Nä, inte helgrillad.Mitt grillande är nere på noll just nu, sålt huset och bygger nytt. Inte ett dugg sugen på att grilla nuförtiden när man sitter och trängs i en lägenhet, blir max lite stekt potatis på muurikkan. Men men av snickarna som bygger mitt nya hus har just varit och jagat björn i Jämtland och köpt med sig en hem som han ska helgrilla till sin postcovid bröllopsfest! Låter som ett projekt! Någon som ätit helgrillad björn? (Björnkorv är det enda jag ätit, imponerade inte!)
Japp, viktigt! Men den här killen är helseriös, så det går absolut rätt till! Tycker ju det låter grymt gott med helgrillad björn, men efter min erfarenhet av björnkorv tar det lite udden av det. Ska ju inte döma hur det är att äta helgrillad björn bara för att jag ätit torr björnkorv i Jokkmokk! Helgrillad gris är ju fantastiskt jämfört med mors torra kotletter.Nä, inte helgrillad.
Men grillad I bitar kan det vara gott
Viktigt att det är testat för trikiner dock.
Samma här, men det är alltid skoj att pika de som bara lever på semestern. Lite som de som parkerar hojen när det går under 20 grader eller är mulet. Vid 25 är det istället för varmt....Säsong betyder ju att den slutar...
... det gör den inte här! ?
Ikväll lite entrecote, tomatsallad, vitlökssmör, potatisgratäng och hemslagen bea. ?
Till det en Robert Hall cab sauv som är ett riktigt fynd! ?
Låter mumsigt och en bild till nästa gång tar vi gärna emot...Glömde ta en bild så det kanske aldrig har hänt.
Fick en hel lax av svärfar, så idag har jag lärt mig att ta ur och filea lax.
Sen fick den lite rub innan den fick åka i min UDS.
Blev riktigt bra, hela familjen åt och ingen satte ben i halsen
Bbq bönorna ska provas dock utan koriander då det är roten till allt ont ?Kör en ”flapsteak” från Dalsjöfors strax. Nån med eld-smak?
Kör bbq-bönor till:
Med bacon och några fefferonis i.BBQ Baked Beans
javligtgott.se
En långburk före maten, kanske en kort till maten.
Som jag gjorde också då, utan koriander.Bbq bönorna ska provas dock utan koriander då det är roten till allt ont ?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|