Får man se en bild när gaffeln är monterad ?
Tackar för gaffeln! Brorsan kommer nog inte leverera gaffeln förrän i juli så jag får återkomma till den punkten.
Jag hade ju redan beställt en gaffel som visade sig vara 30-40mm för lång, det resulterade även i att originalbromsen fram inte funkade, men jag hade lite överblivna MTB-delar som löste det problemet. Gillar inte den otidsenliga designen men jäklar vad mycket bättre dom biter.
i samma veva som jag beställde gaffeln så såg jag att samma firma sålde hjul för drygt 1200 kr/paret och mina hjul är efter 25 års tjänst inte helt raka så jag la på ett par sådana på beställningen.
När jag väl skulle montera hjulen ser jag att min 7 kuggars krans inte passar, jag kunde ha lagt in en distans men valde istället att beställa en 8 kuggars krans varav jag inte nyttjar det största drevet men fick ändå bredare spread mellan växlarna, tidigare hade jag 13-21 och nu har jag 12-23 plus ett 25k som jag inte nyttjar.
Borde kanske ha köpt en ny kedja också kan jag höra på de mindre dreven.
Så i vår har jag lagt ut ungefär 2000kr på min cykel som kanske är värd en tusing. Men jag gillar den och nu kanske jag kan köra den ytterligare 25 år. Ett tag funderade jag på att köpa en Biltema-racer och slakta på delar men nu blev det så här istället.
Min racersäsong börjar ju inom någon dag/vecka när skoterspåren blir för mjuka för mtb, sen åker jag racer tills det blir någorlunda torrt i skogen.
Så här ser den ut nu, tills jag får gaffeln, det är en Miyata 712
EDIT: Såg inte hur dålig bilden var förrän efter jag laddat upp den. Så jag tog ny med annan bakgrund.