens förhållanden?
Efter att ha häckat en hel del på det där röriga trampcykelforumet de senaste dagarna så har jag nu glidit över från den fasta övertygelsen att crosscountry är det enda rätta för mig till att börja snegla mot hardtail all mountain. Mycket förvirrande.