Knoddas
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 10 Nov 2010
- Hoj
- 848
@Knoddas - Weber Pulsen. Är den värd pengarna?
Funkar det bra med zonindelningen?
Allmän fråga sen. Har folket några tankar om högtemperatursgrillar?
Vi pratar 500+ grader eller sådär.
Nyfiken på om någon har en.
Jag tycker absolut den är värd pengarna.
Jag bor på fjärde våningen så får bara ha elgrill, men jag kan lova att jag hade använt min pulse 9 gånger av 10 även om jag flyttat till hus och haft en gasol och kolgrill, den är verkligen grym.
Inbyggda iGrill systemet med uttag för 4 tempgivare gör det tråkigt enkelt att ge sig på precis vad som helst.
Min kollega köpte nyligen en iGrill och han sa samma sak, det blir så lätt att få kanon resultat varje gång att det nästan blir tråkigt att grilla.
Zonindelningen funkar skitbra, elementen täcker typ 45% av gallerytan var.
Allra längst ut på gallret blir inte riktigt lika varmt, men gallret är mycket tjockare där och vi snackar typ yttersta 2cm på gallret som i princip är oanvändbart ändå.
Vad gäller grillar som klarar 500 grader så vet fan, skulle tro att du behöver en rejäl brasa för det.
Vi säljer DanGrill på jobb och jag vet att dom har en produkt som dom kallar Power Burner.
Det är typ en slags gasoldriven grill.
Brännaren sitter upptill vilket egentligen är skitdålig design, inga köttsafter som träffar den och ångas upp i köttet igen.
MEN, den träffar köttet med temperaturer på 800+ grader, vilket är jävligt varmt och perfekt om man vill bränna till en bra yta på köttbiten utan att höja innertempen i köttet så dramatiskt tummenupp
Last edited: