Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Var är du och cyklar?
Hos svärföräldrarna på Filippinerna, mindanao mellan digos och davao.
Redan kl 7-8 på morgonen är det varmare än man skulle önska.
Var är du och cyklar?
Hos svärföräldrarna på Filippinerna, mindanao mellan digos och davao.
Redan kl 7-8 på morgonen är det varmare än man skulle önska.
Trevligt med värme. Man får passa på innan solen har gått upp om man ska köra lite hårdare träning då.
Nån som köpt cykel från Wiggle? (England)
Funderar på en cykelcross
Simprylar har jag köpt. Det funka fint
Ni som cyklar i grupp, hur mycket snabbare kan man räkna med att det går?
Nu i morse mötte jag en grupp på 15-20 cyklister, lite före där jag eg tänkte vända så jag tvekade lite plus att det packat upp med bilar bakom så när jag väl vänt var gruppen ca 200 meter före mig. Jag försökte jaga ikapp för att jag vet ju att det går lättare i grupp så jag ville testa.
Pulsen var uppe kring 185 i säkert 5 min, men sedan kom det en massa bilar mellan så jag kunde inte se dom och när jag hade fri sikt igen var dom borta så jag gav upp och drog ner till lugnare tempo.
Man brukar räkna med ca 30% när man ligger på hjul i 40 km/h . Inne i en riktig klunga kan man åka med mkt billigare .
Även den / dom som drar tjänar lite på att ha cyklister bakom , tänk som att gruppen flyttar luften framför sig .
Ja väldigt nöjd så här långt
Det är mekaniska skivbromsar. Är väl inte direkt Ninjatryck i dom. Men tur det kanske i snömos.
Bockstyre å snö. Jag är inte riktigt där ännu.
Stänkskärmarna gjorde ett väldigt fint jobb. Inte ett stänk.
Men dom åker fetbort när det blir behagligare ute
Nu är jag inte någon stor vintercyklist. Det är mest bara kallt och halt och jävligt.Kör ni utomhus på vintern? Fatbike? Eller bara dubbat?
Såg iofs att man får lyfta på hatten åt Totoro som verkar köra både odubbat och bockstyre.
Jag kör vanlig MTB med dubbdäck, har kört tre pass utomhus nu i runt nollgradigt, kanske någon plusgrad. Fan vad trögt det går med dubbdäcken och i mjuk snö/is. Dessutom med två lager kläder på benen istället för shorts. Snittar bara runt 15-17 km/h. Tror fan det skulle gå snabbare odubbat men lite tristare när man måste hålla nere farten i kurvor mm.
Testade skoterspåren men dom var för mjuka så det har blivit gata och cykelbana. Väntar bara på att skoterspåren ska bli isigare och bära bättre, inte för att dom går mindre tungt men det är ändå roligare än 15 km/h på en rak cykelbanan.
Med en fatbike skulle nog skoterspåren bära men man lär väl åka ner på 10 km/h med så feta däck antar jag?
I skogen är det dessutom 1m snö så när den väl börjar smälta lär det bli minst en månad asfaltplåga innan man kan köra i skogen igen.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|