Sådär, nu är dom provkörda, både med min Scott och min Rose-racer, med både Campagnolo, DT Swiss och trainerkompatibla snabbkopplingar till hjulen, och jag tycker att det har funkat klockrent
Det finns ett uttag i hållaren på ena sidan, som passar perfekt i armen på Campa/DT. Dom har sågtandade skivor som man drar åt med skruven, så när man har fällt ut stödet till den vinkel man vill ha drar man bara åt skruven och låser leden, så det kan inte fälla ihop sig! Dom klämmer rätt hårt, dvs sitter stadigt, men kräver lite styrka/teknik för att få på plats. Självklart är min trainer stabilare, det går inte att sitta på cykeln och du kanske inte ska lita enbart på stödet om du ska skruva loss vevlagret, men annars är jag grymt nöjd! Nu står båda mina racers stabild omlott i vardagsrummet, snyggt och prydligt
Det är dessutom samma stöd som Cykloteket mfl använder, och säljer 2-3 ggr dyrare.
När jag ändå håller på så kan jag passa på att skryta lite om min nya racer också, en Rose i kolfiber, med Ultegra rakt igenom, mycket trevlig pryl
Jag köpte den med DT Swiss RS1550-hjulen, och slängde på mina Campa Zonda, som jag trodde var lite mjuka, priset man får betala för aerodynamik och vikt, men det var min Scott som flexade när jag trampade, hjulen är verkligen tvärstumma i sidled! Det märks, oavsett hjul, att Rosen skjuter på betydligt mycket bättre när man tar i, och det är mycket mjukare i gången än min aluracer
Men Scotten är redan kitad med skärmar, så nu har jag den som regn och trainer cykel och Rosen till dom andra rundorna. Jag har dessutom kvar originalhjulen till Scotten med trainerdäck på, så att jag snabbt kan byta till det som behövs, beroende på om jag cyklar inne eller ute. Skadad prylnörd? Check!
Och ja, jag mutar sambon lite med jämna mellanrum