Stora cykeltråden

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tackar tackar.

1. För att det inte är en roterande rörelse i grunden (benens alltså) skulle jag tro. Man pratar tex. om kadens även inom kanotsporten.

2. Kort svar; Ja :smasha
Jag tycker inte det är någon större vits att rundtrampa aktivt, man är ändå förhållandevis svag åt det hållet, men lite förlänger man nog tramptagen. Den stora vitsen är att foten sitter alltid i rätt position på pedalen så man slipper bry sig om att aktivt hålla foten rätt. Har man en gång testat så är det svårt att vara utan clips, åtm. när man vill köra på lite. Som bonus kommer man förr eller senare att roa publiken när man inte får loss foten vid något rödljus och prydligt lägger sig på sidan. Har hittills hänt mig två gånger.

3. Hur långt är ett snöre? Inte en aning. Men kan gissa att det är säkerhetsåtgärd, det är ju inte så dumt att det lyser bakåt även när man står stilla. Framåt har man förh. viss uppsikt själv. Och till skillnad mot (bra) framlysen drar en röd diod där bak försumbara mängder ström så batterierna räcker länge.
De (få) navdynamolysen jag sett kan man stänga av mha liten strömbrytare vid lampan, så det är nog en kombination av slöhet och att navdynamon inte kostar kännbart i rullmotstånd som gör att den får vara påslagen konstant.

Jag har SPD-SL på racern och vändbara trampor med vanlig platta på ena sidan och SPD på den andra på min MTB. På träning, ToR jobbet och andra cykelutflykter, semester osv har jag alltid SPD, det känns skönt att alltid sitta fast och kunna trampa åtminstone 75% av varvet, jag lyfter sällan trampan, men trampar ner, skjuter fram och drar bak. Nu är det så pass illa att jag nästan har svårt att cykla med vanliga skor, jag halkar bara av.

Okej, tack för att jag fått lite inblick i cykelvärlden!

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej!
Jag är lite sugen på att köpa mig en fixed gear. Ngn som har några tips? Finns ju cyklar för runt 2000:-. Eller är det dumsnålt att köpa en sådan?

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
Hade med mig kameran på cykelrundan idag och knäppte ngr bilder på mitt lättviktsbygge :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Men hur gick det på cykelvasan då?
För egen del så gick det enligt plan, jag tog mig i mål.

Tony

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
kawa zx10
För min del så gick det bra trots 4v sjukdom frisknade till veckan före start.
gick i mål på 4,05 men det var tungt sista 25km.
det blir till att ta nya tag nästa år!:tummenupp

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
var kan jag köpa likadana fälgar?

Det är hela hjul du få köper då allt är en del på de (alltså inga lösa fälgar) . Googla efter Lightweight Ventoux och slå till på ngn affär som passar dig. finns rätt många dock få här i Sverige skulle jag tror. Men när de säljs i Sverige är de ändå för dyra jämfört mot t.ex Tyskland där de tillverkas.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Skoj, bara att placera den framför tv´n =0) Jag tjöpte nästan en cykel men bara nästan, sen skickade jag ett brev till kundtjänst så att de fick veta hut.

Tjita1

Guest
Jag förstod inte varför försäljaren yrade om att den ena vattenflaskhållaren vägde 118 gram och den andra vägde 108, när min cykel väger 20 kilo, men jag förstår nu att det finns dom som jagar dom där grammen.. :)

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Passade på att byta upp mig, såhär på höstkanten! 1,4 kg lättare än gamla cykeln. Tur att man kan köpa sig "snabb" :) ImageUploadedByTapatalk1380134979.311626.jpg

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vilka vanliga dimensioner på hjulmuttrar finns det till cyklar?

Fått tag på ett oskevt bakhjul men ingen av mina hundratalet hjulmuttrar passar. Vet inte om hjulet satt på en gammal eller relativt modern hoj, men gissar på det förra.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag slog till på en Rose Carbon Pro RS-3000 med Ultegra förra veckan, och den skickades betydligt fortare än planen :tummenupp Men jävlar så sega DHL är :mad: Jag beställde lite smågrejer samtidigt, och dom skickades dagen efter cykeln och kom till Sverige igår, cykeln är fortfarande kvar någonstans i Tyskland. Tur att man inte är extremt jätteotålig eller så :gnissla

För att trösta mig köpte jag några såna här cykelstöd så iaf mina racers kan stå snyggt och prydligt i vardagsrummet: http://www.ebay.com/itm/Road-Bike-2...056?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ac6d0bb18 Halva priset mot Cykloteket och 1/3 av priset hos XXL, exakt samma stöd :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0