Körde lite spett idag, blev skitbra.
Baconlindad halloumi var ju underbart, kommer absolut att göras om!
View attachment 448546
Det fick klart godkäntTrots att jag nyss ätit så vattnas det i munnen!
Baconlindad halloumi och en kall bärs
Sitter spetten i rotisseriet på nåt sätt?
Jag var tveksam först också, min kostade 1799 och jag kunde inte ta det via jobb (Pulse sortimentet var enbart för särskila återförsäljare med avtal förra året).
Men jag sänkte ett par bärs, funderade lite och klickade in på deras hemsida igen, skiten hamnade i korgen och jag knappade in siffrorna som stod på mitt kort.
Har aldrig ångrat det, älskar mitt rotisserie och använder det så ofta jag bara kan!
Problemet är att ett rotisserie för en 57cm klotgrill inte passar till en Pulse 2000.
Det var mer ett tips till allmänheten.
Har nog haft min Weber i 17-18 år och den är fortfarande hel och fin.
Oslagbar emalj!
Nice!!
Gick det att vända på gallret för att få spetsiga sidan neråt och platta uppåt?
Angående gasolflaskan i skåpet..
Som jag har förstått och fått det förklarat för mig så skiljer det från tillverkare till tillverkare och även från grill till grill.
Anledningen att man inte vill ha flaskan under i skåpet är ju om det skulle uppstå en fettbrand, något som i 99 fall av 100 uppstår för att man inte underhåller sin grill och städar av den så ofta som man bör.
Men OM det väl händer så vill man inte ha en flaska full med gasol mitt i branden som uppstår.
Weber har valt att sätta hållaren på sidan av alla sina grillar, dom har även monterat en hylla i skåpet så att det blir omöjligt att få in flaskan där hur gärna man än vill.
DanGrill som vi också säljer har fått OK att ha flaskan i skåpet på vissa modeller, detta pga av man har skärmat av skåpet från den övre delen där eventuell fettbrand kan uppstå.
Men oavsett vad jag har skrivit här ovan så har jag inte hört något om att det skulle vara olagligt att ha den i skåpet, att det däremot är ganska korkat är ju en annan femma
På jobb så måste vi förvara alla brandfarliga grejer i brandrum eller i brandskåp.
Men jag kan köpa hem en hel låda med 12 små gasolflaskor och ställa dom i vardagsrummet om jag vill, finns ingen lag som styr hur jag förvarar den skiten hemma som privatperson.
Nu har du ju lagt en hel del kulor på din nya fina grill och jag förutsätter att du kommer ta väl hand om den och städa bort all skit ur den regelbundet, och om du gör det så är det helt riskfritt att ha flaskan i skåpet.
Fettbrand är ett typiskt symptom på att man är en klåpare utan koll
Jag bränner av min grill efter VARJE grillning, kör upp den till 300+ grader och låter den gå tills det slutar ryka ur den.
Då vet jag att allt som runnit ner under grillningen är helt uppbränt och risken för att något skulle ta eld nästa gång jag drar igång den är 0.
Grillar ofta majskolv men aldrig testat att slänga in rök i mixen!
Kärringarna som bor ovanför mig kan gnälla bara jag grillar på vanligt vis, slänger jag in röklådan så är det tveksamt om jag hade överlevt
Haha. Alla har vi våra lass att bära.
Pensla kolvarna med lite hickory-glace innan grillning bara.
Lite smör och salt=supergott!
Köpte en flaska liquid smoke som jag har använt sparsamt med gott resultat, det är lite fusk men det kan jag leva med om det innebär att jag slipper få klagomål hos min hyresvärd
Sambon gillar inte heller liquid smoke, hon är åas lika petig med maten som en treåring..
Dina bifogade bilder funkar inte
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |