Suck, jag fick tillbaka min Corratec, och jag känner mig sådär nöjd. Teknikern ringde ett par gånger och förklarade att min bakväxel var helt oanvändbar, måste bytas. När jag cyklade på cykeln dagen innan funkade den perfekt, så jag tackade nej. Jag hade blivit lovad en ny ram, årsmodell -17, istället fick jag en likadan som jag hade, vilket inte gjorde något, jag gillade den färgen bättre. Men, när jag fick hem cykeln skulle jag byta drivpaket enligt plan, och börjar upptäcka vad dom har gjort:
Dom hade lossat ALLT, och återanvänt gamla vajrar, så dom såg ut som julgranar, så det fick jag byta när jag om hem. Det går att flytta allt från en ram till en annan utan att lossa en enda vajer från broms/växel.
Dom böt inte gaffel, helt ok, men flyttade ändå hastighetssensorn till andra gaffelbenet och någon dm lägre än den skulle sitta.
Kadenssensorn satte dom långt bortanför vevarmen, den satt dessutom lätt löst och felvänd.
Skruvar till pakethållaren flyttade dom inte över.
En skruv till ena bromsoket var bytt mot något helt annat.
Sadelstolpen var insmord i fett så den gled ca 1mm/mil.
Jag har fått renovera bakväxeln pga deras högtryckstvättande, jag bävar för att öppna lagren!
Styrlagret, som visserligen var rätt slut, hade dom dragit stenhårt så att det hade fasta lägen, dom sa dock inget om att lagret borde bytas.
En del vajerskydd mm försvann.
Dessutom, ramen är begagnad, det är slagmärken på den och den klassiska patinan med smårepor från att ha varit använd ett tag. Med tanke på kvaliteten så kan man ju fråga sig vad jag har fått för skräp den här gången?
Och det trots löften om en flång nu 2017-ram, nu fick jag en beggad från 2014.
Responsen har också varit noll, jag ringde och läste lusen av min kontakt på TCM, och han bad mig maila allt, sen har det varit tyst.
Som grädde på moset small jag på vägen hem igår. En kvinna gjorde en väldigt plötslig sidoförflyttning 1m framför mig och hoppade från gångbanan ut mitt i cykelbanan. Jag höll ca 30, så det small bra. Mitt framhjul blev skevt av att krocka med henne, och jag tillbringade kvällen på akuten
Just nu är jag jävligt less på att cykla, och förbannat sugen på att köpa en CV90 eller MTLB att ha som pendlarfordon istället, då klarar man kanske tom Stockholms brist på snöröjning, grushögar, potthål och fotgängare